Jere Aarnia

Fuel planer

14 viestiä aiheessa

Hah Ostos-TV: mäinen mainostus. :laugh: [move]"Elä vaan osta"[/move]

Oletko sinäkin kyllästynnyt jatkuvasti lentämään täysillä tankeilla ja vielläpä raskaana laskuun tai siihen että joudut dumpaamaan osan kerosiinista ylä-ilmoihin.

Monet virtuaali pilotit ovat olleet tyytyväisiä tähän ihme työkaluun. Ja kaiken lisäksi se on hulvatoman halpa ja me tarjoamme siihen nyt uskomatoman älytömän tarjouksen.

Kun käyt osoitteessa http://fuel.aerotexas.com/ niin sinun ei tarvitse maksaa siitä yhtikäs mitään :thmbup:, paitsi operaatorin data-yhteydestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Propsit hyvästä mainostuksesta, mutta eiköhän tämä ole jo kaikkien tiedossa :)

Mutta tästä voitaisiinkin aloittaa keskustelu: Löytyykö vielä kattavempaa fuel planneria?

Onhan yllä olevakin kattava ja vielä bonuksena clientti, jolla voi ladata polttoainelaskelmat suoraan simuun.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

IMO tämän hetken paras planneri on FSBuild, ottaa tuulet huomioon (ASE) ja laskut pitää hyvin kutinsa :thmbup: PFPX:ää odotellessa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

IMO tämän hetken paras planneri on FSBuild, ottaa tuulet huomioon (ASE) ja laskut pitää hyvin kutinsa :thmbup:

Jep, ainoa vaan ettei tuo ASE pidä enää simussa niin hyvin paikkaansa. Olen käyttänyt pari kertaa REXin säätä, ja se kyllä on tarkka ja pitää täysin kutinsa. Melkeinpä voisi siirtyä kokonaan REXiin. Plaanin ja muut tekee tuolla FSB+ASE yhdistelmällä ja sitten REXiä simussa... :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko verrannut REXiä karttoihin monella lennolla ja todennut sen olevan tarkempi?

Ottakee myös huomioon että tuulikartat on ennusteita, ei todellisia :)

Muutamalla lennolla juu. Ja esim. määränpäässäkin on paljon tarkemmat tuulet kuin ASElla. ASE näyttää joko ihan päinpersettä, tai sitten ei ollenkaan.... yleensä... harvemmin menee samoin kun METAReissa lukee ;D

REX siis nyt muutamalla lennolla tuntuu olevan tarkempi. Tässä Malagan keikka menossa parhaillaan. HEL-AGP tuli ASE:n säällä, nyt menossa AGP-HEL REX:n säällä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä oon kyllä havainnu että ASE on tarkka, metarit pitää kutinsa ja ASE+FSB yhdistelmällä laskettu polttoainekin pitää kutinsa todella hyvin ollakseen simujuttu. Mutta siis ilmeisesti REX on hyvä vaihtoehto myös  :thmbup:

Juu, ASE+FSB fuelit pitää kyllä kutinsa, mutta en tiedä mikä ongelma tuossa simussa on, että harvemmin esim. määränpäässä pitää tuo sää/tuulet paikkaansa. Monesti käynyt juuri niin, että metarin mukaan kun katsot sään, ja sen mukaan valitset tietyn kiitotien laskuun, ja kun pääset loppuosalle niin ASE:n mielestä siinä onkin myötätuuli... :P REX ollut tarkempi tuossa kohtaa ainakin toistaiseksi... näyttänyt myös ylätuulet ihan kuten kartoistakin voi olettaa...  ASEn kanssa niissäkin on yleensä toivomisen varaa...

Saattaa toki olla sekin, että mulla vaan on jossain jotain vikaa, kun sulla (ja muillakin) toimii ilmeisesti ihan hyvin koko ajan...

Täytyy vielä vertailla noita enemmän...  mutta suosittelen ainakin kokeilemaan REXiäkin, ei varmasti ole ainakaan yhtään huonompi kuin ASE. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FsPassengerissa on löpölaskuri ittessään ja sen tarkempaa en tarvikaan. Ei ota huomioon kun matkan ja lentokorkeuden+jättää tunnin lentoon tarvittavan määrän varalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä oon kyllä havainnu että ASE on tarkka, metarit pitää kutinsa ja ASE+FSB yhdistelmällä laskettu polttoainekin pitää kutinsa todella hyvin ollakseen simujuttu. Mutta siis ilmeisesti REX on hyvä vaihtoehto myös  :thmbup:

Onkohan tuo ASE+FSB miten hankala viritellä laskemaan NGX:lle polttoaineita? Molemmat löytyy sekä TOPCAT mutta ei ole vielä kerennyt tutustumaan tuohon yhteiskäyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ottaako tuo tuulet huomioon?

Joka kerta kun olen lentänynyt rapakon yli suuntaan tai toiseen on yleensä kerosiinit riittännyt

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin pientä edittiä kuitenkin jos alla PMDG747 niin siinä tapauksessa lisään ylim.50000 - 70000 lbs. Ensimmäinen lento PMDG747 aerotexasin asetuksilla päättyi ikävästi

fuel aerotexain CI ovat muutenkin realismin kannalta liian korkealla yleensä jotakuin CI343 Riipumatta sitten koneesta.

Näillä ainakin itse menen.

Adösät CI30

757 CI40

763 CI80-85

747 BA=Speedbirds climb CI 0 Cruise CI 90 Desent CI 0

Kai sitä jonain päinä tulee Gimli Glider tilanne vastaan. Lienee meistä moni koikeillut asiaa Level-D koneella tai POSKY:n AirCanada767-200 C-GAUN vaan kuinka moni meistä pääsi ensi yritämällä perille. Not Me

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään