Guest OttoPOI

Kummallista kaatuilua latauksessa - maisemat ongelmana? (+Ivap -ongelmaa)

15 viestiä aiheessa

Terse.

Viime aikoina on alkanut esiintymään jännää kaatuilua simun maiseman latausvaiheessa, siis koneen ja kentän yms. valinnan jälkeisessä latausruudussa. Moista on esiintynyt nyt mm. Arlandassa ja Pirkkalassa, mutta ei esimerkiksi Kairossa tai Madridissa joissa on myös lisärimaisemat asennettuina. Jännähkön tilasta tekee myös se, että jos menen alkuvalikosta Kairon baanalle ja sitten siirryn ylävalikon kautta Dirlandaan, niin kaatumista ei tapahdu..

Asentelin viikolla lisärimaiseman edellämainittuun Madridiin sekä FS2004n navaidpäivityksiä, mutta ongelma ei poistunut vaikka poistelen kyseiset maisemat. Ongelma poistuu Arlandan ja Pirkkalan osalta jos otan Arlandan lisärimaiseman pois päältä, mutta palaa jälleen kun sen merkkaa aktiiviseksi. Arlandaa on yritetty asentaa uudelleen, ei apua. Lisäksi yritetty vielä kaukaisempaa hakuammuntaa ja eheytelty asemia ja poisteltu paskeita CCleanerilla, mutta apua ei tietenkään niistäkään ole ollut.

Ongelma ei sinällään ole mitenkään kriittinen, koska lentämään pystyy jos tekee tuon tempun ylävalikon kautta.

Lisämainintana voisi mainita myös ongelman joka ilmeni viime lennollani, nimittäin en pysyt yhdistämään Ivapin tekemään multiplayersessioon. Ivapin käynnistyksessä tuo täräyttää herjaboksin ettei pystynyt yhdistämään sessioon, mutta edes ip-osoitteella "localhost" hakiessa multiplayersessiota manuaalisesti simu ei löydä normaalisti löytämääni Ivap-sessiota. Täten en näe muuta liikennettä, mikä hieman haittaa legikokemusta  :P

EDIT_

Tässä siis viikon luontokuva

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simun uudelleen asennus?

Luulen, että Ottolle on kertynyt varmasti paljon eri lisäosia simuun. Koska simulaattori nyt ilmeisesti pienen sättäämisen kanssa toimii, niin ei koko höskää sen takia uudelleenasentaa. Toisaalta se on yksi vaihtoehto :-\ Itse lähtisin hakemaan jotain järkevämpää korjauskeinoa. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulen, että Ottolle on kertynyt varmasti paljon eri lisäosia simuun. Koska simulaattori nyt ilmeisesti pienen sättäämisen kanssa toimii, niin ei koko höskää sen takia uudelleenasentaa. Toisaalta se on yksi vaihtoehto :-\ Itse lähtisin hakemaan jotain järkevämpää korjauskeinoa. ::)

Tarkoitin siis tuota korjaus(repair)-toimintoa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuei viitsisi uudelleenasennukseen kuitenkaan ryhtyä ;D

Itse lähestulkoon maallikkona veikkaisin, että joku file on mennyt särki jossain simun tai lisärin maisemissa, ja se sitten jotenkin panee simun kaatumaan Arlandan kanssa.. Nyt pitäisi vaan selvittää, että missä tuo vika on ja/tai miten se korjataan  ;D Toki voisi joku viitseliäs päivä ruksia pois kaikki muut lisärimaisemat kuin Arlandan ja katsoa toimiiko, ja jos ei niin sitten koittaa yksitellen palauttaa maisemia toimintaan ja katsoa koska alkaa kaatamaan.

Mitä kaikkea muuten tuo korjausasennus tekee, kadottaako esim. lisäreitä tai muuta (vai korjaako vain esim. rikkinäiset tai puuttuvat fileet)?

Muutenhan homma pelaa, mutta jos joku keksisi miten tuon Ivapin toimimattomuuden multiplayerisessioiden kanssa voisi korjata, niin verkkolennotkin voisivat jatkua. Ei viitsi sokkona lähteä sotkemaan pitkin taivaita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti meinaat tuota maisemien ruksimista päälle/pois? Se on kokeilemisen arvoinen projekti, tosin aikaa vievä kun maisemia on miljoona.

Itseäni hieman tässä epäilyttää se, että samana päivänä aiemmin simu toimi multiplayersession löytämistä lukuunottamatta moitteetta. Enkä asennellut tai poistellut maisemia tai muita juttuja tällä n. 9h aikavälillä jonka jälkeen simu alkoi reistailemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Windows on siitä ihmeellinn ympäristö, kun se samanaikaisesti ylläpitää virtuaalivälimuistia ja varsinkin jos järjestelmänpalautus toiminto on päällä, se kirjaa muutoksia koko ajan talteen, ja sitten jos napsahtaa jollain tapaa noiden prosessien aikana windowsissa tiettyä lukuvirhettä (esim eheytys vaiheessa), tiedostojen korruptoituminen mahdollistuu silloin oleellisesti ja siitäpä sitä koitetaan etsiä mitkä tiedostot on nämä korruptoituneet, niistä kun mitään kirjaa ei windows tee vaan sen saa itse ratkaista koneen omistaja, eli käyttäjä itse :S

Monta kertaa windows on töpeksinyt NTFS.ssä itselläni, ainakin XP aikaan hyvinkin useasti riitti joku pieni kovon temppuilu pilaamaan yhden kokonaisen osion ja se johtuu yleensä jos on kovinkin pirstoutunut osio, windows vista ja windows 7 tekee tätä eheytystä taustalla automaattisesti ellei sitä sitten itse kytke pois, se on nykyinen ominaisuus ja sen prosessin yhteydessä jos vastaavaa tapahtuu kuten itselläni XP:ssä niin ikävä tilanne on edessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti meinaat tuota maisemien ruksimista päälle/pois? Se on kokeilemisen arvoinen projekti, tosin aikaa vievä kun maisemia on miljoona.

Itseäni hieman tässä epäilyttää se, että samana päivänä aiemmin simu toimi multiplayersession löytämistä lukuunottamatta moitteetta. Enkä asennellut tai poistellut maisemia tai muita juttuja tällä n. 9h aikavälillä jonka jälkeen simu alkoi reistailemaan.

Ei vaan tätä. Lainaus:

"Scenery.dattien poistaminen on tuttu toimenpide. "

Nuo kun poistaa ja antaa simun luoda uudet voi auttaa joihinkin ongelmiin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei vaan tätä. Lainaus:

"Scenery.dattien poistaminen on tuttu toimenpide. "

Nuo kun poistaa ja antaa simun luoda uudet voi auttaa joihinkin ongelmiin...

Jahans, pitää tuotakin testailla.. Päivemmällä kerkesin sen verran tekemään, että ruksin pois käytöstä kaikki lisärimaisemat paitsi Arlandan ja simu kaatuili Arlandassa. Mutta esimerkiksi Brommasta tai muualta lähiseudulta lähtiessä ei kaatanut, ei edes kun ensin slewasin Brommasta näköetäisyydelle Arlandasta ja tallensin lennon ja latasin sen simun uudelleenkäynnistyksen jälkeen. AFCADia olen koittanut poistaa, ei vaikutusta.

Voiko tuosta kaatumisen ajankohdasta (= latauksen prosenttimäärästä) päätellä jotakin mahdollisesta aiheuttajasta? Selvästikin kyseessä on joku säätö Arlandan skenen kanssa, kumma juttu vain on se, että olen sen kertaalleen asentanut myös uudelleen (täyden poistamisen jälkeen, tietenkin).

Ivapin säröilyä pitänee katsella huomenissa, mahdollisesti sen uudelleenasennus saattaisi ehkäistä ongelmaa.

EDIT_ Itseasiassa ei kaatuile vaikka tallentaisi lennon portille asti ja lataisi sen uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Homma kaatuu jos lennon haluaa aloittaa aloitusvalikon kautta esim. portin tai baanan valitessaan. Jännä on ongelma  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli vastaavia ongelmia Alaskassa. Siihen auttoi Holgerin tekemä pätsi. Simu kaatui noin 50  - 80:nen mailin säteellä eräästä puskakentästä.

Joskus ongelman voi aiheuttaa vuodenaika - ollaan lähellä siirtymäaikoja kevät-kesä tai syksy-talvi. Tällöin kyseessä on kenties viallinen yö/päivä-tekstuuri, mutta missä se sijaitsee onkin jo kinkkinen juttu. Pitäisi mielessä palata siihen kun kaikki toimi odotusten mukaan ja sehän ei aina ole aivan helppoa.

Joo - tuon latauksen määrä kertoo jotakin. Vanhalla Tongass Fjord -foorumilla oli juttua tuosta, mutta minulla ei ole tarjota sinulle sinne suoraa linkkiä. Löytyy varmasti Googlella.

Lycka till  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on/oli vastaavia ongelmia tai itseasiassa samoja kuin Otolla, ja tuon  vastaavan ongelman minulla aiheutti se kun olin yhdellä kerralla mättänyt simun täyteen erilaisija sceneryitä. Kuitenkin selvisin ongelmasta jotenkin poistamalla scenut ja asentamalla ne yksitellen simuun. Mutta en voi sanoa mitään varmaksi  ;D mutta kannattaa yrittää. PS EN OTA VASTUUTA  :laugh:

-Eemeli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jepss, itse olen jo jättänyt ongelman sikseen ja nykyisellään tappelen Ivapin kanssa  :P Vissiin joku DirectX tai muu kiva hieman hiertää sen kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jepss, itse olen jo jättänyt ongelman sikseen ja nykyisellään tappelen Ivapin kanssa  :P Vissiin joku DirectX tai muu kiva hieman hiertää sen kanssa.

Itselläni oli tälläisiä ongelmia myös mutta ongelma esiintyi lähinnä EFHK:n kanssa. Ongelmaan auttoi kun putsaili nuo scenery.dat tiedostot pois ja antoi simun luoda uudet  :thmbup: IVAP:in probleemasta en tiedä, itsellä teki joskus jopa sen sen että IVAP ja simun AI olivat yhtäaikaa käytössä vaikkei sen pitäisi edes olla mahdollista yhtäaikaa mutta nykyään toimii onneksi kuin junan vessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jepsjoo, tämä ja kaikki muutkin ongelmat ratkesivat kun tuli koko systeemi uudelleenasennettua. Simua ei itseasiassa tullut kokonaan uudelleenasennettua, vaan tehtyä vain "korjausasennus" (joka käytännössä ei tee muuta kuin päivittää tiedot rekisteriin), mutta XPllä homma toimii kuin junan vessa  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään