Tero H Nylund

EFHK scenery

10 viestiä aiheessa

Eli latasin ton FISD in helsinki sceneryn fsx:älle ja nyt scene toimii muuten mutta kaikki rakennukset ja maa on mustaa mutta esim rullaus teitten viivat näkyvät keltaisina. Rakennusten rajat näkyvät ja jo rullaus teiden perusteella scenery toimii mutta se kaikki musta pitäisi saada pois??! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli latasin ton FISD in helsinki sceneryn fsx:älle ja nyt scene toimii muuten mutta kaikki rakennukset ja maa on mustaa mutta esim rullaus teitten viivat näkyvät keltaisina. Rakennusten rajat näkyvät ja jo rullaus teiden perusteella scenery toimii mutta se kaikki musta pitäisi saada pois??! :)

Mites on näytönohjaimen ajureiden laita? Muistihan myös asentaa sen FS9 version ensin ja sitten vasta FSX päivitys päälle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No juttu on vähän monimutkasempi eli kun olen sen siirtänyt haluttuun kansioon ja sitte rupean sieltä settings-scenery librarystä lisäilemään sitä niin se löytää kaksi helsinki-vantaa:n sceneryä ja kun asennan toisen niin kaikki toimii mutta scenery on sama default kun taas lataan sen toisen niin maa mustaa rakennukset etc. Eli en ole varma olenka asentanut kaikkia päivityksiä ynnä muita... Eli pitäisi ensin tuo FS9 päivitys ja sitte FSX päivitys siihen päälle?? Ja kiitos nopeasta vastauksesta :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No juttu on vähän monimutkasempi eli kun olen sen siirtänyt haluttuun kansioon ja sitte rupean sieltä settings-scenery librarystä lisäilemään sitä niin se löytää kaksi helsinki-vantaa:n sceneryä ja kun asennan toisen niin kaikki toimii mutta scenery on sama default kun taas lataan sen toisen niin maa mustaa rakennukset etc. Eli en ole varma olenka asentanut kaikkia päivityksiä ynnä muita... Eli pitäisi ensin tuo FS9 päivitys ja sitte FSX päivitys siihen päälle?? Ja kiitos nopeasta vastauksesta :thmbup:

Asennat siis vain tuon version, joka täältä tiedostokirjastosta löytyy. Se on juurikin FS9-versio. Sen jälkeen purat samaan kansioon FSX-päivityksen ja korvaat edelliset tiedostot uusilla. Viimeiseksi lisäät sen FSX:ssä Scenery Libraryyn.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asennus

[ attachment removed / expired ]

Tässä avaan scenery kansion kuten kuva näyttää

Avataan FSX kansio ja sieltä addon scenery

Ja tuplaklikkaan esim "FinlandX" sceneryä

Ja tulos on tässä...

Scenery ei siirry scenery listaukseen vaan itse FinlandsX kansio avautuu ja sceneryä ei voi asentaa

MIssähän teen väärin...   Sama vika on kaikissa vain exe installerilla sceneryt asentuu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole tavannu surkeempaa hakukonetta :-(

Mutta kiitos, tsekataan noi linkit

Jep, ollos hyvä. Ihmettelen ettei tähän ongelmaan ole tehty päivitystä. Sama ongelma on molemmissa simulaattoreissa sekä FS2004 ja FSX.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksinkertaistettuna, klikkaa viimeisessä kuvassa Texture-kansion alapuolelta tyhjällä valkoisella alueella. Mulla FSX vaatii, että scenerykansion valitsemisen jälkeen pitää ensin painaa Ok ja sen jälkeen klikata valkoista aluetta, jotta scenery tulee listaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksinkertaistettuna, klikkaa viimeisessä kuvassa Texture-kansion alapuolelta tyhjällä valkoisella alueella. Mulla FSX vaatii, että scenerykansion valitsemisen jälkeen pitää ensin painaa Ok ja sen jälkeen klikata valkoista aluetta, jotta scenery tulee listaan.

Näin se toimii ja  hyvin...

Kiitos avusta, hienoa että meitä tumpeloita tai siis minua on aina joku valmis auttamaan ja toivottavasti forumin proot jaksaa meitä auttaa jatkossakin.

Kiitos

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään