Guest lentäjä32

Mistä johtuu kentän (rullaus)viivojen katkoisuus?

4 viestiä aiheessa

FS9:ssä pukkaa tälläistä ongelmaa vaikka simun asetukset lähes tapissa. Näytönohjaimen reunanpehmennysasetukset myös täysillä, mutta silti viivat näyttävät tuollaisilta. Tarkoitan siis kuvassa näkyviä keltaisia viivoja.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samma häär! Muutenkin on maisema tuollain katkoinen, ihan pienesti vain, ei itsellä häiritse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä on yleistä FS 2004:ssa, minullakin pienessä määrin. Mitä isompi näyttö sitä enemmän tuo voi häiritä. Itselläni siis on 40-tuumainen HDTV.

Kannattaa tarkistaa että näytön resoluutio on säädetty oikein näytönohjaimen säädöistä. Minulla näytön ominaisresoluutio (natiivi) on 1920 x 1080 pixeliä laajakulmana. Simun asetuksista olen säätänyt FS 2004:lla lennettäessä resoluution arvoon 1440 x 1080 eli 4:3, kun lennän 2D-paneeleilla. Tällöin paneelin ja maiseman mittasuhteet ovat oikein.

Jos käytän 3D-paneelia, joka näkyy laajakulmanakin oikein maiseman lisäksi, valitsen simun säädöistä resoluutioksi 1920 x 1080 (x 32bit).

Mikäli simusta on valittuna joku resoluutio, joka on mainittuja epätarkempi, saattavat nuo viivat esim. EFHK:lla olla enempi katkonaisia - siis tapauksessa jossa näytön ominaisresoluutio on 1920 x 1080 eli 16:9.

En tiedä onko tästä apua, kun näyttöjen resoluutiot kait voivat olla muutakin kuin HDTV:n 16:9.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ollu muualla ongelma noiden viivojen kanssa, kun tuppaavat liikkumaan tiettyyn suuntaan  (katkonaisia viivoja).

Olisko jossain päin syynä se, että nuo viivat ei ole "maalattu" asfalttiin/sementtiin, vaan ne ovat eri layerissä?

Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään