Guest leppäkeihäs

Cs 757 vs Qw 757

13 viestiä aiheessa

Terve vaan kaikille,

Mielenkiinnon herätessä kyseistä konetyyppiä kohtaan ajattelin kysyä, kumpi ko. tuotteista on parempi, Quality wingsin vai Captain simin 757. Nimenomaan  siis systeemeiltään, "lentotuntumaltaan", lentomenetelmiltään ym. parempi. Varmaan monilla tällä foorumilla on kokemuksia molemmista, joten kaipaisin hyviä perusteluja ja tarkkoja havaintoja. Esim. jos jotain juttua ei toisessa ole mallinnettu yms. Suurin ero näiden välillä taitaa olla se, että cs757 on vähintään yhtä hyvä grafiikoiltaan, mutta on kova syömään frameja. Vai onko näillä kahdella tuotteella ylipäätään mitään merkittäviä eroja systeemimallinnuksessa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos 757 etsit, niin kannttaa harkita Level-D 767, vaikka onkin 767. Systeemit ovat silti parhaimmistoa. Jos taas haet vähän parempaa näköä niin QW757. CS757 ei tietoa.

-Leevi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos 757:aa haluat, niin itse kannattaisin QW:ta. CS on raskas ja systeemeiltään huonompi kuin QW.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos 757:aa haluat, niin itse kannattaisin QW:ta. CS on raskas ja systeemeiltään huonompi kuin QW.

Varsinaisesti en ole etsimässä konetta, koska minulla on jo cs757. Siksi haluaisinkin tietää, onko olemassa parempaa b757:ta. Osaisitko perustella, miten qw on systeemeiltään parempi, nimenomaan sitä tässä haen.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varsinaisesti en ole etsimässä konetta, koska minulla on jo cs757. Siksi haluaisinkin tietää, onko olemassa parempaa b757:ta. Osaisitko perustella, miten qw on systeemeiltään parempi, nimenomaan sitä tässä haen.  :)

Nyt pistit pahan, kun en ole mikään pro kyseisen konetyypin kanssa. ;D Mutta olen huomannut, että jos QW:ta vertaa CS:ään, QW:ssa on panostettu systeemeihin hieman enemmän, kuin CS:ssä, vaikka kumpikaan eivät vedä vertoja level-D:lle (767).

Minun on vähän paha antaa "täydentävää vastausta".  :-[ Oletan että joku pro-pejpehkuski osaa vastata kysymykseesi. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletan että joku pro-pejpehkuski osaa vastata kysymykseesi. :)

Kysäseppäs Koivistolta, häneltä voi löytyä hyvinkin tyhjentävä vastaus  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysäseppäs Koivistolta, häneltä voi löytyä hyvinkin tyhjentävä vastaus  ;)

Nojaa. Enpä minäkään noita systeemeitä sen kummemmin lähde vertailemaan, sen verran hatarassa muistissa se CS. Sen voin joka tapauksessa todeta, että QW on n+2 kertaa parempi kuin CS, joka alueelta. CS paljon raskaampi kuin QW, lentomalli aivan törkeä, ts. siis järkyttävä lentää käsin ja muutenkin. Ulkonäössä taitaa mennä tasapeli, mutta muuten ehdottomasti QW.

Edelleen, LevelD:tä odotellessa... ;D Tosin jotenkin sellainen tunne, että sitä saa vielä muutaman vuoden odotella.. :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

lentomalli aivan törkeä, ts. siis järkyttävä lentää käsin ja muutenkin

Minusta taas lentomalli on ihan siedettävä, ei kallistele puolelta toiselle yms. ja ohjauksessa on ison ja raskaan koneen tuntua. Minulla tosin on päivitetty versio, enkä ole ko. konetta tosielämässä lentänyt.  ::)  Ihmettelen vaan, kun todella monet ovat haukkuneet konetta, kiinnostaisi tietää mikä siinä on niin huonoa, vai onko tämä vain mielipidekysymys. Paljon puhuttuja bugeja kuten mottien sammumista lennolla tai lnav:n toimimattomuutta ym.  ei ole ilmennyt. Oikeastaan suurin miinus koneessa tosiaan on se, että etenkin pilvisellä kelillä meinaa tietsikasta loppua puhti. Toisaalta tämä vanha myllyni on pyörittänyt konetta yllättävän hyvin. Mutta ilmeisesti cs757 ei ole systeemien osalta tai muutenkaaan puutteellinen, siispä tällä hetkellä taidan pysyä cs757:ssa, kunnes LD:n 757 joskus tulee valmiiksi, ompahan tsydeeemit tulleet jo tutuiksi.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Bugisuus on suurin juttu, omalla koneellani kun motit sammuvat kesken lennon sekä CS:n 757, 767 että 707 koneissa, kuvittelin 707 ostaessani että ongelma liittyisi vain jotenkin 757 & 767 systeemeihin kun samanlaisia ovat, mutta ei... Qualitywingsin 757 ja LDS:n 767 operoin täysin samalla tavalla eikä mitään ongelmia, joten ihan selvästi Captain Simin puolella vika. Lisäksi myös äänien kanssa ongelmaa, rasittavaa kun dont sink varoitus tulee täydellisessäkin lähestymisessä aina touchdowniin saakka.

CS on silloin ihan ok kun se toimii, mutta QW on kokonaisuudessaan parempi ja se jopa toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Lisäksi myös äänien kanssa ongelmaa, rasittavaa kun dont sink varoitus tulee täydellisessäkin lähestymisessä aina touchdowniin saakka.

Minullakin alussa huusi "don't sink"/"sink rate", mutta aircraft.cfg-tiedoston gpws:n arvoja muuttamalla ja lopulta ko. äänitiedostojen poistamisen jälkeen ei huuda enää. Ei se minulla huutanut silloin, kun vertical speed oli tarpeeksi pieni ja kaasuvivut eivät olleet tyhjäkäyntiasennossa. Joskus käytän Project Magentan gpws-ääniä. Motit sammutettuina ulkonäkymässä kuuluivat vielä moottoriäänet, mutta parin tiedoston uudelleennimeämisellä ongelma korjaantui ilman sivuvaikutuksia. Ikävä kuulla, että sinulla on ollut ongelmia moottoreiden kanssa ja vieläpä monessa koneessa. Minulla kaikki on tähän saakka toiminut niin kuin pitääkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

CS:llä on se äänimaailma kyllä koneesta riippumatta aivan hakusessa. Itselläni on muistaakseni Irisin 757-äänet, joissa oli GPWS-äänet mukana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään