Guest Lauri FIN918

Mikä mättää?

18 viestiä aiheessa

Tereve,

eli ongelmana ois se, että Ground Speedid ei oo koskaa tarpeeks korkeet. Esim 757:lla mennää pinnalla 330 air speedilla 310 ja Ground Speed on 287 ja ta kaveril 429. Ainoo mahollisuus on saada Ground speedid oikein, on lisätä nopeutta törkeesti. Ja kummallakin meistä on ivao:n sää. Tämä sama on käyny myös airbussil tänään. Tässä kuva havainnolistamaan ongelmaa:

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

-Lauri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsoppas tuulimittaria..... Vastatuuli hidastaa aina maanopeutta vaikka TAS pysyisi samana....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei liity tuuleen, koska kaverilla ihan sama tuuli, kun oli sama reittikin ja sama pinta. Ja bussilla oli myötätuulta eikä silti toiminu  :-\.

-Lauri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei liity tuuleen, koska kaverilla ihan sama tuuli, kun oli sama reittikin ja sama pinta. Ja bussilla oli myötätuulta eikä silti toiminu  :-\.

-Lauri

 

Ja se mitä boksiin olet laittanut vaikuttaa myös. Painot/CI?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mut siis ongelma on se, että joudun itse säätämään tuon air speedin aina tohon. VNAV laittaa sen aina joka koneessa jtn. 300

-Lauri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mut mites sen sais muutettua?

-Lauri

Simun omista asetuksista, general-osiosta. Tämä on yksi perusjuttu mikä pitää olla oikein jos IVAOssa lentää.

 

// Ilkka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahdollista, mutta en osaa viel tätä FS9:iä samal lail, kun mun saksankielistä FSX:ää ;D.

-Lauri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahdollista, mutta en osaa viel tätä FS9:iä samal lail, kun mun saksankielistä FSX:ää ;D.

-Lauri

 

Nyt ei kyllä puhuta enää FS9:n asetuksista vaan jo ihan perus ilmailuasioista. Ehdottomasti IAS näkyviin..

 

Tuossa esimerkkikuvassasi näyttäisi TAS olevan 480kts ja maanopeus 444kts, mikä on ihan hyvin, ottaen huomioon 102 solmun sivutuulen. En tunne 757:n näyttöjä, joten en tiedä onko PFD:n vasemmassa alakulmassa .825 A/T asetusnopeus vaiko todellinen nopeus. Veikkaan kuitenkin todellista nopeutta. VNAV asettaa nopeuden ihan oikein IAS 300kts seutuville. Yläilmoissa se vastaa normaalia matkalentonopeutta. Mikäli perusteet IAS/TAS/GS on hakusessa, kannattaa hiukan googlailla..

 

EDIT: Tulipa sen verran mieleen, että kun lensit pinnalla 330 nopeudella 310 ja GS oli 287, oliko siis TAS 310 vai IAS?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TAS. Mutta en löydä mistä laittaa keinohorisonttiin IAS eikä TAS. Siinä siis on TAS...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TAS. Mutta en löydä mistä laittaa keinohorisonttiin IAS eikä TAS. Siinä siis on TAS...

 

"Display indicated airspeed." Löytyy muistaakseni realismiasetuksista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Settings -> Realism -> Instruments and lights ?

 

Edit: Joona kerkes ensin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voit muutta sen sieltä FS9 asetuksista. Vaihdat TAS:in tilalle IAS.

 

 

Hannu

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Simulaattorioppilas Sivuoja voisi käyttää vähän aikaa FS:n asetuksiin ja sielunelämään perehtymiseen ja pienen pähkäilyn (KVG?) kautta oppia uusia asioita... Hmm, pätee kyllä muutamiin muihinkin, joskus jopa minuun itseeni.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään