Rolf Niemi

Piper Cub puskalentoon

24 viestiä aiheessa

Niin - kysymys kuuluu, kumpi näistä on on parempi tuote:

 

- FSAddon publishing

- A2A Simulations

 

http://secure.simmarket.com/fsx-general-aviation-page-1.chtml

 

Menin hieman miinaan tässä männä viikolla ostaessani Flight Replicasin Piper Cubin. Toimii miten sattuu, ambhilla ei meinaa maassa kääntyä millään - jarru/kaasuyhdistelmä ei ahtailla pikkukentillä ole hyvä funktio tai sitten en vain osaa ja tuntuu vaikuttavan  frameihin häiritsevän paljon eli huono ostos. Foorumiakaan ei ole jossa asioita voisi selvitellä muiden käyttäjien kesken.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin - kysymys kuuluu, kumpi näistä on on parempi tuote:

 

- FSAddon publishing

- A2A Simulations

 

http://secure.simmarket.com/fsx-general-aviation-page-1.chtml

 

Menin hieman miinaan tässä männä viikolla ostaessani Flight Replicasin Piper Cubin. Toimii miten sattuu, ambhilla ei meinaa maassa kääntyä millään - jarru/kaasuyhdistelmä ei ahtailla pikkukentillä ole hyvä funktio tai sitten en vain osaa ja tuntuu vaikuttavan  frameihin häiritsevän paljon eli huono ostos. Foorumiakaan ei ole jossa asioita voisi selvitellä muiden käyttäjien kesken.

A2A on kiistatta paras Cub mitä FSX:lle löytyy tällä hetkellä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A2A on kiistatta paras Cub mitä FSX:lle löytyy tällä hetkellä.

 

Kiitos infosta. Mihin toteamuksesi perustuu? Ainakin pienen puutteen videoita SimMarketin sivuilta katsoneena huomasin eli ns. korkeusmittari puuttuu jos asiaa vertaa oikeasta koneesta tehtyyn videoon (oikeasta koneesta se löytyy, mutta simuversiosta jostain syystä ei). Tosimies sitä ei ehkä tarvitse, mutta kyllähän siitä aina pientä apua tumpelolle olisi. Muuten se A2A näytti mielenkiintoiselta käynnistysprodeduureineen kaikkineen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos infosta. Mihin toteamuksesi perustuu? Ainakin pienen puutteen videoita SimMarketin sivuilta katsoneena huomasin eli ns. korkeusmittari puuttuu jos asiaa vertaa oikeasta koneesta tehtyyn videoon (oikeasta koneesta se löytyy, mutta simuversiosta jostain syystä ei). Tosimies sitä ei ehkä tarvitse, mutta kyllähän siitä aina pientä apua tumpelolle olisi. Muuten se A2A näytti mielenkiintoiselta käynnistysprodeduureineen kaikkineen.

 

Cub:sta löytyy lähes yhtä monta versiota asennetuista instrumenteista kuin on Cub:ja olemassa. Toisissa on kattavampi instrumentaatio kuin toisissa. A2A on valinnut mallinnettavaksi sellaisen, jossa ei ole korkeusmittaria. A2A Cub accu-sim -lisäosalla on kuitenkin mopolentokoneissa kutakuinkin parasta mitä löytyy (IMHO). Yleensäkin A2A:n accusim tuotteet vastaavat low-tech koneissa samaa kuin PMDG high-tech koneissa. Itselläni löytyy Cub, B377 ja B17. Kukin niistä on parhaita ostoksia luokassaan, mitä olen simuun tehnyt.

 

kts. esim. http://www.youtube.com/results?search_query=A2A+accusim&aq=f

 

Noista accusim-videoista selviää mistä on kysymys... Ei voi muuta kuin ihmetellä, miten hienoja mallinnoksia noissa on...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ostettu on ja ilmassa ollaan. Miten tuon kannuspyörän saa kääntymään vähän enemmän? Kääntösäde on aika suuri...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ostettu on ja ilmassa ollaan. Miten tuon kannuspyörän saa kääntymään vähän enemmän? Kääntösäde on aika suuri...

Onko lukitus pois päältä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luulen että sitä ei saa enemän se on jo 180astetta, mutta pienentää voit  pienentämällä sitä numeroa 180,000 joka on alleviivattu punaisella aircraft,cfg.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ostettu on ja ilmassa ollaan. Miten tuon kannuspyörän saa kääntymään vähän enemmän? Kääntösäde on aika suuri...

 

Se kannuspyörä on cubissa ihan vapaasti pyörivä ilman lukitusta. Eli ainoa kunnon keino kääntää konetta tiukasti, on painaa jarrua samalla kun kääntää. FSX osaa tällöin käyttää vain sen pyörän jarrua joten kone pyörähtää lähes paikallaan.

 

Ja onhan tuossa A2A:n Cubissa korkeusmittari, se on vaan sillä ärsyttävällä 1000 jalan jaotuksella. Tuo a2a on kyllä hieno cubi, kunhan ostaa accusim lisäosan, saa kiljuttaa heidiä kyydissä ja moottori kuluu käytön mukaan yms.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo - kiitos avusta. Hain valmistajan sivuilta yhden päivityksen ja hotfixin. Sitten kalibroin polkimet uudestaan "Illun" jäljiltä. Tuota kannuspyörän kääntymistä en toistaiseksi rajoittanut 180:sta alaspäin, mutta kiitos Pepe vinkistä. Jossain - joo - Dornierissa (DA) FS9.1 versiossa oli muuten samalainen ongelma, jonka sai fiksattua samantyylisellä tempulla. En tiedä, mistä em. tempuista oli hieman apua edelliseen testilentoon verrattuna, mutta kääntyminen oli loivasti helpompaa. Ei se kyllä paikallaan pyöri, vaikka kuinka lykkää usvaa putkeen ja samalla painaa toista jarrua - voi olla edelleen etten osaa. Dornier toimi kyllä noin ja totteli jarruja. Ostin samalla kertaa myös tuon extension-osan - säästöä sano...

 

Lento-ominaisuuksiltaan tämä tuntuu olevan verraton ja hieman yllättäväkin eräiltä osin ja siksipä kävi näin, että säleet vain lensi potkurista minun hämmästellessä efektiä. Kuvaa ei ole manipuloitu:

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mie muunsin  tuon kääntösäde systeemin, taitaa olla 40 astetta tällä hetkellä käytössä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kokeileppas antaa vähän kaasua varovasti ja samalla väännät sauvaa sivuperäsin, kun se lähtee liikkeelle niin paina liipasinta katkomalla niin se kääntyy melkein paikallaaan, minulla on Saitek tikku ja siinä on myös jarru liipasimessä, varvasjarrut eivät toimi tässä piperissä, ei ainakaan minulla

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Accusim versiolla voi myös hidastaa tundrilla vedenpinnassa (pitiköhän ottaa törmäyksen tunnistus pois tjsp.) samoin kuin meloa ponttoonikone rannalle/rannalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Potkurikauppa alkoi käymään  ;D

 

Ehkä tuota kääntösädettä täytyy rukata reilusti pienemmäksi. A2A-videoissa tuo kääntyi näppärästi 90 astetta.

 

Minulla on CH Productsin polkimet ja Yoke. Vanha Sidewinderin FF2 olisi myös tuossa hyllyssä IL 1946:tta varten, mutta en viitsi alvariinsa vaihdella noiden kesken, vaikka tässä tapauksessa se tietysti sopisi paremmin asiaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nyt se toimii siten kuin oletin sen toimivankin. Kaasu/jarruyhdistelmän se vaatii edelleenkin mutta toimii hyvin. Asetin arvoksi 89 astetta 180:n sijaan. Verraton menopeli vaikka tyvessä tässä vielä ollaan eikä latvassa taitojen puolesta. Kiitos avusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se kannuspyörä toimii oikein vain ja ainoastaan silloin, kun se on siinä 180:ssa asteessa siellä aircraft.cfg:ssä. Sen kääntösäteen arvolla 180 astetta simu tekee siitä kannuspyörästä vapaasti kääntyvän. Jos sen asteluvun muuttaa sen 180:n alle, se kannuspyörä ei ole enää todenmukainen, kun siitä tulee ohjattava.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se kannuspyörä toimii oikein vain ja ainoastaan silloin, kun se on siinä 180:ssa asteessa siellä aircraft.cfg:ssä. Sen kääntösäteen arvolla 180 astetta simu tekee siitä kannuspyörästä vapaasti kääntyvän. Jos sen asteluvun muuttaa sen 180:n alle, se kannuspyörä ei ole enää todenmukainen, kun siitä tulee ohjattava.

 

Mulla se lukittuu jos se astemäärä on 180.000, onko siinä jokin muu konsti vielä? mutta jos sen pienentää niin silloin se seuraa peräsintä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla se lukittuu jos se astemäärä on 180.000, onko siinä jokin muu konsti vielä? mutta jos sen pienentää niin silloin se seuraa peräsintä

 

Joo, paitsi että kun sen ei kuulu seurata peräsintä. Silloin, kun se arvo on 180, se kannuspyörä on vapaasti kääntyvä, eli se kääntyy sen mukaan, kun kone kääntyy. Eli sitä ei käytetä koneen ohjaamiseen. Se vain "seuraa perässä" ja vähentää perän kitkaa. Ohjaaminen tapahtuu, kuten edellä mainittu, sivuperäsimellä ja päätelineiden jarruilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, paitsi että kun sen ei kuulu seurata peräsintä. Silloin, kun se arvo on 180, se kannuspyörä on vapaasti kääntyvä, eli se kääntyy sen mukaan, kun kone kääntyy. Eli sitä ei käytetä koneen ohjaamiseen. Se vain "seuraa perässä" ja vähentää perän kitkaa. Ohjaaminen tapahtuu, kuten edellä mainittu, sivuperäsimellä ja päätelineiden jarruilla.

 

Niin se kai pitäisi toimia mutta mulla se ei seuraa koneen liikkeitä kun sillä kääntyy, se sojottaa vaan suoraa taakse päin, siis lukossa

 

Katsoin nyt erityisesti sitä peräsintä ja kannuspyörän liikkeitä jos astemäärä on alle 180.000 cfg. se pyörä ei liiku peräsimen mukana kun kone on paikallaan mutta heti kun on liikettä niin se kääntyy sinnepäin kuin peräsin viittaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin se kai pitäisi toimia mutta mulla se ei seuraa koneen liikkeitä kun sillä kääntyy, se sojottaa vaan suoraa taakse päin, siis lukossa

 

Voi olla, että siinä tapauksessa animointi on tehty virheellisesti  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se kannuspyörä toimii oikein vain ja ainoastaan silloin, kun se on siinä 180:ssa asteessa siellä aircraft.cfg:ssä. Sen kääntösäteen arvolla 180 astetta simu tekee siitä kannuspyörästä vapaasti kääntyvän. Jos sen asteluvun muuttaa sen 180:n alle, se kannuspyörä ei ole enää todenmukainen, kun siitä tulee ohjattava.

 

Ymmärrän kyllä bointin, mutta muutoksen jälkeen kone mielestäni toimi siten kuin se simussa on tarkoitettukkin eli en sitä vieläkään pysty pelkällä kannuspyörällä ohjaamaan vaan joudun käyttämään edelleen kaasu/jarruyhdistelmää jolla saan koneen myös kääntymään lähes paikallaan, kuten täällä on kerrottu. Realismi on aina hieno asia, mutta jos se ei toimi realisesti, niin pakko yrittää kikkailla realismin suuntaan. Vikaa voi olla myös polkimissa - mistä näistä aina selvän ottaa. Muissa koneissa ei tätä ongelmaa ole esiintynyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään