Guest Hannuuotila

Tyhmiä kysymyksiä koskien LDS767:a ja fs2004 - Suomi sceneryja

12 viestiä aiheessa

Pari tyhmää kysymystä:

1. Kun lennän LDS 767:lla legia autopilotin ollessa päällä, noin puolessa välissä matkaa kone (siis lentokone) sekoaa täysin ja lähtee syöksymään kohti maata ja kääntyy jyrkästi (bank angle, bank angle) jompaan kumpaan suuntaan. Missä mahtaa olla vika? Koneen saa suoristettua hädin tuskin ottamalla ap:n pois päältä. Olen kokeillut eri sääolosuhteita, aina sama homma...

2. Imuttelin ja asentelin tuossa viikko sitten FISD:n Suomi-sceneryja. Nyt kun lennän Helsinkiin, niin simu kaatuu aina EFHK:n läheisyydessä. Tätä on varmaan kysytty ennenkin sata kertaa, mutta voisiko ongelma olla addon scenery- listan järjestyksestä? Noudatin lisäosien installoinnissa kyllä mukana tulleita ohjeita, että vika tuskin löytyy sieltä...

Kiitokset vastanneille!

/Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari tyhmää kysymystä:

1. Kun lennän LDS 767:lla legia autopilotin ollessa päällä, noin puolessa välissä matkaa kone (siis lentokone) sekoaa täysin ja lähtee syöksymään kohti maata ja kääntyy jyrkästi (bank angle, bank angle) jompaan kumpaan suuntaan. Missä mahtaa olla vika? Koneen saa suoristettua hädin tuskin ottamalla ap:n pois päältä. Olen kokeillut eri sääolosuhteita, aina sama homma..

/Hannu

Laitappa screenshottia tuosta, kun se ongelma alkaa ;).

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitappa screenshottia tuosta, kun se ongelma alkaa ;).

Lauri

Öh, screenshottia? Ruutu muuttuu mustaksi ja hyppää työpöydälle, jossa ilmoitus, että ohjelma ei vastaa ja se lopetetaan.

/Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öh, screenshottia? Ruutu muuttuu mustaksi ja hyppää työpöydälle, jossa ilmoitus, että ohjelma ei vastaa ja se lopetetaan.

/Hannu

No otappa se screenshotti vähän ennen kuin se "musta alue" tulee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1.Entä jos ottaisit supporttiin yhteyttä tai kysyisit heidän foorumiltaan, sieltä varmaan löytyisi vastaus nopeammin ja todennäköisemmin. Entäs uudelleenasennus?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

/Hannu

Tarkotin tota ekaa ongelmaa.

Lainasinkin viestiini vain sinun postauksen ekasta ongelmasta... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos sinulla on asennettuna Finnobjects-lisäosa, niin sen efektejä ei pidä ottaa käyttöön. Efektit saattavat kaataa FS 2004:n.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Dodi. Poistin kaiken, mukaan lukien fs9:n... uudelleen asennettu simu herjaa vieläkin jostain bugisesta scenerystä, mutta eipä kaatuile enää. Taidan pitää tästä lähtien simun As it is... :)

/Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaan tähän nyt vielä lista (ei kaiken kattava vaikkakin melko pitkä) niistä asioista, jotka voivat kaataa FS2004:n eli aiheuttaa ns. CTD:n (Crash To Desktop):

-texture-kansio landclass-maisemassa

-tupla AFCAD

-(yli)vanha mittari koneessa (esim. GPS)

-vaadittu texture puuttuu

-kaksi samannimistä maisemaa

-ongelmallinen effect-tiedosto (tai muu tiedosto)

-virheelliset näytön asetukset

-viallinen AI-kone

-viallinen maisema

-viallinen AFCAD

-viallinen bgl-tiedosto

-viallinen FS9.cfg-tiedosto

-hardware-ongelma

-viallinen texture-file

-tyhjä texture-kansio

-landclass-tiedostoja (muun) maiseman kansiossa, jolla texture-kansio

-viallinen näytönohjaimen tai äänikortin ajuri

-koneen setupissa softalle sopimaton asetus

-ongelma dll-tiedoston kanssa (modules)

-ongelma käyttöjärjestelmän jossain tiedostossa

-dll-tiedosto ei määritelty [old modules]-osiossa FS9.cfg:ssä

Viiden vuoden FS2004:n käyttökokemukseni aikana törmäsin useimpiin noista henkilökohtaisesti. Loput luin jostain. Yllättävää oli se miten monessa jakoon laitetussa freeware-lisurissa oli ongelmia, mutta kun jotain ilmaiseksi saa, käyttää sitä omalla vastuulla.

Ja sitten on vielä joukko selvittämättömiä ongelmia kuten tunnettu Tamperetta pohjoisesta lähestyttäessä tapahtuva, kun lisurimaisema (FISD) on asennettu. Mahdollisesti nämäkin paikallistuisivat johonkin tiedostoon. Malmin (FISD) maiseman aiheuttavan kaatumisen sain pois poistamalla siitä muutaman bgl-tiedoston (en muista enää mitkä). Hankalaksi homman tekee se, että osa kaatumisista saattaa olla konekohtaisia. Toisin sanoen jollakin koneella maisema toimii ok, toisella aiheuttaa kaatumisia. Erään lentokoneen aiheuttama jumittuminen paikantui näytönohjaimeeni (ajurinvaihdot eivät auttaneet siihen). Kun vaihdoin sen (fyysisen näytönohjaimen), ongelma poistui saman tien.

Tämä FSX kaatuu kokemukseni mukaan harvemmin kuin FS2004. Osa kaatumisen syistä voi olla samoja kuin edellisessä listassa, mutta en mene niistä vielä mitään sanomaan. Käyttökokemukseni FSX:stä (1 v.) on vielä niin vähäinen.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota noin, törmäsin itse tuohon FISD:n EFHK:n kaatumiseen ja näin ollen olen poistanut muutamia .bgl tiedostoja mitkä löysin.

Mutta olen nyt jotain pari kolme kertaa yrittäny ILS 15:lle ja aina kun käännän HK821 pisteeltä ELKUNille päin niin simu kaatuu.

Onko apuja ja mites se järjestys oli? Minulla on kaikki kentät asennettuna sekä photarit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota noin, törmäsin itse tuohon FISD:n EFHK:n kaatumiseen ja näin ollen olen poistanut muutamia .bgl tiedostoja mitkä löysin.

Mutta olen nyt jotain pari kolme kertaa yrittäny ILS 15:lle ja aina kun käännän HK821 pisteeltä ELKUNille päin niin simu kaatuu.

Onko apuja ja mites se järjestys oli? Minulla on kaikki kentät asennettuna sekä photarit.

Onko sinulla asennettuna FISDin Malmi? Minulla vastaava kaatuminen paikallistui pariin Malmin maiseman tiedostoon, joiden poistamisen jälkeen kaatuilu loppui. Tässä ketjussa : http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,87096.msg1301834.html#msg1301834 asiasta enemmän.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään