Jouka Ahponen

Wilco e-jets Autopilootin korkeusvalitsimen ongelma

12 viestiä aiheessa

Elikkäs, ongelmana on korkeuden valitseminen autopilootissa. Korkeuden ruuvain ei suostu muuttumaan ylöspäin vasemmalla painikkeella painaessa (jolloin menisi 100 kerrallaan), vaan sitä täytyy harppoa hiiren oikealla painikkeella monta sataa jalkaa aina eteenpäin. alaspäin se menee normaalisti vasenta painamalla, mutta se ei aina pysähdy haluttuun kohtaan alaspäin mentäessä (esim 37100->36900 Eli ei jää siihen 37000), vaan harppoo välillä 200 jalkaa. Yleensä juuri kriitisimmässä kohdassa eli ei suostu pysähtymään tasatuhansiin.

Selitetään vielä esimerkillä. Olen juuri valitsemassa korkeuttani maassa ollessani. Minun täytyy painaa korkeudenvalitsinruuvia hiiren oikealla, jotta korkeutta saataisiin autopiloottiin lisää. Sitten kun olen lähellä haluttuani korkeutta (vaikka 37000 jalkaa), minun täytyy mennä siitä hieman yli (yleensä 500-800 jalkaa yli halutun korkeuden). Sitten kun alan laskemaan korkeutta haluttuuun kohtaan se pomppaakin hiiren vasemalla alaspäin, se pomppaakin sen halutun korkeuden yli (yleensä juuri tasatuhannet).

Mitä pitäisi tehdä, että korkeuden säädin toimisi oikein? Ratkaisuja?

Yritetty on uudelleen asentamista, kokeilemista ilman v1,6 updatea ja sen jälkeen. Mikään ei ole toiminut

Toivottavasti edes jotain selvää saitte.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Santeri. Korkeusrullan toiminta ei korreloi QNH asetukseen. Mittarin näyttämä korkeus kyllä, mutta ei se korkeus joka sattuu olemaan FCP:llä (vai mikä bussissa empussa onkaan... ?) ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs sitten, kun kuitenkin koneella haluan lentää ja yleensä juuri tyykkään lentää pinnoilla 360 ja 370, lennän noita pintoja? Eli siis mielummin 36900 vai 37100? Nopealla silmäyksellä kuitenkin 340 ja 350 sekä 380ja 390 toimivat normaalisti. Se on siis vain muutamilla eri tuhansilla. Kuitenkin jos haluan vaikka 360, täytyy se ensin rullata sinne 368 sillä oikealla painikkella ja sitten laskea se 800 jalkaa, että päästään 360.

Ihan syvältä kyllä tämöiset viat  :thmbdn: :'( >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei nyt välttämättä kuuluu tänne mutten parempaa paikkaa löytänytkään. Eli ostin ton E-Jets lisä osan ja asensin kerran sitte poistin ja asensin uudelleen nyt ongelmana on että esim. päälaskutelineet ei näy kaikki näytöt koneessa pimeenä mitkään napit/nappulat ei toimi... jostain luin ohjeet jos näin käy mutta manuaalin 10kertaa läpi käyneenä en löytänyt... jos täältä nyt apua löytäisi ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään