Guest pikkupilotti

Saitek Vai CH Products

29 viestiä aiheessa

Olen ajatellut hommata CH:n yoken mutta onko se se oikea ?  ;D

Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä. Käy testaamassa liikkeessä, eiköhän ne anna sen tehdä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saitekeissa tuntuma on kyllä ihan kateissa (ainakin mitä IRL Cessnaan vertaa). Huomattavasti parempi on CH, tosin materiaali ehkä huonompi. Itselläni käytössä varmaan 5v vanha CH ja hyvin toimii ja kuin uusi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saitekki tuntuu lelumaisen muoviselta, vaikkei CH siltikään mikään huippu ole. Valitsisin CH:n jos itse pitäisi uusia.

Itselläni on ollut koko simuharrastukseni ajan eli 5 vuotta Logitech EXTREME 3D PRO ja kaipaisin sen yoken + polkimet otan varmaankin CH:n koska kun kattelee juutuubista kun joku lentää saitekilla niin kui se kääntää paljon sitä vasemmalle niin kone ei liiku paljon minnekkään mutta CH:ssa liikkuu herkästäkin...mutta mutta kommentit ovat tervetulleita + äänestykset  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

CH löytyy eikä ikinä ole ollut mitään ongelmaa ja olen ollut täysin tyytyväinen siihen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,99834.0.html

Oisit muuten ostanu CH:t sillo, kun se Aerosoft anto sitä 20% alennuksella. Itse sain CH:t halvemmalla, kuin saitekit :thmbup:.

Niin ja kyllä ne CH:t paljon aidommat on ;)

E: Kumma saitek äänestys kurssi ???. Jos oikein ymmärsin, ne eivät ole ollenkaan realistiset ja niissä ei esim. ole jarrua tai liikkuvia polkimia. Kai tuo Saitekin kannatus johtuu hinnasta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä voi kumpaakaan oikein kehua, molemmat leluja esim. Elite yokeen verrattuna. Saitekissa paremmat materiaalit(tanko metallia), yokessa kello ajanotolla ja mukana tulee erillinen kaasuvivusto. Saitekissa huonoa ns. keskidetentti ja tuntuma, joka on minusta vähän liian löysä ja keinotekoisen oloinen. CH:sta ei ole kokemusta, mutta omaan silmään näyttää kirpputoritavaralta. Eli CH:ssa tuntuma parempi kun taas Saitek on enemmän vastinetta rahalle. Tämäkin lienee tavallaan mielipidekysymys.     

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse vastasin nyt saitek, sillä ne minulta löytyy. En ole varma kuinka realistiset ja "oikeammat" ne ovat verrattuna CH:n vaihtoehtoon, mutta itse tein valintani sen perusteella, että saitek oli halvempi ja throttle quadrant oli erikseen. Sen voin kyllä sanoa, että logitech 3d extreme pro:n jälkeen ei voi katua ostosta, paitsi: niissä ei ole rudderien ohjaamista kuten esimerkiksi logitechin joikkareissa on kierrettävänä kahvana, vaan maassa pitää joko rullata nuolinäppäimillä, joikkarilla tai laittaa autorudder, mikä ei mielestäni ole hirveän kätevä. Siksi olenkin itse suunnittelemassa ruddereitten ostoa, että saisi setin valmiiksi ja voisi jopa kunnolla nauttia yokesta.

Siispä kysyn, voiko olettaa että CH:n rudderit ovat myös paremmat? Näyttävät ainakin paljon jäykemmiltä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siispä kysyn, voiko olettaa että CH:n rudderit ovat myös paremmat? Näyttävät ainakin paljon jäykemmiltä.

Minä en olettaisi mitään ennen kuin molempia konkreettisesti verrannut ja testannut. Yleensä kun on tapana pitää parempana juuri sitä, jonka sattuu omistamaan. Tuskin noissa nyt kovin suuria eroja ja tuskin toinen selkeästi parempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saitekeissa tuntuma on kyllä ihan kateissa (ainakin mitä IRL Cessnaan vertaa). Huomattavasti parempi on CH, tosin materiaali ehkä huonompi. Itselläni käytössä varmaan 5v vanha CH ja hyvin toimii ja kuin uusi.

Ei kai kukaan tosissaan oleta saavansa IRL tuntumaa näillä lisälaitteilla!

Itselläni on Saitekin yoke, polkimet ja ylimääräinen throttle vivusto ja homma toimii ok. Saitekin polkimissa on jäykkyyden säätö eli jos on bodari henkinen, voi vääntää vastusta isommalle. Polkimet on syytä tosin silloin pultata alustaan kiinni. Itse ruuvasin ne vesivanerilevyyn, joka suhteellisen tukevana pysyy kohtuullisesti paikoillaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kai kukaan tosissaan oleta saavansa IRL tuntumaa näillä lisälaitteilla!

Itselläni on Saitekin yoke, polkimet ja ylimääräinen throttle vivusto ja homma toimii ok. Saitekin polkimissa on jäykkyyden säätö eli jos on bodari henkinen, voi vääntää vastusta isommalle. Polkimet on syytä tosin silloin pultata alustaan kiinni. Itse ruuvasin ne vesivanerilevyyn, joka suhteellisen tukevana pysyy kohtuullisesti paikoillaan.

No tässä löytyy CH:lle video että miten saada tuntuma aidommaksi:

Tässä siitä SAITEK:ista että ei paljoa cessna liiku se minkä mainitsin aiemmin en ole tosin katsonut videota loppuun asti.http://www.youtube.com/watch?v=9XIBpg4v020

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tässä löytyy CH:lle video että miten saada tuntuma aibommaksi:

Tässä siitä SAITEK:ista että ei paljoa cessna liiku se minkä mainitsin aiemmin en ole tosin katsonut videota loppuun asti.http://www.youtube.com/watch?v=9XIBpg4v020

Ennen virittelyä kannattaa muistaa, että se purkaa takuun, joten kannattaa tietää mitä tekee. Ja tuo kääntymisjuttu on ihan säätökysymys, herkkyyttä ym. kun pystyy säätämään mieleisekseen. En ainakaan minä halua että kun tuuman ohjainta  liikuttaa, on kone jo poikittain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ennen virittelyä kannattaa muistaa, että se purkaa takuun, joten kannattaa tietää mitä tekee. Ja tuo kääntymisjuttu on ihan säätökysymys, herkkyyttä ym. kun pystyy säätämään mieleisekseen. En ainakaan minä halua että kun tuuman ohjainta  liikuttaa, on kone jo poikittain.

En minäkään halua että menee silleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

E: Kumma saitek äänestys kurssi ???. Jos oikein ymmärsin, ne eivät ole ollenkaan realistiset ja niissä ei esim. ole jarrua tai liikkuvia polkimia. Kai tuo Saitekin kannatus johtuu hinnasta...

Perusteluja? Oletko kokeillut molempia tai onko sinulla IRL-lentokokemusta, johon verrata kun noin varma olet. Minäkin äänestin vain sen perusteella kumman omistan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perusteluja? Oletko kokeillut molempia tai onko sinulla IRL-lentokokemusta, johon verrata kun noin varma olet. Minäkin äänestin vain sen perusteella kumman omistan.

Olen useasti ollut Cessnan kyydissä ja ohjannut sitä. Kun katsoo juutuubista noita CH Yoke videoita niin näyttää siltä että se CH:n yoke on herkempi ja on vähän niinkuin Cessna...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen useasti ollut Cessnan kyydissä ja ohjannut sitä. Kun katsoo juutuubista noita CH Yoke videoita niin näyttää siltä että se CH:n yoke on herkempi ja on vähän niinkuin Cessna...

Herkkyyksiä voi edelleenkin muuttaa asetuksista. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,99834.0.html

Oisit muuten ostanu CH:t sillo, kun se Aerosoft anto sitä 20% alennuksella. Itse sain CH:t halvemmalla, kuin saitekit :thmbup:.

Saitekin polkimissa on sekä sivuperäsin liikkuvilla polkimilla että varvasjarrut. Toimivat samalla periaatteella kuin oikeassa Cessnassakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saitekin polkimissa on sekä sivuperäsin liikkuvilla polkimilla että varvasjarrut. Toimivat samalla periaatteella kuin oikeassa Cessnassakin.

No eikös CH:n polkimissakin ole ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Herkkyyksiä voi edelleenkin muuttaa asetuksista. ::)

Mistäs voi muuttaa Saitekin yoke:lle tota herkkyyttä?

Kun on aika surkeesti, kun käännän oikealle 50% niin simussa yoke kääntyy 1/4, eli ei mene tasaisesti :-\.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun on aika surkeesti, kun käännän oikealle 50% niin simussa yoke kääntyy 1/4, eli ei mene tasaisesti :-\.

Ihan simulaattorin omista asetuksista. "Null zonea" kannattaa säätää myös. Ohjainhan ei muutenkaan käänny yhtä paljon kuin simun eri koneissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon takia itse havittelen CH:n yokea enkä Saitekin yokea

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

CH:ko sitten kääntyy 90 astetta ja yksi yhteen simun koneiden kanssa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään