Tero H Nylund

FSX vs FS2004

21 viestiä aiheessa

Eli olen tuon FSX:än fatal errorin kanssa lyönyt päätä seinään oikein kovaa niinpä ajattelin ostavani FS2004. Se kuulemma vie vähemmän tilaa tarvitsee vähemmän muistia etc. Kuinka moni lentää VF sun muut virtuaali lennot FS2004 ja kuka FSX:ällä.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli olen tuon FSX:än fatal errorin kanssa lyönyt päätä seinään oikein kovaa niinpä ajattelin ostavani FS2004. Se kuulemma vie vähemmän tilaa tarvitsee vähemmän muistia etc. Kuinka moni lentää VF sun muut virtuaali lennot FS2004 ja kuka FSX:ällä.

Tero

Fatal errorista pääsee eroon laittamalla UIautomationcore.dll tiedoston FSX kansioon, tuon filun voit googlailla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli olen tuon FSX:än fatal errorin kanssa lyönyt päätä seinään oikein kovaa niinpä ajattelin ostavani FS2004. Se kuulemma vie vähemmän tilaa tarvitsee vähemmän muistia etc.

No tilanviennin suhteen FSX tuskin on sen kummosempi, sitä tilaa rupeaa tarvimaan molemmissa joka tapauksessa ja menemään kun lisureita alkaa asentamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta on, että vähemmillä tehoilla mennään kuin X:llä. Nykykoneilla voi huoletta vetää sliderit kaakkoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kallistuin fs9:n puoleen, vaikka aikanaan hehkuttelin fsx:ää.

FSX on kauniimpi, mutta turhan raskas ja siinä oli ylitsepääsemätön

glide slope overshoot ongelma joka ei ratkennut.

Fs9 tarvitsee rinnalleen: Rex fs2004, ultimate terrain, ground environment sekä

sitten niitä kenttiä maun mukaan. Lisään listaan vielä fs genesiksen Scandinavian

ja Europen mesh-tiedostot. Tärkeimmät on joka tapauksessa REX ja UTE.

Navdatat sitten ajan tasalle ja eiko menoks.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo glideslope overshoot on kyllä lisärikoneen ongelma, ei itse simulaattorin. Esim PMDG MD11, 744 ja JS41 lentävät ILS lähestymiset täydellisesti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusia lisäosia ei hirveästi enää tehdä FS9:lle, ja FSX versioissa on usein enemmän hienouksia. Jos taas haluaa määrättömät määrät lisäosia ja asetukset täysille niin FS9. Jos taas kiinnostaa ne FSX uutuudet ja muut, niin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Fatal errorista pääsee eroon laittamalla UIautomationcore.dll tiedoston FSX kansioon, tuon filun voit googlailla.

Tästä yritin jo Terolle kertoa jo muutama päivä sitten. Kyseinen tiedosto kun aiheuttaa suuren osan noista fatal erroreista. Olisi kiva tietää, onko Tero jo yrittänyt korjausta vai hakkaako päätä seinään kokeilematta annettuja neuvoja.

Tässä on nyt 95% todennäköisyydellä kyse UIAutomationCore.DLL:stä eikä kotelon ilmanvaihdosta. Turha siis alkaa tuhlaamaan rahaa kotelonvaihtoon ja turhiin asennustöihin. Googlaa netistä tai täältä uiautomationcore.dll fsx ja löydät korjausohjeet. Kyseinen DLL-tiedosto on nimenomaan tuo FSX:n fatal errorin aiheuttaja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä yritin jo Terolle kertoa jo muutama päivä sitten. Kyseinen tiedosto kun aiheuttaa suuren osan noista fatal erroreista. Olisi kiva tietää, onko Tero jo yrittänyt korjausta vai hakkaako päätä seinään kokeilematta annettuja neuvoja.

Jep, sillä taitaa olla jo kolmas tuohon ongelmaan suuntautuva Threadi pystyssä täällä. Vaikuttaa ettei se ole kokeillut sitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse lentelen tällä hetkellä fs2004, mutta hyllystä kyllä löytyy FSX. Turhan raskas peli vielä koneelle, sillä en saa hankittua mitään lisäosia ilman että kuva alkaisi "lagaamaan". FS2004 kuitenkin riittää minulle aivan hyvin, sillä jo muutamalla lisurilla siitä saa aivan FSX veroisen, ellei jopa paremman.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, sillä taitaa olla jo kolmas tuohon ongelmaan suuntautuva Threadi pystyssä täällä. Vaikuttaa ettei se ole kokeillut sitä.

Saisi ainakin yhden mahdollisen syyn eliminoitua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS X

Mitkään muut kuin kehno rauta tai ennestään omistuksessa oleva iso payware-lisurikirjasto eivät puolla FS2004:sta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä nyt on loputon vääntö taas aiheesta. Olen siirtynyt aikoinani fs2000 -> FSX, joten hirveästi ei ole mielipidettä, mutta kolme vuotta fsx:ää lennettyäni olisi todella mielenkiintoista kokeilla ysiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS X

Mitkään muut kuin kehno rauta tai ennestään omistuksessa oleva iso payware-lisurikirjasto eivät puolla FS2004:sta.

Joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä. Ei siinä selityksiä kaivata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS2004: VFR-lennossa Suomen lisäkenttien yhteensopivuus paljon laajempi. Lisäksi kyseistä peliä pystyy ajamaan jouhevasti täysillä asetuksilla vähän hitaammallakin koneella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS2004: VFR-lennossa Suomen lisäkenttien yhteensopivuus paljon laajempi. Lisäksi kyseistä peliä pystyy ajamaan jouhevasti täysillä asetuksilla vähän hitaamallakin koneella.

Samaa mieltä OlliPetterin kanssa !

Mutta jos löytyy paljon tehoa koneesta niin eikuin FSX siihen mutta jos on vähänkin hidas kone niin fs2004 !

Itse lensin tällä läppärillä FSX:ällä mutta verkossa kun lensti niin aina välillä jatkuvaan kuva tökki niin, se alkoi kyrsimään niin sitten vaihdoin fs2004:loseen. Mutta tosiaan itse olen hommaamassa tehokkaampaa konetta että pääsisin FSX:än kimppuun lentämään verkossa :) !

Jetro Eemeli Rouvali

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekin olen tästämuistaakseni aiheen tehnyt ja päädyin fs2004, enkä ole joutunut katumaan. Eihän se X:n tasolle pääse mutta komiasti pyörii  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekin olen tästämuistaakseni aiheen tehnyt ja päädyin fs2004, enkä ole joutunut katumaan. Eihän se X:n tasolle pääse mutta komiasti pyörii  :thmbup:

Aivan ! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen päätynyt kompromissiin eli molempien simujen käyttöön. ORBX tarjoaa mainiot maisemat puskalentoon - ovat frame-ystävällisiä ja ysillä lennän isommilla koneilla, jolloin alla oleva maisema ei ole niin tärkeä. Ysin addon-kentät ovat hienoja ja freewareakin (laadukasta) on tarjolla runsaasti ympäri maailman.

Pienen taistelun jälkeen sain X:nkin toimimaan suhteellisen juohevasti - ainoastaan UT Alaska tuottaa edelleen vaikeuksia.

Molemmat ovat hienoja simuja  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään