Guest Juha.S

Kysymyksiä koskien FSX

360 viestiä aiheessa

Hei, pari kysymystä koskien FSX. Toivoisin vastauksia.

1) Miten pääsisi mahdollisimman aitoon säähän, millä lisäosalla? FSX:än omat  sääohjelmat vähän sekoilee, eikä mielestäni ihan aitoa säätä näytä, välillä sataa vettä, sitten taas lunta, ja sitten sieltä aurinkokin tulee.  Eli mikä lisäosa tähän olisi sopiva A) ilmainen b) Maksullinen? Olen kuullut jostain maksullisesta REX lisäosasta, ja kuinka hyvä se on? En viitsi ihan näin alkuun heti mitään rahaa laittaa lisäosiin.

2) Kun lähden usein Vantaalta, olen huomannut sen, että aina käsketään siihen 04R, enkä oikein usko että tuuli on aina sillain että 04R käytetään. Miten saisi tuon homman laitettua niin, että kiitotiet käytättäisin tuulen, sään tms. mukaan eli olisi mahdollisimman aitoa? Onko siihenkin jotain lisäosaa tms.?

3) Millä ohjelmalla/systeemillä kannattaa navigoida? Onko jotain hyvää ohjelmaa siihen, joka näyttäisi myös lähestymisen jne.... ?

Paljon kiitosta etukäteen näin!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

REX:issä tulee sekä huomattavasti realistisemman näköiset pilvi, vesi ja rullaus/kiitoteiden tekstuurit, ja myös sääohjelma joka antaa ainakin fsx:n default säätä aidommat säät, suosittelen ehdottomasti. Itse käytän REX:in tekstuureja ja säät tulevat Active sky Evolution ohjelmasta joka on mielestäni REX:in sääohjelmaa parempi.

Tuon kiitotie ongelman olen itsekin huomannut, en tiedä mitään ratkaisua siihen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

2) Kun lähden usein Vantaalta, olen huomannut sen, että aina käsketään siihen 04R, enkä oikein usko että tuuli on aina sillain että 04R käytetään. Miten saisi tuon homman laitettua niin, että kiitotiet käytättäisin tuulen, sään tms. mukaan eli olisi mahdollisimman aitoa? Onko siihenkin jotain lisäosaa tms.?

Lennätkö offlinessa? Jos lennät, eikä sinulla ole Real World weather käytössä, tuulensuunta on automaattisesti 358 astetta(tjsp.), eli luontevinta on käyttää 04-kiitoteitä

Tähän auttaa siis Advanced Weather valikosta Wind-välilehdestä tuulensuunnan muuttaminen  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lennätkö offlinessa? Jos lennät, eikä sinulla ole Real World weather käytössä, tuulensuunta on automaattisesti 358 astetta(tjsp.), eli luontevinta on käyttää 04-kiitoteitä

Tähän auttaa siis Advanced Weather valikosta Wind-välilehdestä tuulensuunnan muuttaminen  :)

Lennän toistaiseksi offlines ja käytössä on Real World weather (update 15 min) mutta olen nyt seurannut nyt monen päivän aikana, että aina siitä yhdestä kiitotiestä lähdetään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lennän toistaiseksi offlines ja käytössä on Real World weather (update 15 min) mutta olen nyt seurannut nyt monen päivän aikana, että aina siitä yhdestä kiitotiestä lähdetään.

Todennäköisesti AFCAD -file määrää mitä kiitotietä käytetään lentoonlähtöön (näin ainakin FS2004). Muokkaamalla ko. tiedostoa (FS2004 käytetään AFCAD2-ohjelmaa) saadaan kaikki muutkin kiitotiet käyttöön lentoonlähdössä / laskussa.

Jos et osaa muokata (on kylläkin varsin helppoa), niin koita ladata EFHK:lle toinen AFCAD-tiedosto vaikkapa FSN:n kirjastosta. Tällöin tulee kuitenkin tietää käyttääkö DEFAULT, vai esim. FISD:n tekemää Helsinki-Vantaan kentää? Tämä on mainittu kyllä ladattavan tiedoston tiedoissa, ja mahdollisessa README.TXT -tiedostossa.

T: Mika

PS: FSX:n käyttäjät antakoot lisää tietoa (itsellä ei ole kokemusta).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitosta.

Millä ohjelmalla kannattaa tehdä lentosuunnitelma jne..? Ja millä ohjelmalla navigoida, sillain että näkyy lähestymistie jne.... Kun kattelin noita kuvasarjoja, niin aika monella on siinä navigaattorinäytössä ne kierrokset (mitäköhän termiä käytetään) yms.?

Vähän sekava kysymys, pahoittelut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitosta.

Millä ohjelmalla kannattaa tehdä lentosuunnitelma jne..? Ja millä ohjelmalla navigoida, sillain että näkyy lähestymistie jne.... Kun kattelin noita kuvasarjoja, niin aika monella on siinä navigaattorinäytössä ne kierrokset (mitäköhän termiä käytetään) yms.?

Vähän sekava kysymys, pahoittelut.

Yleensä nämä systeemit tulevat kaikissa maksullisissa lentsikoissa, freewareista en tiedä. Reitit voi katsoa RFinderistä taikka VRoutesta ja ne sitten painellaan FMChen. Jos lähestymisteillä tarkoitit SID/STAReja, niin ne täytetään FMCn kautta, joissa pitäisi olla erillinen sivu näille lähestymisille jne. Tällä tavalla itse ainakin menettelen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta sää jutusta vielä, että nyt on pari viimeistä päivää ollut 04R nousuille. Johtuen pitkäaikaisesta tuulesta samasta suunnasta :P

Jos haluat navigoida, niin vasFMC ohjelma toimii default-koneiden kanssa "boxina" jonne ohjelmoidaan siis reitti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta sää jutusta vielä, että nyt on pari viimeistä päivää ollut 04R nousuille. Johtuen pitkäaikaisesta tuulesta samasta suunnasta :P

Jos haluat navigoida, niin vasFMC ohjelma toimii default-koneiden kanssa "boxina" jonne ohjelmoidaan siis reitti.

Toimiikohan tuo vasFMC FSX:ssä, kun kovasti niiden nettisivulla sanotaan FS2004 ja kun käytän noita muita koneita, enkä defuja.

Jos tulee hankittua tuo Wilco, niin saa varmaan mukana jotain laatunavigaattoreja?

PS: Missä verkkokaupoissa myydään näitä lisäosia? Ei taida olla yhtään kauppaa Suomesta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PS: Missä verkkokaupoissa myydään näitä lisäosia? Ei taida olla yhtään kauppaa Suomesta?

Kannattaa katsoa simmarket ja suomessa noita myy (ainakin jonkinverran) verkkokauppa.com :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse suosittelen Flight1.com, heillä on 30-päivän "palautusoikeus", eli jos et ole tyytyväinen jostain syystä niin saat rahat takaisin, no questions asked!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve! En kehtaa alottaa uutta aihetta niin kysäsen tässä tällasen pikku kysymyksen.

Ostin simMarketista tuon Zakynthoksen kentän scenen (Zante X), ja minun pitäisi poistaa se default-asemarakennus ja torni, sillä ne ovat sen oikean tiellä häiritsemässä. Miten ja mistä voisin poistaa ne aseman defurakennukset?

-Aku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

??? Ei minkään scenen kanssa pitäisi poistella yhtään mitään. Varmistat että ks. scene on ylimmäisenä listalla. Vai lukeeko jossain että ne pitää poistaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

??? Ei minkään scenen kanssa pitäisi poistella yhtään mitään. Varmistat että ks. scene on ylimmäisenä listalla. Vai lukeeko jossain että ne pitää poistaa?

Ei, mutta default asema on uuden scenen tiellä asematasolla häiritsemästä sen käyttöä. Ajattelin vain, että onkohan tuota vanhaa mahdollista poistaa vaikka manualissa ei niin luekkaan. Esim. St. Maartenin kanssa oli muistaakseni sama juttu  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on 3244234 sceneä kentiltä eikä mitään ole koskaan pitänyt poistaa. Siksi ihmettelen. Ja defutornit ym. on kaikkialla samoja että poistat sitten koko maailmasta samalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaankin teet jotain väärin, sillä lisäosilla oikea-oppisesti asennettuna on "prioriteetti" defu-sceneryn yli, jolloin defaulttia ei näy. Eli jotain on mennyt pieleen asennuksessa. Luo manuaali/readme uusiksi jos siellä on asennusohjeet, tai installerilla kokeile asentaa uusiksi. Jos mikään ei toimi, maksullisissa sceneryissä on paras kääntyä tekijän puoleen, monilla on foorumit jossa voi kysyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten olisi järkevintä säätää FSXn asetukset kun kokoonpano on:

-Windows 7 Professional

-FSX Deluxe Edition

-Intel i7 950 3.07Ghz

-Palit GTX 580

-6GB RAM

-1TB kiintolevy

-80gb SSD

-Leevi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten olisi järkevintä säätää FSXn asetukset kun kokoonpano on:

-Windows 7 Professional

-FSX Deluxe Edition

-Intel i7 950 3.07Ghz

-Palit GTX 580

-6GB RAM

-1TB kiintolevy

-80gb SSD

-Leevi

Tuolta noin fsx.cfg filu uusiksi--> http://www.venetubo.com/fsx.html

Itse laittaisin näyttiksen asetuksista:

AA-->          8x

AAM-->        Parhain asetus (e.x. Highest Quality)

AF-->          16x

Mipmap-->  Highest Quality

Sliderit saa parhaiten itse kokeilemalla, mutta jotain tämän tyylistä:

Graphics

1. Target Frame Rate=Unlimited, tuolta linkin takaa saat fps limiterin, jolla säädät max. 30fps

2. Ruksi pois Anti Aliasing kohdasta

3. Global texture resolution=Very high

4. Light Bloomin voit ottaa pois

Display

1. Aircraft casts shadows on itself ruksi pois

2. High Resolution 3D virtual cockpit kohdalle ruksi

3. Aircraft cast shadows on the ground ruksi pois

Scenery

1. Scenery Complexity ja Autogen sliderit kokonaan oikealle

2. Vasemman puoleisen laatikon katsot itsellesi parhaimmaksi

Weather

1. Cloud Draw Distance slideri aivan vasempaan

2. Thermal Visualization Natural kohtaan

Traffic

1. Aivan mielesi mukaan

Ei ole yhtä oikeaa ratkaisua, valitettavasti. Kokkeilemalla selviää  :thmbup:

E: Ja simulaattorin voisit melkeen laittaa tolle SSD- kovolle :P Jos sulla ei oo tota WOAIn AI-liikennettä voit laittaa ruksin 'Aircraft cast shadows on the ground' kohtaan Display välilehdeltä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tos on vielä semmonen homma että kun kyseessä on nvidian kortti, niin se nvidian control panel ei anna rukata ihan kaikkia asetuksia mielin määrin, kannattaapi siis ladata nvidia inspector ja sitten sitäkautta säätää asetuksia kuten täällä on kerrottu:

http://www.simforums.com/forums/fsx-and-nhancer-settings-for-new-drivers-updated_topic36586.html

ja voihan tosta vielä noita asetuksia ohjeistusta "paremmaksi" laittaa jos vaan koneessa potku riittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Morjensta taas!

Samalla paketilla mennään, mutta ongelmaksi on noussut, että kun on lähtenyt lentämään niin vähän ajan lentelyn jälkeen alkaa armoton lagaus. Tätä olen saaut vähän säädettyä kun olen nostanut FSX.cfgeen TEXTURE_BANDWIDTH_MULTia ja [bufferPools]PoolSize=40000000. Mitä suuremmakasi arvoja olen nostanut sitä kauemman ajan on pystynyt lentää lagaamatta. Kuinka suureksi nuo arvot voisis nostaa mitään hajoittamatta vai oliskio jotain muuta ratkaisua?

-Leevi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään