Vesa Rautakoura

FSXn kaarto-ominaisuudet

2 viestiä aiheessa

Mors,

Olen tuossa miettinynnää että onko FSX:n perusominaisuuksissa joku joka estää realistiset pienkoneen kaarto-ominaisuudet, vai bugaako mulla joku. (Realismiasetukset on oikein). Eli siis oikeastihan normaalissa peruspikkukoneessa n. 0-25 asteen kaarroksessa kone pyrkii hitaasti oikenemaan kaarrosta, tästä enemmän kone pysyy itsestään kaarrossa, ja 40-45 asteen tms jälkeen kone alkaa overbankkaamaan eli haluaa kaartua enemmän. Itsellä ei yksikään edes payware kone tee kaikkea oikein.

Suurin osa koneista oikenee hitaasti joka kaarteesta. Tai sitten pysyy about stabiilina bankista riippumatta. Mutta ehdottomasti ärsyttävin on muuten ehdoton lempikoneeni, Carenadon PA28 Archer, tämä kun 10 asteen jälkeen alkaa jo overbankkaamaan että ohjainta saa pitää vastapalloon. (Aika kevyesti tosin).

Pystyykö näitä ominaisuuksia twiikkaamaan itse?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suurin osa koneista oikenee hitaasti joka kaarteesta. Tai sitten pysyy about stabiilina bankista riippumatta. Mutta ehdottomasti ärsyttävin on muuten ehdoton lempikoneeni, Carenadon PA28 Archer, tämä kun 10 asteen jälkeen alkaa jo overbankkaamaan että ohjainta saa pitää vastapalloon. (Aika kevyesti tosin).

Meinaat tällä varmaan sitä, että kone pyrkii jyrkentämään kaartoa itsekseen? Hyvin usein isot skaalalennokit tekevät saman tempun IRL, jos sivarilla pyrkii pitämään "kuulan" keskellä. Erityisesti ylätasot lienevät sille herkkiä. Ilman peräsintä kone ei kallistuisi enempää, mutta kaarrosta tulee väkisellä hiukan epäkaunis. Ainakin mun Cessna 182:ssa saa aika reilusti antaa vastaohjausta siivekkeillä ettei kone kallistuisi enempää, jos kurvissa koskee yhtään sivariin. Toki lennokkien lento-ominaisuudet ovat väkisellä erilaiset kuin oikean esikuvansa.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään