Markus Mäkelä

Fs9+ASA+Vielä säästä asiaa?

9 viestiä aiheessa

Kyselin aikoinaan tätä mutta vielä vaivaa ongelma.

Käytössä FS9 ja Hifisim ASA.

Mistä tuo fs9:n atis oikein hakee säätietonsa?

Lähtökentällä ASA:n ja FS:n atikset ovat samanlaiset, mutta

saavuttaessa ASA antaa esim.eri lämpötilan ja ilmanpaineen kuin

Fs9 oma atis. Kumpaa on uskominen? DWC on päällä ASA:n asetuksista.

Käytän fs9 omaa atista vain tietääkseni mikä kiitotie on käytössä.

Pitäiskös se katsoa jostakin muualta. Mulla on TOPCAT ja se ehdottaa eri

kiitoteitä kuin fs tarjoaa. Näitä fs:n omia kait pitää käyttää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Oliko sulla "Lock To Closest" käytössä? Itselläni pysyi tuolla linjassa. Itselläni tosin huomasin outoja ongelmia defu ATIS:n kanssa. Lähestyessä esim EFTUa ja ATIS-taajuus aktiivisena, simu kaatui, kun tulin kuuluvuusalueelle. Mistä lie johtui mutta teki sitä muutaman kerran ja luovuin koko kuuntelusta. METARin mukaan arvotaan kietotie  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Jos olet epävarma säistä niin lataa tämä "metarliv.zip" Flightsim.com ja siirrä siinä oleva MATARlive.DLL modules kansioon niin sitä kautta saat reaali säät lennon aikana.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elikkä tämä metarlive katsoo mikä on todellinen sää kohdekentällä simussa, vai antaako tämä kolmannen erilaisen version kentän säästä? Miksi tuo ASA ei pysty ohittamaan tai "yliajamaan" fs:n omaa säätä. Fsuipc:sta olen laittanut weather OFF!

Jos tuon ASA:n sais hakemaan säät NOAA:sta niin silloin simun sään kanssa menee ok.

FS oma hakee Jeppeseniltä, joka hakee ilmeisesti NOAA säät?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elikkä tämä metarlive katsoo mikä on todellinen sää kohdekentällä simussa, vai antaako tämä kolmannen erilaisen version kentän säästä? Miksi tuo ASA ei pysty ohittamaan tai "yliajamaan" fs:n omaa säätä. Fsuipc:sta olen laittanut weather OFF!

Jos tuon ASA:n sais hakemaan säät NOAA:sta niin silloin simun sään kanssa menee ok.

FS oma hakee Jeppeseniltä, joka hakee ilmeisesti NOAA säät?

Moro!

Nimenomaan METARlive antaa todellisen sään sillä kentällä jonka ICAO koodin olet laittanut hakuun (lue read me). Toiseksi jos käytät ASA:a niin FS9:n oma sää tottakai pois käytöstä eihän kahta sääohjelmaa voi käyttää samaan aikaan.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja ainakin ASE päivittää säät n. 10-20 minuuttia "myöhässä".

Moro!

Ei kai tuolla asialla ole mitään merkitystä simuilussa?

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kai tuolla asialla ole mitään merkitystä simuilussa?

On jos lennät METARien varassa. Eli, kun tarkistat esim. paineet ja tuulet METARsta niin simun säät on vielä edellisen version mukaiset. Saattaa olla isojakin heittoja. Vai olenko ymmärtänyt asian aivan poskelleen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On jos lennät METARien varassa. Eli, kun tarkistat esim. paineet ja tuulet METARsta niin simun säät on vielä edellisen version mukaiset. Saattaa olla isojakin heittoja. Vai olenko ymmärtänyt asian aivan poskelleen?

Moro!

Sääohjelmat eivät muuta tulokentän säitä kun olet määrätyn matkan päässä tulokentästä (sen voit itse määrittää) näin ainakin ASv.6 ja ASA. Paineet saat kohdilleen näppiksestä b kirjain (FS9) ja jos lennät onlinessa IVAO/VATSIM niin viimeistään lennonjohto antaa sinulle tiedot. Suurempia heittoja tulee muista sääohjelmien puutteista ja rajoitteista (bugeista) kuin kuin säiden reaaliaikaisuudesta, lataus tiheydenkin voi itse säätää ym. ohjelmissa. Itselläni ei näiden vuosien aikana ole ollut tästä johtuvia ongelmia.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään