Nestori Kinnunen

Ongelmia kun pelaa Flight Simulator X:ä

14 viestiä aiheessa

Eli muutaman kerran on tapahtunut silleen esimerkiksi eilen kun lensin thomsonilla olin justiinsa laskeutumassa Gatwickkiin niin Fps tippui 2-10 ja simussa oli sellaisia mustia viivoja. Mulla on muistia 4GB ja task manager näytti joku 75% muistista käytössä. Joten kannattaisiko hankkia lisää muistia???  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli muutaman kerran on tapahtunut silleen esimerkiksi eilen kun lensin thomsonilla olin justiinsa laskeutumassa Gatwickkiin niin Fps tippui 2-10 ja simussa oli sellaisia mustia viivoja. Mulla on muistia 4GB ja task manager näytti joku 75% muistista käytössä. Joten kannattaisiko hankkia lisää muistia???  :'(

No jos meinaat muistia hankkia lisää, niin silloin tarvitset myös 64bit windowsin alle. Muuten ei ole mitään hyötyä muistin lisäyksestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedän kyllä mutta johtuuko se muistista???

Onko kyseessä simun ns. default maisema vai joku lisäri tuolla Gatwickin suunnalla?

Tietyt lisäosa maisemat vaatii resursseja koneelta oman tarpeen verran jos niitä ei ole erikseen optimoitu tekstuurien ja polygoonien osalta.

Eli kannattaa selvittää onko sille lisurikentälle päivityksiä mahdollisesti joka ratkaisee noita fps ongelmia tai erillisiä low detail tekstuuri paketteja tai low polygon malleja.

Kun käytössä on lisureita ja käytettävissä 32bit alusta, jos Windowsin tausta sovellukset vie omansa muistista niin 3,6gb on se todellinen määrä 32bit 4gb muistimäärästä jonka se pystyy jakamaan sovellusten kesken. Uskoisin että vaikutus on huomattava siirtyessäsi 64bit windowsiin, koska näin ollen esim saat tuon koko 4gb kapasiteetin kokonaan sovellusten käyttöön ja toinen 4gb lisää niin FS vetää sen mitä tarvitsee, muut sovellukset ei silloin ota siitä kun mitä itse tarvitsee. Joten suosittelen väh. 6gb muistimäärään ja 64bit windowsiin siirtymistä. Monet Out of Memory ongelmat ratkeaa yleensä silläkin päivityksellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo mustat maasta nousevat sadat viivat joka puolella johtuu näytönohjaimesta ylikuormituksesta. Eli pienennä detaileja. Aloita autogen & scenery & cloud densityä pienentämällä. Sen lisäksi asenna myös tuo 3gb patch, josta olikin jo puhetta toisessa ketjussa. Sillä pitäisi ruveta toimimaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitan nyt tähän topiicciinki...

Eli mulla on tällane kone.

Mutta aina, kun laskeudun esim. EFHK offline frapsit on n.20-15 ja online 5-15 :-\.

Mikä auttaisi näitten onstamista vaikkapa mekein 50?

Kun alkaa kesäloma, saan uuden koneen, jonka hita haarukka olisi 1300€. Onko järkeä ostaa uutta, vai pitäisikö ostaa jotain lisää tuohon koneeseen. Esim. lisä muistia?

-Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta aina, kun laskeudun esim. EFHK offline frapsit on n.20-15 ja online 5-15 :-\.

Kun alkaa kesäloma, saan uuden koneen, jonka hita haarukka olisi 1300€. Onko järkeä ostaa uutta, vai pitäisikö ostaa jotain lisää tuohon koneeseen. Esim. lisä muistia?

-Lauri

No tuosta sinun kokoonpanostasi lähtisin heti vaihtamaan prosessorin, näytönohjaimen ja emolevyn. Muistia et varmasti tarvitse lisätä, mikään kun ei perustallaajalla vie tuostakaan määrästä tuskin kaikkea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajattelin tähän laittaa että saisin tähän kysymykseeni kommenttia ! :) eli kun ostin ton läppärin jonka speksit on AMD Athlon 64 X2 prosessori QL-64 2.1 GHz ja ATI Mobility Radeon HD 4570 320GB kiintolevy käytän jäähdytys alustaa ! niin aattelin että tällä sitä FSX:ksää nyt pelailaan ! ja kyllä se toimi ilman mitään lageja !

MUTTA sitten kun siiryi IVAO:on lentämään niin aina jossain vaiheessa alkoi Lagata ja lagas aika pitkään silleen töö tök tö tök sitten lakkas lagittamasta ja sitten jonkun ajan päästä rupes tssa samalla tavalla tökkimään !

Että johtuuko tällainen Internetti modeemista vai koneen spekseistä ?

Kiittäen

Jetro Eemeli Rouvali  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiätkö ihan oikeesti. Noihin sun viesteihin vastaamista helpottais se, että ne on kirjotettu selvällä suomen kielellä. Noi tekstit on täynnä mitä käsittämättömimpiä korjoitusvirheitä. Hereillä sielä äikäntunnilla!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiätkö ihan oikeesti. Noihin sun viesteihin vastaamista helpottais se, että ne on kirjotettu selvällä suomen kielellä. Noi tekstit on täynnä mitä käsittämättömimpiä korjoitusvirheitä. Hereillä sielä äikäntunnilla!!

Ovat muutenkin aika epäselviä ja aina ei ole varma, mitä oikein yritetään sanoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-Lauri

Kun vertaat offline ja online lentoja, niin oliko säätila näissä sama? Tuo ATI:n kortti luultavasti kyykähtää pilvisellä ja sateisella säällä.

Olin kyllä huomaavinani samaansuuntaista eroa offline ja online lentojen välillä kun kävin ensimmäiset lennot ivaossa, vaikka ATI:n korttia en käyttänytkään.

Tonin ehdotuksilla pääsee hyvin eteenpäin tuolla budjetilla. Intel+nvidia tuntuu fsx:ää paremmin pyörittävän, joten uusia osia kannattaisi siltä puolelta katsella. Siinä voi tosin joutua vaihtamaan muutakin: koneen virtalähde saattaa mennä vaihtoon, ja muistin voi haluta vaihtaa kolmikanavaiseksi.

Toimiva mutta ilmainen vaihtoehto on vetää scenery ja weather slidereita vasemmalle kunnes FPS on tyydyttävä. Mutta harvallepa meistä se taitaa kelvata :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok ! ja vastaus Jesperille, että kirjotusvirheitä tulee joskus/yleensä ja en aina huomaa niitä !

JA olen yrittänyt korjata tätä selvän tekstin kirjottamista !

Jetro Eemeli Rouvali

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuten rupeeko aina simu "huonommin" pyörimään kun menee IVAO:on lentämään ? siis vaikka ois miten tehokas kone ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään