Pekka Holopainen

FSX osa liikenteestä ei näy

11 viestiä aiheessa

Olen asentanut WoAI:n traffic-tiedostot FSX:ään. Käänsin ne bgl-tiedostot ennen ...world\scenery-kansioon sijoittamista FSX-muotoon. Tämä liikenne näkyy ok.

Muulle liikenteelle olen tehnyt saman käännöstyön (siihen on oma ohjelmansa), mutta sitä ei vain näy missään. Kyllä kyllä traffic slideri on 100%:ssa ja muutkin asiat, jotka FS9:ssä estäisivät liikennettä näkyvistä on tarkistettu. Olen kääntänyt kaikki itse asentamani bgl-tiedostot FSX-muotoon ja jättänyt asentamatta ne, jotka jostain syystä eivät ole kääntyneet. Tämän lisäksi olen luottanut netistä lataamiini liikennetiedostoihin, joiden on sanottu olevan FSX:lle tehtyjä. Sitäkään liikennettä ei näy. 

Onko mahdollista, että yksikin FSX:ssä FS9:lle tehty trafficxxx.bgl-tiedosto voi estää liikenteen näkymisen? Jos on miten sellaisen löytää - paitsi kokeilemalla (aikaa viepää)?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS9 traffic tiedosto voi aiheuttaa sen.

Jos sinulla on AI Flight Planner niin voit sillä tarkistaa bgl tiedostot ja jos FS9 bgl tiedostoja löytyy niin ne voi konvertoida FSX formattiin.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AI Flight Planer löytyy ja sillä juuri konvertoin noita Trafficxxx.bgl-tiedostoja Kaikki on tarkistettu ja konvertoitu. Ne mitkä eivät konvertoidu, on jätetty pois. Silti kaikki liikenne ei näy. WoAI näkyy ja kumma kyllä myös ikivanha Suomen liikenne (konvertoituna) mm. FAF-paketit. Jälkimmäisessä jotkut koneet näkyvät vaillinaisesti tai niiden tekstuurit ovat mustia. Mitenkäs tuo korjataan?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSX:n asetuksiin piti muuttaa mutta en nyt muista mitä. Jossain siitä oli juttua.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSX:n asetuksiin piti muuttaa mutta en nyt muista mitä. Jossain siitä oli juttua.

Hannu

Lentokoneiden varjot pois, oli muistaakseni vastaus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentokoneiden varjot pois, oli muistaakseni vastaus.

Ovat olleet koko ajan pois. Ei kai tuo WoAI-liikennekään muuten näkyisi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä liikenne ei näy. Voisitko täsmentää?

Asensin CYYJ:in freeware-maiseman pari viikkoa sitten. Sen mukana tuli AI-liikennettä (trafficxxx.bgl-tiedostot ja koneita). Tästä liikenteestä ei näy mitään. Olen kokenut AI-liikenteen asentaja jo FS2004:n puolelta (tehnyt sitä liikennettä "from scratch" itsekin) joten tuskin olen tehnyt mitään oleellisesti väärin. Mukana tulleiden readme-tiedostojen mukaan liikenne on FSX:lle (samoin kuin maisema - totta kai).

Tarkistin ne filut vielä AI Flight Planerilla, ja se hyväksyi ne FSX-muotoisiksi. Olen tarkistanut myös kaiken muun AI-liikenteeni. Sen pitäisi olla FSX-yhteensopivaa. Jopa ikivanhat (alunperin FS2002:lle tehdyt?) Suomen ilmavoimien AI-koneet ja liikenne toimivat FSX:lle kääntämisen jälkeen - tuo edellä mainittu ei. Ehkä vika sitten on vain siinä CYYJ-liikenteessä enkä vain ole huomannut jotain?

Toinen probleemi on se, että joissakin vanhoissa AI-koneissa kaikki tekstuurit eivät näy tai näkyvät mustina. Tämä on mahdollisesti korjattavissa muuttamalla AI-koneiden tekstuurien muotoa - mutta miten? Tuskin tuo seikka sentään estää muuta liikennettä näkymästä?

Pekka

Edit: Se on muistaakseni tämä paketti: http://library.avsim.net/esearch.php?DLID=145828&CatID=fsxscen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koitappa vaihtaa kokeeksi eri tekstuurit kokoeillaksesi toimiiko AI-liikenne CYYJ:ssä.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koitappa vaihtaa kokeeksi eri tekstuurit kokoeillaksesi toimiiko AI-liikenne CYYJ:ssä.

Hannu

Mitkä eri tekstuurit - mistä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastaava kone vaikka eri yhtiön tekstuurit tai vaihda koko kone toiseksi esim. jos on C172 niin kokeile laittaa tilalle vaikka default C172 niin näet toimiiko CYYJ AI-liikenne tai jokin muu AI-paketti.

Tuolla tekstuurien vaihdolla selviää syy mustiin tekstuureihin. Etsi uudenpaa tekstuuria FlightSimistä tai Avsimistä tai jostain muualta jos sattuisi löytymään.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään