Robert Lagerström

Vinkkejä grafikoiden parantamiseen

55 viestiä aiheessa

Hei!

Antakaas vinkkejä millä asetuksilla saan simun näyttävän paremmalta? Prosessori ja näyttis ovat i7 2600 ja Nvidia GTX 550 Ti Näkemieni screenshottien perusteella tuo kokoonpano pystyisi paljo parempaan kuin miltä nuo omat kuvat näyttävät. Eli kertokaas miten saan simun näyttävän asetuksia säätämllä realstisemmalta. Tiedän, että REX parantaa realistisuutta ja onkin jo ostos listalla.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Resoluutiota Full HD tasolle, antialisointeja ja anisotrooppisia asetuksia muuttamalla suuremmaksi sitä mukaan kun antaa myöten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on Hiltusen ja Koiviston suosittelemat muutokset tehty, muttta näkymä ei ole kauheasti muuttunut. Veikko kertoisitko hieman tuosta tekstistä, koska minä en ainakaan itse omalla (suht huonolla) englannin kielen taidolla tajunnut mitä tarkoitit. Tuli mieleen, että johtuuko simun kuvan heikko laatu minun käyttämistä lisäreistä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veikko kertoisitko hieman tuosta tekstistä, koska minä en ainakaan itse omalla (suht huonolla) englannin kielen taidolla tajunnut mitä tarkoitit.

Eli FSX:n konfiguraatiotiedostosta* voi itse muuttaa 'LOD_RADIUS'-arvoa, mikä vaikuttaa maisemien terävyyteen (LOD = Level Of Detail).

*Konfiguraatiedosto on nimeltä fsx.cfg ja se löytyy yleensä hakemistosta AppData\Roaming\Microsoft\FSX.

Esimerkkejä LOD_RADIUS-arvon vaikutuksesta:

Alhainen LOD ( LOD_RADIUS=2.5 ):

http://www.avsim.com/pages/0209/Aerosoft/lod25.jpg

Korkea LOD ( LOD_RADIUS=8.5 ):

http://www.avsim.com/pages/0209/Aerosoft/lod85.jpg

LOD:ia voi muuttaa myös FSX:stä käsin (Display -> Scenery -> Level of detail radius), mutta tällöin maksimiasetus 'Large' antaa LOD:in arvoksi vain 4.5:n - mikä kylläkin riittää normaaleilla tekstuureilla lennettäessä. Photosceneryillä lennettäessä asetusta kannattaa muuttaa fsx.cfg:stä käsin vaikkapa 6.5 - 8.5:een. Muista, että asettamasi arvo nollaantuu aina kun säädät asetuksia FSX:n Display-asetuksista. Ratkaisuna tähän kannattaa tallentaa oma muokattu cfg-tiedosto (esim. photoscenery.cfg:ksi) ja ladata se aina simusta käsin tarvittaessa (Options -> Settings - Load...).

Tuli mieleen, että johtuuko simun kuvan heikko laatu minun käyttämistä lisäreistä?

Kuinka kuva on "heikkolaatuinen"? Voisitko linkittää mahdollisesti parempilaatuisia screenshotteja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinka kuva on "heikkolaatuinen"? Voisitko linkittää mahdollisesti parempilaatuisia screenshotteja?

Kiitos tusota tarkasta selityksestä. Vielä nuo minun mielestä parempi laatuset screenshotit

Tuossa nyt yksi. Ei ole ihan EFHK:lta mutta helsingsitä kummiski:

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php?action=dlattach;topic=97510.0;id=294710;image

Tuossa on mielestäni omaa paremmat graffat rakennuksissa.:

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php?action=dlattach;topic=97510.0;id=295218;image

Tuossa vielä yksi:

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php?action=dlattach;topic=97510.0;id=295541;image

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos tusota tarkasta selityksestä. Vielä nuo minun mielestä parempi laatuset screenshotit

Veikko varmaan tarkoitti noita sinun huonolaatuisia screenshotteja. Minäkin vähän ihmettelin, että mitä vikaa sun simussa on, kun noi kuvat nyt on ainakin ihan kuraa... ja se kuvanlaatuhan ei riipu simulaattorista...

Ja kun kuvat on tuollaista suttua, siitä on aika vaikea erottaa miltä se simu näyttää oikeasti... ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten saan pysymään ne parempi laatuisena mutta silti foruumin kuva rajojen sisällä?

Muokkaamalla, rajaamalla... pakkaamalla siihen 200kt, ei yhtään alle... Nyt sulla näkyy noissa kaikenmaailman muuta roinaa, esim tuo atc-window vai mikälie, yläpalkki... jne.

Ensimmäisen kuvan koko on vain 41kt, joka vaikuttaa varmaan eniten tuohon suttuisuuteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa nyt noilla teidän ehdottamilla asetuksilla. Saatiin tuollainen näkymä EFHK:sta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa nyt noilla teidän ehdottamilla asetuksilla. Saatiin tuollainen näkymä EFHK:sta

Onhan toi nyt  jo selkeästi parempi kuin ekoissa kuvissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä scenery tuossa on EFHK:n ulkopuolella? On ihan epärealistisen näköinen.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaapi olla ihan FSX:n default...

Tuossa kuvassa on defaultit. Mut löytyy myös helsinki photoscenery, joka ei tahdo asentua fsx:n. Jostain syysyä en vaan saa lisättyä scenery listaan. Osaisiko joku neuvoa miten saan sen add:ttua?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa kuvassa on defaultit. Mut löytyy myös helsinki photoscenery, joka ei tahdo asentua fsx:n. Jostain syysyä en vaan saa lisättyä scenery listaan. Osaisiko joku neuvoa miten saan sen add:ttua?

Lue photosceneryn Readme. Siellä on asennusohje.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lue photosceneryn Readme. Siellä on asennusohje.

yES

Olen lukenut sen, mutta se on tehty FS2004. Ja itse käytän FSXä. Niin read me:stä ei ole apua. Kun yritän painaa add list simusta. Niin se ei vain tule scenery listaan mahtaako johtua, että on tehty FS2004lle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos käyttöjärjestelmänä on Win 7, pitää maisemaa asennettaessa klikata hiiren oikealla napilla tyhjää aluetta OK-napin klikkaamisen jälkeen siinä laatikossa, jossa ovat maiseman Scenery ja Texture- tiedostot. Silloin vasta maisema menee simun Scenery-listalle.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos käyttöjärjestelmänä on Win 7, pitää maisemaa asennettaessa klikata hiiren oikealla napilla tyhjää aluetta OK-napin klikkaamisen jälkeen siinä laatikossa, jossa ovat maiseman Sceney ja Texture- tiedostot. Silloin vasta maisema menee simun Scenery-listalle.

yES

Ahaa ok kiitos tuo on varmaan se virhe. Kokeilen sitä tämän lennon jälkeen!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos käyttöjärjestelmänä on Win 7, pitää maisemaa asennettaessa klikata hiiren oikealla napilla tyhjää aluetta OK-napin klikkaamisen jälkeen siinä laatikossa, jossa ovat maiseman Scenery ja Texture- tiedostot. Silloin vasta maisema menee simun Scenery-listalle.

yES

Millä perusteella oikeata? Kyllä minä ainakin klikkaan ihan vasemmalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään