Santeri Saikkonen

Outo FS2004 ongelma.

23 viestiä aiheessa

Moro!

En keksinyt mitään parempaa järkevää otsikkoa joten menköön nyt tuollaisenaa.

Tällä kertaa ongelmana on se että kun olen lentänyt hetken (5-10min) simulla, yht'äkkiä koneen tuulettimet alkavat käydä todella lujaa, ja niistä tulee lämmintä ilmaa, kun normaalisti ilma on viileää. Ongelma on nyt jatkunut 3 päivää.

Laitan vielä kuvan lämpötiloista kun tuo tapahtuu:

[ attachment removed / expired ]

Voisiko esim. uudelleenasennus korjata tämän?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minullakin alkaa kone käymään kuumempana kun alan lennellä, erityisesti nämä FS2004 ja FSX molemmat nostavat lämpöjä.

Joten ei syytä huoleen jos pölyt on putsattu pois tieltä  :thmbup: Itsellä nuo lämpötilat lepotilassa n. 30-40, tehokäytössä max 60 astetta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minullakin alkaa kone käymään kuumempana kun alan lennellä, erityisesti nämä FS2004 ja FSX molemmat nostavat lämpöjä.

Joten ei syytä huoleen jos pölyt on putsattu pois tieltä  :thmbup: Itsellä nuo lämpötilat lepotilassa n. 30-40, tehokäytössä max 60 astetta

Vaikka minulla on läppäri! ja tällähetkellä ilman jäähdytysalustaa simulla lennettäessä lämmöt ovat siellä +75C kieppeillä simuna FS2004

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka minulla on läppäri! ja tällähetkellä ilman jäähdytysalustaa simulla lennettäessä lämmöt ovat siellä +75C kieppeillä simuna FS2004

No läppärissä on kaikki komponentit pakattu pienempään tilaan eikä jäähdytyskanavia ole kuin korkeintaan pari niin ei tuo mikään ihme ole että lämmöt ovat korkeammat. Itsellä myös läppäri käy kuumempana, 60-70 astetta kunnon käytössä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis mitä ihmettä noissa Santerin lämmöissä muka on? Mulla on i7 860 @ 3900 MHz ja FSX-käytössä lämmöt vaihtelee 60-80c. Jopa yli 70c kovassa rasituksessa, vaikka tuuletin on jyrkkä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis mitä ihmettä noissa Santerin lämmöissä muka on? Mulla on i7 860 @ 3900 MHz ja FSX-käytössä lämmöt vaihtelee 60-80c. Jopa yli 70c kovassa rasituksessa, vaikka tuuletin on jyrkkä.

Aika kovat on lämmöt sullakin i7 860:llä?? Mulla ei sillon aikanaan samalla prossulla lämmöt olleet hädin tuskin yli 40 rasituksessakaan. Nuo on jo näyttiksen lämpötiloja pitkälti jos puhutaan noin korkeista lämpötiloista, tuolle kannattaa tehdä jotain ettei käyttöikä kulu nopsasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika kovat on lämmöt sullakin i7 860:llä?? Mulla ei sillon aikanaan samalla prossulla lämmöt olleet hädin tuskin yli 40 rasituksessakaan. Nuo on jo näyttiksen lämpötiloja pitkälti jos puhutaan noin korkeista lämpötiloista, tuolle kannattaa tehdä jotain ettei käyttöikä kulu nopsasti.

Onhan sitä kellotettu yli 1000 MHz. Nyt ajan sitä 3740 MHz kelloilla ja tekemättä mitään ytimet käy 48-52c. Prime95:llä 100% rasituksessa nousee helposti 98c asti, jolloin prossu rupeaa throttlaamaan automaattisesti. Prossutuulettimena mulla on tämä http://www.verkkokauppa.com/fi/product/32923/cxmkh/Arctic-Cooling-Arctic-Freezer-13-PRO-prosessorituuletin Kyllähän se 2800 MHz, eli oletuskelloilla varmaan pysyisi 40c max rasituksessa. Mutta ylikellotus nostaa heti lämpöä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan sitä kellotettu yli 1000 MHz. Nyt ajan sitä 3740 MHz kelloilla ja tekemättä mitään ytimet käy 48-52c. Prime95:llä 100% rasituksessa nousee helposti 98c asti, jolloin prossu rupeaa throttlaamaan automaattisesti. Prossutuulettimena mulla on tämä http://www.verkkokauppa.com/fi/product/32923/cxmkh/Arctic-Cooling-Arctic-Freezer-13-PRO-prosessorituuletin Kyllähän se 2800 MHz, eli oletuskelloilla varmaan pysyisi 40c max rasituksessa. Mutta ylikellotus nostaa heti lämpöä.

Näyttäisi ihan oletuskelloilla 2800 MHz 100% rasituksessa olevan 67c CPU lämpö ja ytimet 63, 64, 57, 67 astetta. Idlenä sitten pysyy tuolla 40-45c.

EDIT: Vaikka kaksi kertaa olen jo tarkistanut, niin näytti olevan toi tuuletin hiukan löysällä ilmeisesti. Ruuvasin irti ja takaisin kiinni. Nyt 3800 MHz kelloilla näyttäisi olevan 69c prime95:llä 100% rasituksessa 10min jälkeen. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lämmöissä ei ole mitään vikaa, tällä hetkellä legillä EDDF-EGLL lämmöt 50-55C, mutta enemmänkin vituttaa tuo tuulettimen ääni kun simulaattori-ikkuna on auki, silloin tuulettimen äänet on verrattavissa Airbussiin, ennen on ollut aina hiljainen.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja saiskohan noita ääniä ja lämpöjä laskettua paremmalla tuulettimella, ja mikä tuuletin olisi riittävän hyvä?

Kotelo: Antec Three Hundred ATX

Jäähy: Thermaltake ISGC-200 S1156/775/AM3/2+/2

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä taida olla oikotietä onneen tuossa, nestejäähdytyksellä ainakin saa lämmöt ja äänet kuriin  :)

Nestejäähdytys ei valitettavasti ole mahdollinen.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta mistä tuo ottaa nesteet yms?

Ja mähän en ymmärrä näistä mitään.  :P

Eikös tuo ole suljettu järjestelmä. Eli prosessorista lämpö johtuu nesteeseen, joka kiertää tuulettimelle, joka poistaa lämpöä, josta neste palautuu prosessorille.

EDIT: Tai sitten tehokkaampi malli http://www.verkkokauppa.com/fi/product/25126/dbgkm/Antec-KUHLER-H2O-920-nestejaahdytysjarjestelma

"Turvallinen ja ympäristöystävällinen neste" eli tuolla on omat nesteet sisällä.

Kaukana ollaan niistä ajoista, kun Mikrobitissä esiteltiin vesijäähdytystä, jossa putket lähtivät isosta ämpäristä, jossa oli vettä ja johon kaadettiin jääpaloja viilentämiseksi.

EDIT2: Tai sitten kaverin tyyliin. Fordin flekti kylkeen ja kone ulos, ei tarvitse huolehtia lämmöistä. Ainakaan talvella ;D

295690_2068733916008_1174635401_31946043_3638212_n.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tuo ole suljettu järjestelmä. Eli prosessorista lämpö johtuu nesteeseen, joka kiertää tuulettimelle, joka poistaa lämpöä, josta neste palautuu prosessorille.

EDIT: Tai sitten tehokkaampi malli http://www.verkkokauppa.com/fi/product/25126/dbgkm/Antec-KUHLER-H2O-920-nestejaahdytysjarjestelma

"Turvallinen ja ympäristöystävällinen neste" eli tuolla on omat nesteet sisällä.

Kaukana ollaan niistä ajoista, kun Mikrobitissä esiteltiin vesijäähdytystä, jossa putket lähtivät isosta ämpäristä, jossa oli vettä ja johon kaadettiin jääpaloja viilentämiseksi.

EDIT2: Tai sitten kaverin tyyliin. Fordin flekti kylkeen ja kone ulos, ei tarvitse huolehtia lämmöistä. Ainakaan talvella ;D

295690_2068733916008_1174635401_31946043_3638212_n.jpg

Ja siis tuohon ei tarvitse lisätä nesteitä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja siis tuohon ei tarvitse lisätä nesteitä?

Mistä minä tiedän? Kunhan ehdotin noita. Osaat varmasti googlata nimellä itsekin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinulla on Sandybridge prossu ja 50 astetta ei ole missään vaidheessa kuummaa sille! Onko sinulla joku tuuletinprofiili asennettu BIOS:ssa - minun koneella ainakin niitä voi siellä muokata hieman... Lisäksi, kun minun koneen tuuliitmet tekee kovaa ääntä, se on enemmäkseen näyttökortin tuulitin ei prossan... Ja näyttökortin lämpö voi hyvin nopeesti nousta jos on pilviä jne.

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään