Guest srantanen

Aeroworxin King Airista kysymyksiä (FS2004)

7 viestiä aiheessa

Hei,

 

Lensin äsken quick start guiden mukaisen lennon, josta sitten heräsi muutamia kysymyksiä lähinnä checklistiin liittyen (joka tosiaan äkkiseltään vaikuttaa hieman huonolta). :D

 

1. Before engine starting ja kohta 18. "Radiant heat...OFF", mistä löytyy kyseinen kytkin..?

 

2. Myöskin tuossa before engine starting ja kohta 21. "Pilot's static air source...NORMAL", mistä löytyy?

 

3. After start and taxi ja kohta 3. "AC Voltage and Frequency...CHECK", olen kytkenyt inverterin päälle ja moottorivalvontamittareissa näkyy torque-lukema. Jännite/taajuusmittari ei kuitenkaan näytä mitään, missä vika?

 

4. QSG neuvoo kytkemään radiot päälle vasta käynnistyksen jälkeen. Miten kyseisen koneen kanssa pitää menetellä lentoverkoissa (selvitys, käynnistysluvat)?

 

5. Before take-off (run up) ja kohta 8. "Instrument vacuum/De-ice pressure system", tarkoittaako tämä tosiaan sitä että kyseinen testaus tehdään odotuspaikalla? Ongelma siinä että kone ryömii eteenpäin melko lujaa, vaikka parkkijarru onkin päällä.

 

6. Shutdown and securing listassa ei missään vaiheessa ohjeisteta kytkemään radioita pois päältä, vaan ne sammuu Avionics master -kytkintä kääntäessä. Onko oikein jättää radioiden kytkimet ON-asentoon vai miten pitää menetellä?

 

7. Missään kohtaa tarkastuslistaa, eikä sen puoleen QSG:ssäkään puhuta mitään NAV-valojen käytöstä. Luultavasti ne pitää kuitenkin olla tässäkin koneessa päällä, aina kun koneen kanssa toimitaan?

 

 

Pahoittelen kysymystulvaa, Sami :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

7. Missään kohtaa tarkastuslistaa, eikä sen puoleen QSG:ssäkään puhuta mitään NAV-valojen käytöstä. Luultavasti ne pitää kuitenkin olla tässäkin koneessa päällä, aina kun koneen kanssa toimitaan?

Kyllä, ainakin isommissa koneissa ne pidetään aina päällä kun koneessa on virrat päällä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei,

 

Lensin äsken quick start guiden mukaisen lennon, josta sitten heräsi muutamia kysymyksiä lähinnä checklistiin liittyen (joka tosiaan äkkiseltään vaikuttaa hieman huonolta). :D

 

1. Before engine starting ja kohta 18. "Radiant heat...OFF", mistä löytyy kyseinen kytkin..?

 

2. Myöskin tuossa before engine starting ja kohta 21. "Pilot's static air source...NORMAL", mistä löytyy?

 

3. After start and taxi ja kohta 3. "AC Voltage and Frequency...CHECK", olen kytkenyt inverterin päälle ja moottorivalvontamittareissa näkyy torque-lukema. Jännite/taajuusmittari ei kuitenkaan näytä mitään, missä vika?

 

4. QSG neuvoo kytkemään radiot päälle vasta käynnistyksen jälkeen. Miten kyseisen koneen kanssa pitää menetellä lentoverkoissa (selvitys, käynnistysluvat)?

 

5. Before take-off (run up) ja kohta 8. "Instrument vacuum/De-ice pressure system", tarkoittaako tämä tosiaan sitä että kyseinen testaus tehdään odotuspaikalla? Ongelma siinä että kone ryömii eteenpäin melko lujaa, vaikka parkkijarru onkin päällä.

 

6. Shutdown and securing listassa ei missään vaiheessa ohjeisteta kytkemään radioita pois päältä, vaan ne sammuu Avionics master -kytkintä kääntäessä. Onko oikein jättää radioiden kytkimet ON-asentoon vai miten pitää menetellä?

 

7. Missään kohtaa tarkastuslistaa, eikä sen puoleen QSG:ssäkään puhuta mitään NAV-valojen käytöstä. Luultavasti ne pitää kuitenkin olla tässäkin koneessa päällä, aina kun koneen kanssa toimitaan?

 

 

Pahoittelen kysymystulvaa, Sami :-[

1. Radiant heat: siellä vasemmassa yläkulmassa on ne numeroidut paneelinäkymät, eli radiant heat löytyy 2.paneelista mittaritaulun alakulmasta nimellä "elec heat".

2. Pilot static air sourcea ei ole mallinnettu simuun.

3. ac voltage/frequency lähtee näyttämään muutaman minuutin kuluttua invertterin kytkemisestä.

4. Pyydä ennen käynnistystä selvitykset yms. ja sammuta avioniikat pääkytkimestä ja käynnistä moottorit

5. Testaus tehdään odotuspaikalla, mutta voit testata kyllä pienemmilläkin tehoilla

6. Riittää kun kytket avionics off

7. Pidetään päällä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No siinähän niitä vastauksia tulikin, kiitän! :thmbup:

 

 

 

 

Sami

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei,

 

Nyt olisi kysymys liittyen tämän koneen suorituskykyyn, nimittäin miten saan selvitettyä optimilentopinnan? Löytyykö jostain lisäksi ohjeistusta miten POH:n performance charteja käytetään (millä perusteella valitaan potkurien RPM?)?

 

Tuntuu jotenkin kauhean suppealta tämän koneen ohjekirja. :thmbdn:

 

 

 

Sami

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään