Petri Koivisto

Parhaat / toimivimmat asetukset ASE:ssa?

12 viestiä aiheessa

Moi,

edelleen ongelmaa tuon pirun sääohjelman kanssa. Todella hlvetin ärsyttäviä ongelmia. En tiedä mistä johtuu, olen asetuksia koittanut säätää ja vaihdella, mutta aina vaan samat ongelmat.

Elikä siis, tuulet "heiluvat" miten sattuu vähän väliä, lennon vaiheesta riippumatta. Eniten tuo ärsyttää lähestymisessä. Tuulen suunta ja nopeus siis vaihtelee nopeasti ja isolla "haarukalla" vaikuttaen siis nopeuteen, joka vaikeuttaa lentämistä huomattavasti. Todella ärsyttävää. Yritä siinä sitten laskeutua ja hidastella nopeutta, kun se vaihtelee 220-250kts välillä... :P Ärsyttävää tuo on kyllä matkalennossakin, kun ensin tuulet on tyyliin 180/42, ja sitten se yhtäkkiä muuttuu 145/5...

Onko tuohon mitään ratkaisua? Olen säätänyt ASE:n omia asetuksia, FSUIPC:sta painellut "Weather off" tjsp, mutta mikään ei tunnu toimivan. Auttaisiko ASE:n uudelleenasennus? Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

Melkein tekisi mieli asennella koko simu uudelleen, mutta siinä on taas niin järkyttävä homma.... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ASE:sta DWC moodi päälle, FSUIPC:stä wind smoothing ja suppressiin turbulence ja variance.

Lasku tulee perässä.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ASE:sta DWC moodi päälle, FSUIPC:stä wind smoothing ja suppressiin turbulence ja variance.

Lasku tulee perässä.  :)

Tänks, täytyy kokeilla. Tosin tuo DWC-moodi aiheutti MD11 kanssa sitä pujottelua, mistä siellä asetuksissa sanotaankin. "May cause s-turn issues on some 3rd party software" tjsp...

Jos ei toimi, rahat peritään takaisin tuplana. ;)

EDIT: vaikuttaako tuo ASE:n "Dynamic rate of change" mitenkään mihinkään? ??? Näyttäisi olevan tällä hetkellä 50%...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Dynamic ratesta en tiedä, 50% on minullakin. DWC aiheuttaa joo pujottelua, mutta pistäppä nuo FSUIPC asetukset ja katso ja hämmästy.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, mullakin on ärsyttävä homma, jos pikkukoneella olen laskeutumassa kiitoradalle, niin yli suhahtaa matkustajakone ja joudun usein pyörteeseen sen verran että nokka on alaspäin. Mitenkös siitä pääsee eroon?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, mullakin on ärsyttävä homma, jos pikkukoneella olen laskeutumassa kiitoradalle, niin yli suhahtaa matkustajakone ja joudun usein pyörteeseen sen verran että nokka on alaspäin. Mitenkös siitä pääsee eroon?

No sittenhän se on sama kun haluaisit päästä vaikka simun painovoimasta eroon... tai samalla fysiikan laista.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sittenhän se on sama kun haluaisit päästä vaikka simun painovoimasta eroon... tai samalla fysiikan laista.  :)

Aleksi sehän ei ole sinun ongelmasi miten simulaattoriani käytän, joten jätä nuo näsäviisastelut sikseen kun et sellaista vastausta antanut kysymykseeni jota tässä odottelen.

Niin no todellisuudessa tuskin myöskään lennonvalvomo antaa matkustajakoneiden ohitella jo laskussa olevia pienkoneita ja muutenkin vaarantaa lentoturvallisuutta.

Joten tuo sinun realistisuuteen viittaava pointtisi oli tässä kysymyksessä aika turha, kun kyseessä on MS simulaattori.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pahoittelut, en voi auttaa - minun simussani muu liikenne ei lennä kattoa hipoen ylitseni jättäen jättöpyörteitä.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pahoittelut, en voi auttaa - minun simussani muu liikenne ei lennä kattoa hipoen ylitseni jättäen jättöpyörteitä.  8)

Onkos sulla sitten jotain korjausta tuohon ongelmaan, että ne ei lentele?

Aattelin vaan että itselläni ainut korjaus on ollut toistaiseksi se UT2 Reset approach noille AI koneille, silloin niistä vaaran tekijöistä pääsee eroon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Koska olet ostanut onko viimeinen päivitys asennettu Build:642? Itselläni on FS9 jolla lennän ja kaikki toimii hyvin, joten en voi antaa tarkkoja ohjeita sillä sinulla on ilmeisesti FSX. Muutenkin en tunne FSX:n sielun elämää tuntuu olevan aika vaativa säätää.

General Options

-Use Local Suppression x

-Supress On Ground ei ruksia

-Local Supression Range 80 miles

FSX-Specific (tätä minulla ei ole käytössä) mutta voisit kokeilla seuraavaa.

-Direct Weather Control x

-Dynamic Rate Of Change (FSX) 50% aluksi, jos tarvii niin voi sitten myöhemmin muutella.

Winds and Turbulence

-Disable Winds Aloft ei ruksia

-Enable Direct Wind Control and Smoothing x

-Wake Turbulence Strendth 50%

-Maximum Surface Wind 50kts

-Minimum Wind Turbulence 0%

-Maximum Wind Turbulence 50%

-Minimum Wind Shear 0%

-Maximum Wind Shear 50%

Automatic Thermal Generation 40%

-Terrain-based Up and Downdraft Generation 25%

-Maximum Downdraft Rate (feet per minute) 500ft

Clous Option

-Maximum Cloud Turbulence 50%

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Koska olet ostanut onko viimeinen päivitys asennettu Build:642. Itselläni on FS9 jolla lennän ja kaikki toimii hyvin joten en voi antaa tarkkoja ohjeita sillä sinulla on ilmeisesti FSX.

Tänks neuvoista! Build on juuri tuo 642. Täytyy nyt kokeilla joku kunnon legi tai pari noilla Aleksin vinkeillä jos toimis vähän paremmin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään