Rolf Niemi

EZdok-kameran käyttö (FSX)

19 viestiä aiheessa

Tuote on tuo:

http://www.flight1.com/products.asp?product=ezdockcam

Haulla aiheesta ei löytynyt kuin Kim E:n kuvankaappaus-otokset. Tuotteen foorumia olen lukenut kuin myös RTFM - ei auta. Olen saanut kameran toimimaan joten kuten ohjaamossa, mutta Flight1-kameran (FS2004) tyylistä ulkokuvaa zoomaten homma ei toimi siten kuin pitäisi. Videoissa näkyy toimivan oikein hienosti ja potuttaa tuo hanurista oleva manuaali. Käsitykseni mukaan (mikä ei tietenkään ole paljon mitään) tuolla pitäisi pystyä mainoksen mukaan liikkumaan missä hyvänsä kentällä, mutta ainakin minulla se on ollut melkoista nilkuttamista.

Default-Cessnalla homma toimi melko hyvin (ilman ulkona liikkumista), mutta BirdDogin kanssa on ongelmia. Kun avaa EZConfigin (simu käynnissä ja Windowed-mode), niin kaikki sarakkeet Virtual Cockpit - Aircraft - World-sarakkeet ovat tyhjiä. Yritin niihin sitten lisäillä kameroita, mutta aika sekavalta vaikutti. Ajatukset ja toiminta eivät nyt oikein sulautuneet yhteen.

Versio on 1.17 eli viimeisin. Osaisiko joku antaa vanhalle selkeän ohjeen siitä, että miten toimia? Tuo World-juttu on minulla myös hämärän peitossa?

Myös tuotteen foorumilla ovat jotkut olleet erittäin turhautuneita ohjeisiin eli en ole asiani kanssa aivan yksin. Noita asetuksiahan pystyy jakamaan käyttäjien kesken, mutta ovat ilmeisesti sen verran salaista tietoa ettei homma ole oikein ottanut tulta alleen. AVSIMistä löytyi yhden tekijän muutamalle koneelle tehdyt asetukset - siinä kaikki ja foorumilta ei yhtään  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse suosin tätä tapaa: VC:ssä luot kameran right-clickaamalla jotain palkkia VC alapuolella, ja annat sille nimen. Tämän jälkeen painat numpad 2:sta, jolloin editoit kyseistä kameraa, ja liikut sitten nuolinäppäimillä ohjaamossa haluamaasi paikkaan, hiiren rullalla sille kuvakulmalle halutun zoomin. Kun valmista, painat uudestaan numpad 2:sta, jolloin se tallentaa muutokset siihen kameraan. Teet toisen, ja kun klikkaat sen kameran nimeä, se lataa tuon tallennetun kameran.

Aircraft kamerat taasen, ensin pitää ajaa config.exe ohjelma polussa C:\Program Files (x86)\EZCA joka tallentaa ezdok aircraft kameran kaikkiin koneisiin jotka sillä hetkellä on asennettuna (tarvitsee siis ajaa uudestaan kun asennat uusia addon koneita). Tämän jälkeen voit tehdä koneille samanlaisen kameran kuin VC:ssä. World kameraa en ole hirveästi kokeillut, mutta tiedän sen tarvitsevan fsx uudelleenkäynnistyksen jotta kyseisen kameran voi valita sen tekemisen jälkeen.

Toivottavasti auttoi alkuun edes. Ohjelmassa on aika suuri oppimiskynnys, mutta kun oppii niin se on sen arvoista mielestäni! Itse en voi edes lentää ilman sitä nykyään.

+ Spot kuvakulma ei ihan kunnolla toimi ezdokin kanssa, kun painat F11 locked spottiin päästäksesi, voit vain muuttaa kuvakulmaa horisontaalisesti. Itse olen löytänyt siihen väliaikais ratkaisun, painan joikkarini nappia seuraavalle kuvakulmalle, jolloin yleensä menee vaikkapa tower kuvakulmaan, ja kun sitten painan F11 niin pääsen samaan locked spot-kuvakulmaan joka oli ennen ezdokin asennustakin. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okei - kiitos  :thmbup:

Aloitan testauksen. Tiesin, että joku jippo täytyy olla ja että jotain oli jäänyt tekemättä ja että asiantuntemusta löytyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pikkujuttu, mutta tärkeä. Nuo "tärinäefektit" ei jostain syystä BirdDogissa toimi. Mistäköhän apua?

Juu, se pitää importata jokaiseen addon koneeseen, eli vaikka defu C172 (tai mikä tahansa defukone mistä haluat tuoda birddogiin) right click vasemmanpuolista efektinappulaa (en muista nimeä...) sitten vasen yläkulma "export", sitten valitset tallennuspaikan ja nimeät sen, sitten lataat birddogin ja samaan paikkaan menet, paitsi että "import" eli tuot tuon efektifilen birddogiin.

Aika epäselvää, mutta en voi juuri nyt käynnistää FSX:ää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt pelitti yrityksen ja erehdyksen kautta, vaikka lopupelissä olikin aika yksinkertainen juttu. Kiitos sinulle avustasi  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli aika työläs ohjelma. Onneksi Flight1:n rahat takaisin-systeemi toimi. Ei kerta kaikkiaan jakasanut tapella joka koneeseen erikseen noita tärinöitä. Sitä paitsi joissakin lisurikoneissa se onnistuneesti totetutettu jo valmiiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun tuon saisi toimimaan jotensakkin noin kuin tässä videossa, niin yes:

mutta ehkä sitten joskus...

Tuo on varsin helppo, pitää muuttaa aircraft kameran look nopeuksia presettiin "cinema" tai "float", jolloin controllit on tosi hitaita ja saa aikaan tuollaisen. Kyllä se sieltä löytyy, kun selaat kaikki asetukset läpi ihan itse ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo, mutta alussa aina kaikki uusi on vähän hankalaa. Kun oppii käyttämään tuota, niin konekohtaiset lisäykset käyvät näppärästi ja antaahan tuo uutta ulottuvuutta ohjaamoon. Nyt päristelen "Lintukoiralla" Tasmaniassa ja meno on melkoista vatkausta ja lisuri antaa aivan toisenlaisen kokemuksen kuin default. Mutta joo - kukin makunsa mukaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo on varsin helppo, pitää muuttaa aircraft kameran look nopeuksia presettiin "cinema" tai "float", jolloin controllit on tosi hitaita ja saa aikaan tuollaisen. Kyllä se sieltä löytyy, kun selaat kaikki asetukset läpi ihan itse ;)

Jep - nyt kun alkaa perusasia olemaan kuosissaan, niin tutustun tuotteeseen (ihan ite) vähän tarkemmin ja kiitos lisävinkistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En raaskinut tehdä uutta aihetta kys. softasta, joten kysynpä täällä kun löyty tämmönen triidi:

Löytyisikö mistään mitään järkeviä asetuksia esim. Level-D 767 koneelle, koska ainakin minun silmääni tuo näyttää melkosen tyhmälle kun pilootti pomppii overheadiin asti ja sitten takaisin ohjaimen alle ja sitä rataa.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin pitää tutoriaali tehdä - selkeä ja äänet että kieli kohdallaan. Tyhmepikin (kuten minä) ymmärtää, mistä puhutaan. Oliko noita nyt  6 kpl, mutta asiasta kiinnostuneella mielenkiintoista:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saako tuohon ezdokkiin konfattua mouse look toimintoa välilyönnillä? Tarkoitan siis FSX:n default mouse look toiminnon tyylisesti. (FSUIPC:llä ilmeisesti voisi, mutta jos olisi jotain muita tapoja?)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En halunnut tästä tehdä uutta threadia, enkä nähnyt aiemmin täällä olleen mainintaa tästä päivityksestä, mutta ezdok on vihdoin ja viimein saanut päivityksen pitkän hiljaiselon jälkeen. Kyseessä yhä beta, mutta toiminnee hyvin. Itse en ole vielä ehtinyt asentaa.  Tärkeimpiä ominaisuuksia varmastikin tuki kaikille simuversioille, FSX-boxed, FSX-SE, P3D v2.4. Tämän lisäksi pari bugfixiä joista lainaus alla:

Version 1.18 changes:

1. Support of all versions of a simulator of FSX-Boxed, FSX-Steam Edition, Prepar3D V2.4 (V1 is not suppoted).

2. WorldCamera works in all versions.

3. The mechanism of operation of WorldCamera has changed.

4. Repositioned EZdok cameras in the simulator menu.  Now there is no need to launch the configuration utility every time after installation of a new airplane.

5. The configuration utility has changed. It is a version 2.0. Actually starting with the version 1.18 we do a connection to the version 2.0 interface. Version 2.0 is in the works and will likely be a small upgrade for existing users. But you can use some version 2.0 interface features now.

6. If WorldCamera doesn't work for you, we created a service utility to search variables in the simulator. This may allow your WorldCamera to work. The utility works for FSX, FSX-SE, and Prepar3D V.2 (no support for P3D V.1.

Important. This is beta software. Do not use if you are uncomfortable with beta software.

http://www.simforums.com/forums/ezca-118-beta-available-for-download_topic51089.html

Kannattaa lukea noi asennusohjeet tarkasti.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään