Guest jao3

Apua aloittelevalle Simulaattoristille

42 viestiä aiheessa

Moi! Olen uusi täällä foorumilla ja nyt uskaltaudunkin viestiä jo pistämään  :)

Elikkä olisi tarkoitus saada pyörimään Microsoft Flight Simulator X mahdollisimman hyvin. Olen parin viikon ajan etsiskellyt tietoa mm. fsx.cfg filun tweekkaamisesta, mutta se on minulle hirmu hankalaa. En siis oikein tiedä mitä siellä pitäisi muuttaa, jotta peli pyörisi niin sulavasti kuin vain on mahdollista. Näitä samantyylisiä ketjua on monia mutta en vain löydä mistä pitäisi lähtä työstämään tuota fsx.cfg. Viitsisikö joku koota jonkin sorttisen listan mitä kannattaa tehdä?

Entä mitä asetuksia FSX kannattaa pitää? Esim. MipMap? MESH resolution jne..? Otin lentokoneiden varjot pois käytöstä koska kuulin niiden aiheuttavan joidenki lisureiden kanssa ongelmia.

Koneena tällähetkellä on:

AMD 1055T 2,8Ghz

Kingston HyperX 1600Mhz 2x2Gb ram

Gigabyte GA-890FXA-UD5 emolevy

Samsung 7200RPM 1Tb kovalevy

Corsair HX 650W poweri

HIS HD 5870

Onko kenelläkään kokemuksia samantyyppisestä koneesta miten FSX tulisi tuolla pyöriä. Asensin NL2000 simuuni ja matalalla lentäessä, alle 2000jalkaa, freimit ovat vain 6.

Tänään (torstaina) olisi tarkoitus käydä ostamassa verkkiksestä London lisäosa: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=34880 ja Maastomuoto parannus: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=50143 onko tässä järjen hiventä?  ;D

Kiitos etukäteen vastauksia ja Hyvää Joulua!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa foorumille!

Tämmöisen löysin http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,82888.0.html. Pääsee hyvin alkuun ja saa perusasetuksia kohilleen. Tuosta on sitten hyvä jatkaa simun työstämistä.

Hyvää Joulua!

E:http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,69624.msg785002.html#msg785002

Tuolta vielä löytyi jonkinlainen tweakki, kannattaa soveltaa aina oman tietokoneen tehojen mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa foorumille!

Tämmöisen löysin http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,82888.0.html. Pääsee hyvin alkuun ja saa perusasetuksia kohilleen. Tuosta on sitten hyvä jatkaa simun työstämistä.

Hyvää Joulua!

E:http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,69624.msg785002.html#msg785002

Tuolta vielä löytyi jonkinlainen tweakki, kannattaa soveltaa aina oman tietokoneen tehojen mukaan.

Tuolta voi ehkä noi sliderit katsoa sopivaksi, mutta kokeilemalla selviää paljon. FSX.cfg:en tweakkeja en enää tuolta laittaisi, vaan ainoastaan täältä: http://www.venetubo.com/fsx.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi?

Kyseisen sivuston tekijä tietää eniten FSX:n toiminnasta, kuin vain voi ilman että pääsee itse koodia muokkailemaan. Itse luotan häneen, ja kuten jo monet kerrat olen maininnut hänen suosittelemalla fsx.cfg:llä fps parantui kahdeksalla vert. siihen mikä minulla oli.

Eikä kokeilu pahaa tee, fsx.cfg on kuitenkin sen verran helppo korjata, kun vain deletoi sen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikä kokeilu pahaa tee, fsx.cfg on kuitenkin sen verran helppo korjata, kun vain deletoi sen.

Juuri näin. Jäin vaan miettimään onko noissa muissa jotain erityistä vikaa etteikö voisi ainakin kokeilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri näin. Jäin vaan miettimään onko noissa muissa jotain erityistä vikaa etteikö voisi ainakin kokeilla?

Noh, tässä taas varmaankin ideana on se, että kun tuolla ohjelmalla voi minuutissa säätää fsx:n kuntoon, niin kannattanee sitä koittaa ensin, ennenkuin erityisemmin perehtyy tweakkauksen maailmaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisäksi ainakin itsellä muut tweakit osoittautuneet käytännössä turhiksi. Bojoten tweakit + FPS limiter + SM3.0 - päivitys + itse hyväksi koetut grafiikka - asetukset (FSX sliderit ja AA + AF - asetukset) toimii minulla parhaiten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oho! http://www.venetubo.com/fsx.html tuolta uuden config filun kanssa jopa n.10fps parannus lennellessä Alankomaissa tuon NL2000 lisurin kera!  :o Ainoastaan tekstuurit eivät lataudu niin suurelle alueelle kuin ennen, eli huomaa kauempana ku puut kasvavat sitä mukaa kun liikutaan, mutta ei se menoa haittaa.  :thmbup:

Latasin ja asensin myös tuon SM 3.0 päivityksen. Näyttiksen asetukset näyttävät seuraavaa: AA=4x, AAmode=Super-sample AA (Quality), AF=16x, Mipmap= High Quality

Kysyisin vielä sellaista, että tietääkö joku hyvän ja luotettavan sekä mahdollisesti Suomesta verkkokaupan, josta voi ladata näitä FSX lisureita ja maksu tapahtuisi esim. tilisiirrolla?

Kiitos erittäin paljon avusta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähes kaikki ovat luotettavia, itse olen ostanut sekä ladattavia, että rompullisia lisäosia Aerosoftilta, Amazonista, Flightsimstoresta, Carenadolta, Captain Similtä, Razbamilta jne. Paras paikka on mielestäni kuitenkin Simmarket. Suomessa ehkä tuo Verkkokauppa lienee hyvä. Ainakin Rise of Flightin sain sieltä halvimmalla koko maailmasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse suosittelen simmarketia ja FSS (flightsimstore)a, erityisesti FSS josta olen nykyään kaiken tilannut. Myös kaverini meni vahingossa tilaamaan ensin FTX northern rocky mountainsin boxilla, mutta muutti mielensä, niin FSS:stä vaihtoivat tilauksen lataukseksi ja antoivat postimaksut crediitteinä kauppaan. Myöhemmin tilasi Level-D:n B767, mutta epähuomiossa FS9:lle, niin hoitivat heti live supportin kautta sen FSX versioksi..

Ei muuta kuin suositella kyseistä kauppaa, simmarketista olen pari kertaa tilannut, ja homma toiminut siellä kuten pitäisikin, joten ei ole sieltä hyvää tai pahaa sanottavaa. FSS:n ehkä ainoa miinuspuoli on alati vaihtelevat hinnat, kun hinnat ovat australian dollareissa. (esim jonkun lisärin hinta voi olla 40 AU$, niin yhtenä päivänä 28€ ja toisena 30€ jne.)

Ja tuo SM3.0 on tosiaan kuulemma ihan must ATi/AMD näyttiksille, kun pilvet rasittavat muuten enemmän kuin niiden pitäisi sitä näyttistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pysy erossa tuosta Dösästä. Hommaa vaikka Wilco, on taatusti pätevämpi kuin tuo ja Marcianon maksullinen päivitys päälle niin avot!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vol1 Pitää sisällään pikkubussit. Finskin ("nykyiset") maalaukset löytyy tiedostokirjastosta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei, viitsisikö joku vielä vähän auttaa? Kun olin valinnut tuotteet ostoskoriin ja painoin 'Confirm order' menin nettipankkiini ja siirsin rahat onnistuneesti SimMarketin tilille. Mutta mistä nyt voin ladata tuotteet? Vai meneekö rahojen siirtymisessä useampikin päivä, jonka jälkeen voi vasta ladata tuotteet?  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei, viitsisikö joku vielä vähän auttaa? Kun olin valinnut tuotteet ostoskoriin ja painoin 'Confirm order' menin nettipankkiini ja siirsin rahat onnistuneesti SimMarketin tilille. Mutta mistä nyt voin ladata tuotteet? Vai meneekö rahojen siirtymisessä useampikin päivä, jonka jälkeen voi vasta ladata tuotteet?  ::)

Tuotteenn voi kyllä ladata heti. Kun tullaan pankin sivuilta takaisin SimMarkettiin niin sieltä aukeavan sivun alalaidassa pitäisi olla heti ne latauslinkien pikkutekstit. Ne jäävät helposti huomaamatta ja jos painat "Continue" niin joudut pääsivulle mistä ei pääse peruuttamalla takaisin edelliseen näkymään.

Mutta ei mitään hätää! Menet "My Products" sivulle josta valitset jonkin äsken ostamistasi tuotteista niin pääset takaisin juuri ostamasi tuotteen latauslinkkeihin.

Latauslinkkisi löytyvät myös "My Downloads" sivulta. Muistankohan oikein jos sanon, ettei tuote päivity sinne heti kaupanteon jälkeen, vaan vasta seuraavalla kirjautumiskerralla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"No payment was received for this order! This can have various reasons. If the payment process was aborted or you wish to choose a different payment method please do so below. Order delivery only after payment has been received. " Näin lukee My products sivulla. Ja My downloadseissakaan ei ole mahdollista klikata mitään, kun siellä ei ole mitään tuotteita. Ja kysyin asiaa hyvällä englannin kielellä  :-[

Hello!

I'm sorry bad english but why i can't download two products which i have ordered? I payed these product bank transferred.

-Janne

Dear Customer,

Thank you for your order.

You have chosen to pay CASH or by BANK TRANSFER.

Orders made using this payment option will not be released/shipped until the total amount has been received in full. Please be aware that International bank transfers can take up to one week.

Greetings.

Olenkohan sössinyt jotain vai meneekö rahan kulussa jonkin aikaa jonka jälkeen vasta pystyy lataamaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli jos tilisiirtona teit, niin kestää pari päivää että raha siirtyy sinun pankilta toiselle. Visalla tämä hoituu silmän räpäyksessä, tai esim paypalilla kun siirtää etukäteen vaikka 50€ sinne, niin kun haluaa heti saada ostettua jonkun, maksaa silmän räpäyksessä paypalilta kauppiaalle.

Eli nyt raha on lähtenyt sinun tililtä luultavasti nordealle, OP:lle tai mikä pankkisi onkaan, ja heillä kestää pari päivää lähettää raha toiseen pankkiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja tässä voi tosiaan kestää jonkin aikaa, itsellänikin heräsi epäilys, että olenko maksanut oikealle tilille, kun tuolta tuotteita ostin. Mutta hiljaa hyvä tulee, eikös se näin mene :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Orders will not be released/shipped until the total amount has been received in full

Aivan selvällä englannilla tässä lauseessa sanotaan, että sitä linkkiä ei sinne tule ennenkuin koko summa näkyy heidän tilillään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään