Pekka Holopainen

Omituinen linja Kannaksella

7 viestiä aiheessa

Huomasin alla olevien kuvien mukaisen oudon "Mannerheim-linjan" kannaksella lentäessäni vähän Gromovosta (entinen Sakkola) länteen. Linja kulkee Vuoksen yli ja nousee esiin vasta lähellä sitä. Mistähän moinen mahtaa aiheutua? Tietääkseni minulla ei ole mitään maisemia sille seudulle asennettuna.

[ attachment removed / expired ]

Tuollainen kun olisi ollut 1944 käytettävissä, ei kyllä "ryssä" olisi päässyt läpi.

:laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen myös nähnyt tuollaita seinää muuallakin päin maailmaa, ja se on jokin muu scenery kun sen aiheuttaa, mutta on vaikea löytää se vika missä se on.

Ja muista sitä mitä on viimeisen viikon aikana tehnyt

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lieneekö Mesh resolution tapissa 1m ? joissakin sceneryissä voi heittä aika hyvät piikit itsellä Mesh resolution 2m. yleensä piikit ym sellaiset horisontaaliset seinät ilmestyy jos mesh reso 1m.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSX.cfg:ssä Mesh resolution on 21. Mitä tuo tarkoittanee metreissä? Yritin etsiä netistä fsx.cfg:n riveillä olevien asioiden selvitystä (selväkielelle). En löytänyt kaiken kattavaa selvitystä edes Microsoftin SDK-sivuilta. Joka toinen asiaan liittyvä kysymys koski sellaisia itsestään selvyyksiä kuin esimerkiksi "Where is my fsx.cfg?"

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös nämä tälläiset löydöt tavata nimetä löytäjän mukaan. Joten täten julistan tämän merkittävän löydön "Holopaisen linjaksi"  ;D

Eipä muuta kuin Fsx:n omistajat vaan etsimään ja ihmettelemään tätä nähtävyyttä.

Aikoinaan löysin Fs9:stä käsivarren lapista, aivan ruotsin rajan pinnasta ison luolan jonne pysyi laskeutumaan helikopterilla! Ikävä kyllä en tallentanut lentoa, eikä luolaa ole enään toista kertaa löytynyt.  Mutta mikäli se löytyy niin se on sitten "Wanhiksen luolasto" ja sinne on pääsymaksu.

>:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös nämä tälläiset löydöt tavata nimetä löytäjän mukaan. Joten täten julistan tämän merkittävän löydön "Holopaisen linjaksi"  ;D

Eipä muuta kuin Fsx:n omistajat vaan etsimään ja ihmettelemään tätä nähtävyyttä.

...

;D

Epäilin itse ensin syyksi jotain asentamaani maisemaa, koska olin törmännyt niiden aiheuttamiin vastaaviin ilmiöihin jo FS9:ssä. En kuitenkaan ollut asentanut yhtään sellaista lähellekään Karjalan kannasta. Lähimmät ovat Lenin... öh Pietarin Oblastin alueelta. Kokeilin niiden poistamista. Ei vaikutusta tähän ilmiöön.

Voihan olla, että jokin muualla oleva maisemakin voisi aiheuttaa tuon (ja jo ties kuinka kauan sitten), mutta mikä? Ei huvittaisi kokeilla n+1 poistamista. Maisemia on satoja.

Ongelmien selvittäminen omin päinkin on suhteellisen selkeää niiltä FSX:n osilta, jotka on dokumentoitu MS:n SDK-sivuilla hyvin (kuten esimerkiksi aircraft.cfg-tiedoston asetukset - koneet ja AI-liikenteen hallitsen muutenkin paremmin kuin maisemat). Syy saattaisi olla jossain FSX.cfg-tiedoston maisemiin vaikuttavissa osissa, mutta sen asetuksista taas en löytänyt oikein kunnollista selvitystä mistään. Jos joku ne tuntee tai tietää www-sivun, mistä nuo saa tarkasti selville, kertokoon tietonsa kaikin mokomin.

Voisi olla hyvä, jos lisäksi joku muukin kokeilisi lentää tuolla ja ilmoittaisi näkyykö "Holopaisen linjaa" vai onko Holopaisen linja väärä eli minun syytä tarkistaa omat asetukseni.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään