Guest srantanen

Kysymys Helsinki-Vantaan menetelmistä (SID)

4 viestiä aiheessa

Hei,

Olen tässä suunnittelemassa pientä lentoa Helsingistä ja huomasin karttoja tarkastellessa, että menetelmät on muuttuneet sitten viime näkemän. King Airilla olen menossa, joten ei vaikuta nyt siihen. Tulevaa ajatellen, miten nuo RNAV-SID:t kuuluu lentää? SID-kartoissa on pisteitä kuten DINBA ja UREDA, mikä on oikea tapa lentää niistä ensimmäiselle reittipisteelle, directinäkö?

Tyhjentävää vastausta odotellen, Sami ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei,

Olen tässä suunnittelemassa pientä lentoa Helsingistä ja huomasin karttoja tarkastellessa, että menetelmät on muuttuneet sitten viime näkemän. King Airilla olen menossa, joten ei vaikuta nyt siihen. Tulevaa ajatellen, miten nuo RNAV-SID:t kuuluu lentää? SID-kartoissa on pisteitä kuten DINBA ja UREDA, mikä on oikea tapa lentää niistä ensimmäiselle reittipisteelle, directinäkö?

Tyhjentävää vastausta odotellen, Sami ???

Eli voit lentää RNAV-SID:t vain jos koneesta löytyy RNAV-kelpoisuus (Yleensä jonkinlainen FMC) jos RNAV-kelpoisuutta löydy niin Helsingin tutka (tai Tampere) antaa vektorit jos on paikalla. Kannattaa aina sanoa lennonjohtajalle jos koneesta ei löydy RNAV-kelpoisuutta. Ja jos Helsingin tutka ei ole paikalla niin suoraan vaan jollekin TMA:n ulosmeno porteista  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[ attachment removed / expired ]

Valitse tuosta taulukosta sopiva lähtöreitti. SID:n jälkeen jatketaan suoraan ao. TMA-portille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SID:n jälkeen jatketaan suoraan ao. TMA-portille.

Kiitoksia, tätä hainkin takaa! :thmbup:

Sami

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään