Guest Lauri FIN918

fsx as real as possible

16 viestiä aiheessa

Hei,

tiedättekö mistä ja mitkä asetukset pitäisi säätää, että lentäminen olisi mahd. aitoa. Esim, että on mahdollista tulla turbulenssia, moottori sammuu, yms yms.

Kiitos etukäteen

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei,

tiedättekö mistä ja mitkä asetukset pitäisi säätää, että lentäminen olisi mahd. aitoa. Esim, että on mahdollista tulla turbulenssia, moottori sammuu, yms yms.

Kiitos etukäteen

Lauri

Plääh, oletko tosissasi? Vähän voi itsekkin ajatella ja tehdä. Vaikka jollakin voi toki olla ehdotuksia, niin ainoa joka oikean vastauksen tietää olet sinä itse.

Onko maailma tosiaan mennyt siihen, että nuorilla pitää kaikki olla valmiina, mitään ei tehdä tai ajatella itse. Vastaukset ja kaikki pitää olla valmiina.  :'(

Kyllä itse tekemällä ja kokeilemalla saa parhaat asetukset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSX:ssä kannattaa tutustua realismiasetuksiin (Aircraft -> Realism Settings). Kaikki nupit kaakossa on luonnollisesti realistisin, mutta samalla jopa hieman ylivaikea (lentämisen kannalta tärkeä perstuntuma kun puuttuu). Itse pidän asetukset mediumissa.

Aircraft -> Failures valikosta saa määriteltyä ajankohdan (x to x minutes), milloin mikäkin mittari yms. kaatuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei,

Kiitos etukäteen

Lauri

Juuri tuota samaa kuin Veikko meinasin  vastata sinulle . Lisäksi simuun löytyy paljon mielenkiintoisia tehtäviä (missions), joista löytyy sitä realismia ja vaihtelua. Itse aikoinaan tykkäsin FSX:n omasta missionista Swiss Outing . Se on helppo ja lyhyt esimerkiksi, siinä moottori sammuu yllättäen. Jatka vain kysymyksiäsi, joku aina jaksaa vastata. Älkäämme olko kurttuotsaisia hyvän rentouttavan simuilun parissa. Itse ymmärrän paremmin nyt erään tunnetun  Esan frameihin (ruudun päivitysnopeus) puuttumisen ja puutteen, sekin tekee lentämisen realistisemmaksi; siksi siirryin tällä haavaa takaisin FS9:n . FSX vaatii todella (mielestäni) supermyllyn joita ei alle tuhannen euron irtoa. Toki nykivää hyvää kuvaa alle senkin saa katsella. ;)

Lento jatkukoon. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa kokeilla www.venetubo.com/fsx.html jos fps on ongelma. Täytyy vain tietää mitä komponentteja tietokoneessa on, ja lähetttää fsx.cfg sinne, niin se tutkii raudan perusteella mikä olisi parhaimmat asetukset, ja antaa sinun ladata tämän uuden fsx.cfg:n sieltä, uusilla tweakeilla ja asetuksilla. Kunhan muistaa varmuuskopioida oman fsx.cfg:n, jos ongelmia sattuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei,

Kiitos etukäteen

Lauri

Realismisliderit kaikki oikeaan laitaan (realistic). Enable gyro drift päälle, display indicated airspeed, aircraft stress causes damage, enable automixture pois, unlimited fuel pois, g-effects, no, päälle (ei normikoneilla mitään merkitystä), ja ehdottomasti autorudder pois.

Sitten mielellään jonku hyvä lentokone, vaikka Real Air SF260. Vakioista Cessna 172 on imo paras. Sääasetukset voi laittaa vaikka että hakee oikeat säät netistä, sittenhän se on mitä se on =) Moottori ei valitettavasti hajoa (paitsi joissain lisäosakoneissa) ilman käskyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa kokeilla www.venetubo.com/fsx.html jos fps on ongelma. Täytyy vain tietää mitä komponentteja tietokoneessa on, ja lähetttää fsx.cfg sinne, niin se tutkii raudan perusteella mikä olisi parhaimmat asetukset, ja antaa sinun ladata tämän uuden fsx.cfg:n sieltä, uusilla tweakeilla ja asetuksilla. Kunhan muistaa varmuuskopioida oman fsx.cfg:n, jos ongelmia sattuu.

Niin, kiitos hyvästä vinkistä, kun aikaa on voinhan jotain noista kokeilla. Luulo ei ole tiedon väärtti, mutta luulen hyvää linkkiäsi lukuun ottamatta kaikenlaista kokeilleeni, jostain kumman syystä saan nuo fps:t joskus tippumaan ihan freeware sceneryillä, tai sitä fsx.cfg:tä rukkaamalla. Poistin sen kerran kokonaan, se kun osaa rakentaa itsensä ohjelman käynnistyksen yhteydessä (fps:t parani!). Mikä kullekin on tarpeeksi realistista, ja kun olemme kaikki hieman erilaisia, se on makuasia. Itselleni aito lentäminen olisi. :thmbup:

PS. jopa sillä tuntuu olevan merkitystä onko full screen (parhaat lukemat minulla full screen päällä) vai ei, ym.. ym... jatkakaa. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Plääh, oletko tosissasi? Vähän voi itsekkin ajatella ja tehdä. Vaikka jollakin voi toki olla ehdotuksia, niin ainoa joka oikean vastauksen tietää olet sinä itse.

Onko maailma tosiaan mennyt siihen, että nuorilla pitää kaikki olla valmiina, mitään ei tehdä tai ajatella itse. Vastaukset ja kaikki pitää olla valmiina.   :'(

Kyllä itse tekemällä ja kokeilemalla saa parhaat asetukset.

Ongelma on siinä että fsx on saksaksi...-.-

Nii siks tekis mieli kysyy, et mitä säätöi löytyy, nii sanakirjasta yritän kääntää suomesta/enkusta saksaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kai sinulla on laillinen FSX...? Pitäisi olla kaikki kielet mahdollista asentaa, en ole ainakaan kuullut että olisi vain tietynkielisiä versioita FSX:stä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kai sinulla on laillinen FSX...? Pitäisi olla kaikki kielet mahdollista asentaa, en ole ainakaan kuullut että olisi vain tietynkielisiä versioita FSX:stä.

Amazon.de:sta ostettu Flight Simulator Professional Edition. Googlesta ettiny onko kieltä mahdollista vaihtaa, mutta halvin vaihtoehto on kuulema ostaa uusi... :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu ei saa asennettua eri kieliä. Suora lainaus pelin kannesta: "Game in English. Dansih, Finnish, Norvegian & Swedish manuals on disc"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Piti ihan kaivaa arkistojen kätköistä tuo  X:n Gold Edition. Ei lue kannessa mitään kielistä "Ingludes flight simulator X deluxe and acceleration expansion pack" Takakannessa huom. " The sky is boundless, the world is alive.It´s as real as it gets."   ;)Ilman silmälaseja  ei sitten äkkiä saa selvää kuin: "Made in Ireland", onkohan laillinen? Kielillä puhutaan vain englantia, ei muuta mainintaa.  Eikä mainittavaa. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, no tuossa tapauksessa kyseessä on vain käyttäjävirhe, kun amazon.de lukee FSX:lle että "kieli: Saksa, Saksa, Saksa"

Minä en tilannut sitä, vaan äiti osti sen aikoja sitten joulu lahjaksi... Mutta nyt kyllä menee taas keskustelu Off topic...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä ;) as real as posible,(tarkoittaa hakemusta mahdollisimman toteen?) ;D Ei mielessäni ole filosofin vikaa, mutta kuunnelkaa Eino Leinon Hymyilevä Apollo Ylen elävästä arkistosta. Kukas sen  ohi otsikon on määritellyt kovin tarkoin? ( Toki tämän foorumin talon tapa ettei kauas lipsuttaisi, mutta onko se usein oikeassa?) Edelleen, käy vain asetukset (settings tai saksaksi joku tischdecken)) läpi ja kyllä se siitä. ::)

Lento vaan jatkukoon. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään