Rolf Niemi

ORBX sceneryt menneet blurriksi

14 viestiä aiheessa

Niinpä niin. Kaikki toimi hyvin aina siihen asti kun asensin Vancouver+ lisäosan pätseineen. Koska Vancouver antoi niin huonot FPS:ät päätin poistaa sen. Tämän jälkeen menin ja ostin 2WA1 lisäosan ja asensin sen ohjeiden mukaan + NA PNW.004 pätsin ja lopuksi ajoin FTXORB Libraryn - viimeisin versio. Tein pienen testilennon KORS - 2WA1. Kentillä maisema näyttää ihan hyvältä, mutta kun lennän muutaman mailin ulos näiltä kentiltä maisema blurraantuu ja näyttää huonommalta kuin default.

Toinen ongelma. Vaikka minulla on North America valittuna FTX Centralista näyttää Scenery Library simussa olevan (minun mielestäni) päin honkia. Jos joku voisi valistaa vanhaa, että miten toimia - ei viitsisi ihan heti alkaa poistelemaan mitään jos vain suinkin löytyy jokin muu keino?

Muutama foto - ensimmäisessä lähestytään Orcas Islandia - Lopez Island

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teeppäs silleen, että avaat FTX Centralin ja deactivoit NWA pois käytöstä ja sen jälkeen uudelleen aktivoit.

Sen jälkeen FTX Centralin ylävalikoista Tools -> Scenery Lib configuration ja Validate CFG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten tuon NWA:n saa deaktivoitua FTX Centralista vai tarkoititko sitä, että valitsen Default-alueen ja sen jälkeen käynnistän simun, jonka jälkeen sammutan simun ja valitsen FTX Centralista North America ja teen nuo lopputoimet, joita suosittelit? Muut työkalut kyllä löytyivät.

Siirsin Antsit FTX:n alapuolelle ja jätin OZx:n ylös.

Pari päivää sitten kaikki toimi vielä erinomaisesti - persana, että ottaa pattiin. ORBX:n maisemat ovat hienoja ja yllättävän kevyitä pyörittää että erinomaisia puskalentoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei simua tarvitse uudelleen käynnistää ollenkaan, tuo Validate cfg tekee sen oikean marssi järjestyksen ilman simun käynnistystä Scenery Libraryyn.

Itse olen jokaisen NWA lisurikentän kohdalla varmentanut sen tuolta kautta, että on toiminut. Eli juuri noin, valitset defaultin ja sen jälkeen uudelleen NWA.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Toni avusta! Maisema näyttää hyvältä, mutta kuvioihin astui yllättävä nykiminen, jota ei ole ollut ennen. Vedin virus-scannauksen läpi (Panda) ja löytyi yksi roinatiedosto, mutta ei sen poisto mitään ihmeellistä apua tuonnut. Jotain kummallista tapahtui Windowsin viimeisten päivitysten yhteydessä viime viikolla. Panda piti asentaa uudestaan, koska se ei käynnistynyt lukuisista PC:n uudelleen käynnistyksistä huolimatta. O&O:n kanssa oli ongelmia ja nyt sitten FSX:n. Vähän haiskahtaa, että osa ongelmista saattaa johtua jonkin päivityksen ansiosta. Täytynee lukea foorumeita maailmalta.

Muuten - tuo Scenery Library, joista postasin kuvat, niin näyttääkö se siltä järjestykseltä kuin pitääkin, vaikka North America region onkin valittuna? Tosin Antsit ovat nyt kuvista poiketen FTX:n alapuolella...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuo näyttää, itse olen monia maisemia tuon NWA jälkeen asentanut, ja sielä ne jossain kohdassa Scenery Libraryä löytyy, eli noiden ei tarvitse olla siellä ihan ylimpänä listassa ja hyvin toimii. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin - homma taitaa olla hallussa jälleen. Annoin simun tehdä uuden cfg:n Bojotella tehdyn ja hieman jälkeenpäin muutetun tilalle ja kas - nykiminen katosi ja maisemakin näyttää siltä kuin pitääkin. Tosin testasin asiaa vasta Australiassa, jossa oli täsmälleen sama ongelma kuin Pohjois-Amerikassakin, mutta SP4:n takia piti vaihtaa mannerta. Mystisiä henkimaailman juttuja nämä simut toiminnaltaan aina aika ajoin.

Kiitokset vielä kerran Tonille alustavasta avusta  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pieni jatkokysymys, jonka toivoisin jonkun tarkistavan. Kun menee C:\....\FSX ja sieltä katsoo scenery.CFG, niin minulla siellä mainitaan jostain kumman syystä FS9 - katso kuvaa. Mättääkö jokin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan normi homma, periaate ei ole FS9 jälkeen tuolta osalta muuttunut olleskaan. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asia selvä ja kiitos jälleen vastauksesta - ihmettelin vain, koska tuolla CFG:ssä ei näy mitään itse asentamiani scenejä toisin kuin FS9:n scenery.CFG:ssä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se virallinen scenery.cfg:hän on "piilossa" joissa näkyy kaikki asennetut lisurit, eli C:\ProgramData\Microsoft\FSX

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...ja pienellä etsimisellä löytyy miltei mitä tahansa.

Netistä löytyy esimerkiksi Googlella ja omalta koneelta vaikkapa Resurssienhallinnalla (paljon parempi on tosin jokin ulkopuolinen ohjelma kuten esimerkiksi Free Commander).

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...ja pienellä etsimisellä löytyy miltei mitä tahansa.

Netistä löytyy esimerkiksi Googlella ja omalta koneelta vaikkapa Resurssienhallinnalla (paljon parempi on tosin jokin ulkopuolinen ohjelma kuten esimerkiksi Free Commander).

:)

Löytyy, löytyy kun etsii - näinhän se menee. Muistelen, että tässä taannoin CFG oli hukassa joltain muultakin FSX-pilotilta  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään