Olli Talso

FSX+64bit Windows 7

19 viestiä aiheessa

Moro!

Asentelin aamulla FSX:ää uuteen koneeseen, jossa on 64bit Windows 7. Asennus sujui ongelmitta, mutta simu ei suostu käynnistymään. Ilmeisesti ko. yhdistelmässä on ollut ongelmaa aijemminkin ja varmaan foorumillakin puhuttu asiasta, mutta haulla en löytänyt vinkkiä. Apuja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu monesti on sanottu että simu kannattas asentaa sinne program filesiin eikä x86. Mutta meneppäs sinne microsoft games/microsoft flight simulator X klikkaa ominaisuudet ja suojaus välilehdeltä ja annat kaikille käyttäjille ja trusted installereille täydet oikeidet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on myös 64-bittisen Windows 7:n kanssa hieman ongelmia FS9:llä. Kolme kertaa tämän päivän aikana lento on totaalisesti tyssännyt "muistin loppumiseen". Simulaattori siis kertoo virheilmoituksessa, että tietokone "is out of memory" yms. ja simulaattori on suljettava. Varsin kiusallinen, kun en edes ELMUTille päässyt. Ensimmäisellä kerralla en ehtinyt edes rullausvaiheeseen....

Windows 7 Home Premium 64-bit siis koneessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu monesti on sanottu että simu kannattas asentaa sinne program filesiin eikä x86. Mutta meneppäs sinne microsoft games/microsoft flight simulator X klikkaa ominaisuudet ja suojaus välilehdeltä ja annat kaikille käyttäjille ja trusted installereille täydet oikeidet.

Kiitos, auttoi! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on myös 64-bittisen Windows 7:n kanssa hieman ongelmia FS9:llä. Kolme kertaa tämän päivän aikana lento on totaalisesti tyssännyt "muistin loppumiseen". Simulaattori siis kertoo virheilmoituksessa, että tietokone "is out of memory" yms. ja simulaattori on suljettava. Varsin kiusallinen, kun en edes ELMUTille päässyt. Ensimmäisellä kerralla en ehtinyt edes rullausvaiheeseen....

Windows 7 Home Premium 64-bit siis koneessa.

Auttaisiko tähän kenties lisämuistin hankkiminen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Auttaisiko tähän kenties lisämuistin hankkiminen?

Mulla oli täysin samat lisäosat ja sama simulaattori, mutta 2GB DDR2-800 muistia vanhassa koneessa, eikä siinä tullut tuota ilmoitusta ikinä, joten ainakaan siitä tuo ei voi johtua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle on tulossa Windows 7 64bit ja FSX niin pitaako siis asentaa Program filesiin vai mihin?

-Leevi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli täysin samat lisäosat ja sama simulaattori, mutta 2GB DDR2-800 muistia vanhassa koneessa, eikä siinä tullut tuota ilmoitusta ikinä, joten ainakaan siitä tuo ei voi johtua.

Oliko myös Win7 64bit?

Leeville, että muistaakseni FSX:ää ei koskaan saanut asentaa Program Filesiin tai mihinkään muuhunkaan kaksiosaiseen kansioon. Esim minulla on 400gb osio vain ja ainoastaan FSX:lle ja siihen liittyville paketeille ja/tai ohjelmille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli tarkoitatko, etta kiintolevylle oma kansio FSX:lle vai?

Mulla on esim kaksi osiota kovalevyllä. C, jossa on windows ja muut vähät ohjelmat ja D, jossa on vain FSX ja siihen liittyvät tilpehöörit. Esim FSX on asennettu kansioon D:\FSX

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, Minulle on tulossa 80GB SSD ja 1TB normi kiintolevy. Joten miten olisi jarkevinta asennella? Kayttojarjestelma nyt tietenkin SSDeelle. Mutta mihin sitten se FSX. Teenko sinne 1TB levylle FSXlle oman kansion ja asennan sinne vai mika on oikea ratkaisu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, Minulle on tulossa 80GB SSD ja 1TB normi kiintolevy. Joten miten olisi jarkevinta asennella? Kayttojarjestelma nyt tietenkin SSDeelle. Mutta mihin sitten se FSX. Teenko sinne 1TB levylle FSXlle oman kansion ja asennan sinne vai mika on oikea ratkaisu?

Vaikka niin. Ei kait sillä ole niin väliä, vaikka olisi windowsin kanssa samalla osiolla. Kunhan tilaa vain piisaa. Minä ostin tämän koneen vain ja ainoastaan FSX:ää varten, joten siksi on oma 400gb osio FSX:lle. Pysyy kaikki organisoituna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta eihan ne ole silloin samalla levylla jos windows on SSDlla ja FSX on perus kiintolevylla...? Kysymys olisi vain minka kansion alle olisi jarkevinta tallentaa FSX. :D

EDIT:Vanhassa konessa on vista 32bit ja siina on program files-> microsoft games?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta eihan ne ole silloin samalla levylla jos windows on SSDlla ja FSX on perus kiintolevylla...? Kysymys olisi vain minka kansion alle olisi jarkevinta tallentaa FSX.

Ei kait sillä ole niin väliä, vaikka olisi windowsin kanssa samalla osiolla. Kunhan tilaa vain piisaa.

Kerro mitä kohtaa et ymmärtänyt? Huoh.. Asenna vaikka sille 1Tb levylle suoraan juureen FSX-kansioon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliko myös Win7 64bit?

Leeville, että muistaakseni FSX:ää ei koskaan saanut asentaa Program Filesiin tai mihinkään muuhunkaan kaksiosaiseen kansioon. Esim minulla on 400gb osio vain ja ainoastaan FSX:lle ja siihen liittyville paketeille ja/tai ohjelmille.

Minkälainen vaikutus on jos on asentanut PF kansioon ?

Kaatuuko herkemmin ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Winows 7 64 bit ja FSX on kansiossa "Program files(x86)" eikä minkäänlaisia ongelmia ole esiintynyt, joten se kaatuilu johtuu teillä jostain muusta kun asennuskansiosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkälainen vaikutus on jos on asentanut PF kansioon ?

Kaatuuko herkemmin ?

Kaatumisesta en tiedä mutta kyse tässä keskustelussa on Windowsin UAC:stä (http://fi.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4ytt%C3%A4j%C3%A4tilien_valvonta) joka voi aiheuttaa joitakin harmia FSX:n kanssa touhutessa. Kokemukseni mukaan joustavin vaihtoehto on asentaa FSX (tai FS2004) ihan omaan "yksinäisyyteensä", esim. X:\FSX jossa X on valitsemasi osio kiintolevyllä. Näin esim. pirstoutumisesta aiheutuvat haitat vähenee, FSX kun voi ajan myötä lisureiden asennuksen myötä viedä paljonkin levytilaa. Itselläni on 1TB levy jaettu seitsemään eri osioon. C-osiolla (80GB) on vain käyttöjärjestelmä ja jotkut yleishyötyohjelmat. FSX:lle on ihan oma osionsa (160GB).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään