Esa Sairio

World Of AI- paketeista kysyttävää (Oli Re: AI- liikenne uutisia)

11 viestiä aiheessa

Tämä ei ole uutinen, vaan ai-liikenteeseen liittyvä kysymys.

Minulla on simussa noin 584 WOAI:n traffic-tiedostoa eil tuon verran lentoyhtiöitä asennettuna. WOAI:n sivuilla niitä sanotaan olevan 642 kpl. Mikä on nopein tapa saada selville, mitkä yhtiöt minulta puuttuvat?

Haluaisin asentaa kaikki mahdolliset yhtiöt siviilipuolelta (matkustaja- ja rahtikoneet).

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Multakin yks kysymys. Onko jossain olemassa jotain pakettia, jolla saisi kerralla ladattua ja asennettua nuo kaikki paketit? On meinaan aika hurja homma asennella 642 yhtiötä erikseen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Multakin yks kysymys. Onko jossain olemassa jotain pakettia, jolla saisi kerralla ladattua ja asennettua nuo kaikki paketit? On meinaan aika hurja homma asennella 642 yhtiötä erikseen...

Ei, eikä koskaan tule olemaankaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun WOAI installerissa valitset niitä paketteja, niin maalaat niin monta niitä, kunnes siinä alhaalla johon yleensä tulee valitun paketin nimi, näkyy valkoista. Tällöin pitää palata hieman ylöspäin, kunnes taas rupeaa pakettien nimiä näkymään. Tällä tavoin noin 2-3 osassa pystyy kaikki WOAI:t asentamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun WOAI installerissa valitset niitä paketteja, niin maalaat niin monta niitä, kunnes siinä alhaalla johon yleensä tulee valitun paketin nimi, näkyy valkoista. Tällöin pitää palata hieman ylöspäin, kunnes taas rupeaa pakettien nimiä näkymään. Tällä tavoin noin 2-3 osassa pystyy kaikki WOAI:t asentamaan.

Ei hän varmaankaan asentamisesta mitään puhunut, vaan sieltä netistä lataamisesta. Asentamisella ja laataamisella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.  >:(

En kukaan vaikkapa FS9:ää asentaessa lataa yhtään mitään yhtään mihinkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuossa puhuttiin netistä lataamisesta ja asentamisesta, johon minä korjasin että asentamaan pystyy suuremmissa osissa, kuin lentoyhtiö kerrallaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä ei ole uutinen, vaan ai-liikenteeseen liittyvä kysymys.

Minulla on simussa noin 584 WOAI:n traffic-tiedostoa eil tuon verran lentoyhtiöitä asennettuna. WOAI:n sivuilla niitä sanotaan olevan 642 kpl. Mikä on nopein tapa saada selville, mitkä yhtiöt minulta puuttuvat?

Haluaisin asentaa kaikki mahdolliset yhtiöt siviilipuolelta (matkustaja- ja rahtikoneet).

yES

Tämä olikin vähän visaisempi kysymys. Paras mitä keksin on seuraavaa:

Sinulla pitäisi olla on kansiossa jossa on World Of AI:n asennusohjelma  tiedosto WOAIDATA. Avaa se Notepad2 ohjelmalla (latauslinkki) jolloin saat vedettyä sen sisällön Exeliin niin että jokainen lentoyhtiö saa oman rivinsä. Laita sitten minulle provalla sähköpostiosoitteesi niin saat verrokkisarakkeeseen Exelin jossa pitäisi olla suurin osa nykyään lentävistä AI-yhtiöstä. Siitä voi sitten karsia niitä mistä ei ole World Of AI-pakettia pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuossa puhuttiin netistä lataamisesta ja asentamisesta, johon minä korjasin että asentamaan pystyy suuremmissa osissa, kuin lentoyhtiö kerrallaan.

Mutta en minä väittänyt etteikö niitä voisi asentaa kaikkia kerralla.

Kysyjä sai kuitenkin vastauksen kysymyksiinsä, ja sehän se on tärkeintä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esimerkiksi vanhasta tietokoneesta, jossa on simu asennettuna voi kopioida kaikki siellä olevat WOAI:n traffic- tiedostot ja WOA-alkuiset tiedostot muistitikulle. Sitten ne siirretään muistitikulta uudelle tietokoneelle asennettuun simuun.

Itse tein näin vajaa vuosi sitten, kun uusin tietokoneeni nykyiseksi. Vanhalla vaan oli noin 400 yhtiötä jotka siirsin kerralla ja sitten olen imuroinut lisää yksitellen yli 200. Imurointi pitää tehdä yksitellen, mutta Installeri asentaa kerralla kaikki koneelle imuroidut.

Jos aikoo uusia tietokonetta, kannatta tehdä näin tai laittaa jemmaan WOAI:t tulevaisuutta varten tikulle.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Jos aikoo uusia tietokonetta, kannatta tehdä näin tai laittaa jemmaan WOAI:t tulevaisuutta varten tikulle.

yES

Näin on. Mulla on molemmista simuista varmuuskopiot ensiksi puhtaasta asennuksesta ja toiset ulkoisella kovalevyllä lisäosien asentamisen jälkeen. Aina niitä silloin tällöin tarvitaan ja säästyy toisinaan uudelleenasentamiseltakin. Koneet ovat yleensä simppeli asia kopioida, mutta maisemien kanssa joutuu olemaan tarkempi koska jotkut maisemat tekevät muutoksia oletustiedostoihin. FSX:ssä on vielä hyvää se, että AI-koneet ja lennettävät voi asentaa eri kansioihin. FS2004:ssa olen laittanut AI-koneiden kansion nimen alkuun AI (paitsi sellaisten pakettien kuin WoAI osalta, jotka löytyvät tuon woai:n perusteella helposti).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään