Guest janesirnio

asetuksia simusta vai näyttiksestä?

243 viestiä aiheessa

mun kone on i7 2600k - gtx 580 - 8gb muistia.. Oon vetänyt simun asetuksia niin hyviksi kun saan mut silti kun konetta katsoo kauempaan eli zoomaa ulos tai esim tower view ni on niin suttunen ja sahalaitanen että..

Kannataa siis näyttiksen asetuksiin tehdä jotain? Jps niin mitä? Tällä hetkellä en oo koskenut kuin simun eli fsx asetuksiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin Reunanpehmennys asetuksista Nvidian control paneelista Läpinäkyvyys kannattaa ottaa pois käytöstä, vie FPS.

Täydennä sovelluksen asetuksia on mulla asetuksena ja lähettämistä kuvistani kuvankaappaus osastolle voit nähdä millaista grafiikkaa antaa.

Reunanpehmennys asetus 32x. Simussa on itselläni grafiikka asetukset tapissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Romukoppaan nuo simun omat ja Nvidian Control Panelin asetukset ja Nvidia Inspectorilla FSX:lle profiili. (Inspectorilla voi tehdä ja nähdä paljon muutakin.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Henri voi tunkea itsensä romukoppaan, Henrillä joku kumma pätemisen tarve, onko neste noussut hattuun Sukunimikin on jo melkein sinne päin viittaava muutamaa alkukirjainta muuttamalla. ::)

Ei nuo Nvidian control panelin asetukset ja simun asetukset mitään turhaa käytäntöä ole, nyt puhut Henri vuorostasi Huuhaata, tietysti Inspectorilla saa todellakin enemmänkin asetuksia käyttöön, mutta ei se sen kummosempi ole kuin Nvidian control paneeli. Käytän siis Inspectoria myös jos tarvitsen täydentäviä asetuksia käyttää.

Tälläistä grafiikkaa antaa jo ihan noilla simun ja nvidian ajureiden mukana tulevalla control panelilla.

width=800 height=415http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php?action=dlattach;topic=97510.0;id=304889;image[/img]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä esitin vaihtoehdon ja sinä rupesit nimittelemään... Kenellä se pätemisen tarve on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä esitin vaihtoehdon ja sinä rupesit nimittelemään... Kenellä se pätemisen tarve on?

Sulla edelleen, se oikein paistaa sinusta :laugh:

Noilla sun lörinöillä nyt ei ole mitään muutakaan merkitystä ainakaan itselleni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sulla edelleen, se oikein paistaa sinusta :laugh:

Noilla sun lörinöillä nyt ei ole mitään muutakaan merkitystä ainakaan itselleni.

vaihdoin ne Tonin antamat asetukset jo tonne controll paneliin vaikka lento on vielä kesken, tohon antalyaan ois tarkotus vetästä ja juuri saavun turkin ilmatilaan.. eli kun ne nyt vaihdoin jo niin joko ne heti näkyy simussa vai pitääkö simu startata uudestaan ennenkiin vaikutukset näkyy?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

vaihdoin ne Tonin antamat asetukset jo tonne controll paneliin vaikka lento on vielä kesken, tohon antalyaan ois tarkotus vetästä ja juuri saavun turkin ilmatilaan.. eli kun ne nyt vaihdoin jo niin joko ne heti näkyy simussa vai pitääkö simu startata uudestaan ennenkiin vaikutukset näkyy?

Juu, itse ainakin teen siten jos on muuttanut asetuksia. Tuossa kokeilin tuota Supersampling hommaa simussa, ja tuli jotenkin utuinen grafiikasta, joten muutin asetuksen pois päältä se ei ainakaan ottanut sitä simusta pois ennen kun uudelleen käynnistin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei nuo Nvidian control panelin asetukset ja simun asetukset mitään turhaa käytäntöä ole, nyt puhut Henri vuorostasi Huuhaata, tietysti Inspectorilla saa todellakin enemmänkin asetuksia käyttöön, mutta ei se sen kummosempi ole kuin Nvidian control paneeli. Käytän siis Inspectoria myös jos tarvitsen täydentäviä asetuksia käyttää.

Eipä puhu huuhaata ei.

Joissakin tapauksissa AA:ta ei pysty pakottamaan Control Panelista, joten on käytettävä nHanceria tai Inspectoria.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anssi, kyseessä on FSX, ei mikään muu tapaus. FS:ssä ei ole tarvinnut Nvidian Control panelia kummempia olla että on AA saatu toimimaan.

Kerro siis yksikin Nvidian näytönohjain jolla tätä ei saa toimimaan ilman Inspectoria. Kyllä minä olen noita molempia sovelluksia käyttänyt, ei se ole simulaattoria sen kummemaksi saanut oli se sitten Nvidian ajureiden paneeli tai sitten Nhancer.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se ole kiinni raudasta, vaan raudasta ja ajuriversiosta.

Omalla kohtaa esim. 197.45 oli se versio, jolla ei pystynyt pakottamaan AA:ta päälle FSX:ssä. 275.33:lla sen sijaan toimii mainiosti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

oon tehnyt noita muutoksia nyt muttei se vaan mene niin tarkaksi se kuva kuin joillakin täällä kellä on kehnompi konekkin..

Jos miettii sitte fsx.cfg ni oisko siellä jotain millä saa terävämmäksi?

Sitte offtopikkina, mitä se pufferpools tekee siellä filussa? Mulla on siinä joku 5000000..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itellä on noin ainkain ja hyvin pelittää:

[bufferPools]

UsePools=0

RejectThreshold=131072

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itellä on noin ainkain ja hyvin pelittää:

[bufferPools]

UsePools=0

RejectThreshold=131072

jep, eli mulla on sen buffepoolsin alla poolsize-5000000.. Eli mitä tämä tekee? Entä anfinitymask tms..? Entäpä tuo rejecttheshold?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuten noista Bufferpoolseista, onko kukaan kuka omistaa ORBX maisemia kokeillut tuota nollausta, jotkut väitteet sanovat sielä ORBX foorumilla että se parantaisi FPS.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se ole kiinni raudasta, vaan raudasta ja ajuriversiosta.

Omalla kohtaa esim. 197.45 oli se versio, jolla ei pystynyt pakottamaan AA:ta päälle FSX:ssä. 275.33:lla sen sijaan toimii mainiosti.

Radeoni on ollut oikeastaan ainut kortti missä on ollut noita ongelmia, joissa joutuu pakoittamalla ottamaan AA käyttöön, niin 4870 kuin 5870.

Tähän mennessä omalla Geforcella on ollut beta ja valmiita ajureita käytössä, en ole niissä mitn poikkeavaa huomannut AA käyttäytymisen suhteen. En tiedä sitten onko ollut ajalla Tammi-Helmi-Maaliskuun ajureissa noita mainitsemiasi ongelmia, mutta Huhtikuulta asti olen GF käyttänyt aina uudempia ja uudempia ajureita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajurien toimivuus riippuu aika paljon myös siitä, miten muu rauta ja softat pelaavat niiden kanssa yhteen. Eräillä toimii uusilla, toisilla ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on paljon mahdollista. Sitä kun ei näistä koneiden henkielämästä tiedä miten sitä menettelee minkänkin laitteen kohdalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin Reunanpehmennys asetuksista Nvidian control paneelista Läpinäkyvyys kannattaa ottaa pois käytöstä, vie FPS.

Moro!

Kun on yksinkertainen niin kysyn: Mikä on tuo "Läpinäkyvyys" englanniksi siellä Nvidian control paneelissa.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaihtoehtoisesti voi käyttää NvidiaInspector:ia, ajaa asian vähintään yhtä hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään