Pekka Holopainen

Mikä sotkee VC:n?

11 viestiä aiheessa

Kävin hakemassa tämän Erik Pirtalan mainitseman Boeing 757-koneen: http://www.fs-freeware.net/flight-simulator-downloads/Flight-Simulator-X/Civil-Airliners/Flight-Simulator-X-Boeing-757-300-Thomas-Cook/ . Vaikka se on POSkyn tuote, tulee siinä VC ja muut hilut valmiina, mutta jostain syystä VC ei näy simussa kuten pitäisi. Alla näyte:

[ attachment removed / expired ]

Mikä mahtaa sotkea?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ettet vaan olisi ns. penkin sisällä? Jos liikutat viewpointtia eteenpäin niin paraneeko tilanne?

Ei parane ainakaan +/- näppäimistä. Miten ja mistä muualta sen voisi muuttaa? panel.cfg vai aircraft.cfg?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei parane ainakaan +/- näppäimistä. Miten ja mistä muualta sen voisi muuttaa?

Pekka

+/- vaikuttaa zoomiin. Muistaakseni komennot shift+enter ja shift+backspace liikuttavat sinua ohjaamossa. Itellä on eteen, taakse, vasemmalle ja oikealle määritelty joystickin hattuun. Nämä muuttaa siis itse sijaintia ohjaamossa tai muissa kuvakulmissa.

EDIT: CTRL+space palauttaa oletusasentoon.  Saattoi olla myös ctrl+enter ja ctrl+backspace mitkä liikuttaa edestakaisin. Ja ctrl+shift+enter oikealle ja ctrl+shift+backspace vasemmalle.

Tai jotain sellasta ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu olet tuossa kuvassa penkin sisällä. Itsellänikin meni hetki tuota pähkäillessä, kunnes älysin siirtää eyepointtia eteenpäin.  :)

...kuten koneen readme -tiedostossa lukee.

*^*^*IMPORTANT*^*^*

You will have to press CTRL + Backspace a few times when in VC mode as all you will see is the back of the seat when you first start.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Thank you very much!

Tämä olikin ensimmäinen kerta tämän kaltaisen ongelman parissa. Ovatkohan tuossa koneessa oletusasetukset jotenkin pielessä?

Pekka

Edit: Saisikohan tuon oletusasetuksen jostain muutettua pysyvästi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Thank you very much!

Tämä olikin ensimmäinen kerta tämän kaltaisen ongelman parissa. Ovatkohan tuossa koneessa oletusasetukset jotenkin pielessä?

Pekka

Panel.cfg:stä pitäisi [Views]-osiosta löytyä sijainnin koordinaatit. Muuta niitä ja lataa kone uudestaan FS:ssä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä tuosta koneesta. "Lasinäytöstä" puuttuu näköjään korkeusmittariosa kokonaan ja perinteisen mittarinkaan viisari ei liiku (korkeuden näkee tosin viemällä hiiren kohdistimen sen päälle). Tuohon koneeseen pitäisi varmaan vaihtaa mittareita. Muutenkaan tuo VC ei ole kovin "toiminnallinen". Nämä ongelmat tosin saattavat johtua siitä, että sehän oli alunperin tehty FS2004:lle?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä tuosta koneesta. "Lasinäytöstä" puuttuu näköjään korkeusmittariosa kokonaan ja perinteisen mittarinkaan viisari ei liiku (korkeuden näkee tosin viemällä hiiren kohdistimen sen päälle). Tuohon koneeseen pitäisi varmaan vaihtaa mittareita. Muutenkaan tuo VC ei ole kovin "toiminnallinen". Nämä ongelmat tosin saattavat johtua siitä, että sehän oli alunperin tehty FS2004:lle?

Pekka

Minulla ainakin se korkeusmittarin viisari toimii.

Itseäni ei ainakaan toiminnallisuudettomuus haittaa, kun on näppäimistökin.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ainakin se korkeusmittarin viisari toimii.

Itseäni ei ainakaan toiminnallisuudettomuus haittaa, kun on näppäimistökin.  ;)

Simuilua olen harrastanut vuodesta 2005 enkä vieläkään ole oppinut muistamaan minkälaisia mittareita kaikissa koneissa on. Toisaalta ei sataprosenttinen todellisuuden jäljitteleminen minulle simuilussa tärkeää olekaan. (Toimiva) korkeusmittari kuitenkin lentokoneessa pitää olla. Ilman sitä manuaalinen lentäminen olisi hankalaa. Tämä onkin mielenkiintoinen juttu miksi tuo mittari sinulla toimii, mutta ei minulla? Tarkistin jo, että niiden gauge-tiedostojen pitäisi kyllä olla paikallaan.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään