Guest G-sus

Useampi monitori FSX/win7/64 - toimiva paketti ainakin näin

4 viestiä aiheessa

Tuossa monella foorumilla on pähkäilty kuinka se tehdään.

Itse tein näin:

ATI HD5870, HIS valmistajana. Tässä on neljä liitäntää, HDMI, DVI ja 2xDP

Näyttöinä Samsung 32" fullHD telkkarit, kolme kappaletta.

HDMI suoraan kaapelilla telkkariin, DVI VGA-adapterilla seuraavaan, DP (Display port) VGA-adapterilla viimeiseen.

Ajurina ihan ATIn oma, en muista versiota, joulun tienoilta ainakin uusin toimii. Catalyst control centeristä hämmennetään "Desktop: Extended".

Näin saadaan lievän sopiva 5760x1080 resoluutio. Tällä touhulla FSX valikkoon ilmestyy tuo muikea resoluutio. Bezel-managamenttia en saanut toimimaan, eli kuvan paikkojen säätö niin että "kuva jää näyttöjen reunuksen taakse", vähän kuin oikean lentokoneen ikkunoiden karmien taa. Puutteesta huolimatta kokemus on ihan mukava.

Koska tämä ei minulle riittänyt ja löysin sopivasti 7" kosketusnäytön VGA-tulolla.

Koneeseen sisään ATI HD 3450 perustason näytönohjain ja pikkunäyttö VGA-kaapelilla kiinni.

Edes ajuria tarvinnut asentaa koska ilmeisesti edellisen ohjaimen ajuripaketti sisälsi tämänkin ajurin. "Hiiren" USB-kaapeli kiinni, kosketusnäytön kalibrointi ja niin on GPS jota voi ohjata melkein kuin oikeatakin.

Pieniä mutkiakin kuitenkin matkaan mahtuu. Jos GPS-ruutu jostain syystä on näyttöalueen ulkopuolella, vilkkuva tiimalasi häiriköi ja fps-rangaistus on kova. Se, miten sen saa takaisin onkin sitten jännempi juttu. Itse ratkaisin tilanteen tallentamalla fullscreen tilassa, 2d-cockpitissä gps:n keskelle ruutua, josta siirrän sen pikkunäyttöönsä lennon aluksi. 2d-panel ei toimi tuossa resoluutiossa, toimisi jos tekisi uuden noin leveän. Undocked käkättimet toimii kyllä.

Nnoin, kysyttäviä jos tuli, saa kysyä.

http://pekkakaukalo.kuvat.fi/kuvat/FSX/simuleitt00r.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, meidän yhtiön koneissa saa maistella kaljaa joka osassa konetta, myös konttorissa.

Ja "lentoemäntä" kantaa käskystä lisää ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään