Santeri Saikkonen

Wilco Airbus Vol. 1 ongelma

22 viestiä aiheessa

Eli kun olen asentanut Wilcon busseihin Airac 1103, niin näytöt herjaavat seuraavanalaista ongelmaa:

 

[ attachment removed ]

 

Molemmat siis ostettuja.

 

Kenelläkään ratkaisua mielessä?  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Kenelläkään ratkaisua mielessä?  ???

 

Siirretään lentäjä junaliikenteeseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En nyt ole expertti, mutta eikö sen pidäkkin olla tuon näköinen ennen kuin värkkiin syötetään reitit sun muut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niisiis kuten yllä mainittu, niiden pitää ennen IRS alignoimista näyttää juuri tuolta ;D Etkä kyllä varmasti oo asentanu 1103 AIRACia kun sitä ei oo vielä ilmestynykkään ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siirretään lentäjä junaliikenteeseen.

 

Siellä ei tommosia laitteita tarvitakaan. Sen kun laittelee kaasua ja muistaa jarruttaa vähän ennen kiskojen päättymistä ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt tuli uusi ongelma eli autopilotti ei halua aktivoitua. A319:llä pysyin pari ehjää lentoa lentämään ennen kuin siirryin A320 jonka jälkeen kumpikaan ei ole enää toiminut. Kun yritän painaa AP1 tai AP2, syttyy vain warning valo ja EFIS:ään tulee punaisella teksti: AUTO FLT AP OFF. Kiitos avusta jo etukäteen!

 

 

Kuvia:

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aseta tehovivut CLB-detenttiin.

Bussi kyllä antaa laittaa AP:n päälle vaikka olisi TOGA. Mutta joka tapauksessa, kuten Mikko totesi, saat tehot CLB:lle vetämällä kaasuvipua hiukan taakse kunnes TOGA- teksti muuttuu CLB:ksi. Alkuperäiseen ongelmaan senverran, että onhan sulla ohjaimet keskitettynä kun kytket autopilotin päälle?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Aseta tehovivut CLB-detenttiin.

 

Kiitos, nyt toimii :) Taisi olla aloittelian hyvää tuuria, että ekoilla lennoilla vahingossa meni CLB-detenttiin  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja jos jatkossakin on vielä tuota ongelmaa niin kannattaa kalibroida ohjaimet.

 

Ongelmat ovat jatkuneet, joten voisitko antaa lisäohjeita kyseiseen toimenpiteeseen? Itse lentelen viellä näppiksellä, mutta joysticki on harkinna alla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ongelmat ovat jatkuneet, joten voisitko antaa lisäohjeita kyseiseen toimenpiteeseen? Itse lentelen viellä näppiksellä, mutta joysticki on harkinna alla.

 

Kannattaa se joikkari hommata ja sitten kokeilla, että miten toimii sen jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toinen ongelma on heti lähdön jälkeen, jolloin pystyn ohjaamaan konetta vain pystysuunnassa, enkä ollenkaan vaakasuunnassa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toinen ongelma on heti lähdön jälkeen, jolloin pystyn ohjaamaan konetta vain pystysuunnassa, enkä ollenkaan vaakasuunnassa?

 

Wilcon manuaalissakin on maininta, ettei fly by wire- järjestelmä toimi ilman joikkaria. Kannatan myös lämpimästi joikkarin hankkimista, hinnoilla ne eivät ole pilattu.

 

http://online.simmarket.com/wilco/airbusvol1/Airbus_PilotsGuide_UK.pdf sivu 15, lopputeksti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos kaikille vastauksista! Äskeisen koulutuslennon perusteella voin sanoa vian elevatorin asennossa. Nousun jälkeen pitää asettaa elevator FLT CTL-ikkunasta n. puoleenväliin ja avot!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään