Juho Mustaparta

FSX kaatuu IVAO:ssa lentäessä

16 viestiä aiheessa

Terve kaikille!

Olen tässä uskaltautunut IVAO-verkkoon lentelemään ja nyt olen kohdannut ikävän ongelman. FSX nimittäin kaatuu aina verkossa lentäessäni. Eilenkin olin lentämässä EFHK-EFKS väliä, ja Jyväskylän kohdilla windows pommitti viestillä: "A fatal error occured" tms. ja sen jälkeen tuli viesti, että Microsoft Flight Simulator suljetaan. Käyttiksenä Vista 32bit, ja järjestelmävalvojana lentelen. Ja tätä oikeastaan tapahtuu vain IVAOssa lentäessäni, joskus aniharvoin offlinessa.  :thmbdn:

Osaiskohan kukaan auttaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve kaikille!

Olen tässä uskaltautunut IVAO-verkkoon lentelemään ja nyt olen kohdannut ikävän ongelman. FSX nimittäin kaatuu aina verkossa lentäessäni. Eilenkin olin lentämässä EFHK-EFKS väliä, ja Jyväskylän kohdilla windows pommitti viestillä: "A fatal error occured" tms. ja sen jälkeen tuli viesti, että Microsoft Flight Simulator suljetaan. Käyttiksenä Vista 32bit, ja järjestelmävalvojana lentelen. Ja tätä oikeastaan tapahtuu vain IVAOssa lentäessäni, joskus aniharvoin offlinessa.  :thmbdn:

Osaiskohan kukaan auttaa?

Äkkiseltään vaikeaa sanoa mistä moinen johtuu, löytyykö tietokoneen kaatumishetkellä tapahtumienvalvontalokista mitään tarkempaa tietoa virheen syystä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en tiedä sitten, että onko tämä se oikea loki tms. mutta tämmöisen sieltä löysin:

Tuote

Microsoft Flight Simulator®

Ongelma

Toiminta keskeytyi

Päivämäärä ja aika

11.12.2010 21:07

Tila

Ei raportoitu

Ongelman kuvaus

Ongelmatapahtuman nimi: APPCRASH

Sovelluksen nimi: fsx.exe

Sovelluksen versio: 10.0.61637.0

Sovelluksen aikaleima: 46fadb14

Vikamoduulin nimi: ivap_fsx.dll

Vikamoduulin versio: 1.9.8.2133

Vikamoduulin aikaleima: 48f8deaa

Poikkeuskoodi: c0000005

Poikkeuksen poikkeama: 000644a7

Käyttöjärjestelmän versio: 6.0.6002.2.2.0.768.3

Lokaalin tunnus: 1035

Lisätietoja 1: 465f

Lisätietoja 2: b56dad14e09b58469b67785492de9716

Lisätietoja 3: c9da

Lisätietoja 4: 0b730282560cd67cdc7f24298a9e3293

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en tiedä sitten, että onko tämä se oikea loki tms. mutta tämmöisen sieltä löysin:

No kyllähän tuosta näkee että ivap sen kaatumisen aiheuttaa. Muuttuukin kimurantimmaksi tuo vian arvaaminen  :-\

Kaatuuko simu aina samassa kohdassa vai kaatuilekoo se satunnaisesti miten sattuu. Pitäisi löytää jokin seikka mistä lähteä arpomaan lisää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu saman verran minäkin päättelin tuosta tekstistä. Huomasin äsken myös, että täsmälleen samaan aikaan oli tullut toinenkin merkintä lokiin:

Ongelman kuvaus

Ongelmatapahtuman nimi: APPCRASH

Sovelluksen nimi: fsx.exe

Sovelluksen versio: 10.0.61637.0

Sovelluksen aikaleima: 46fadb14

Vikamoduulin nimi: ntdll.dll

Vikamoduulin versio: 6.0.6002.18005

Vikamoduulin aikaleima: 49e03821

Poikkeuskoodi: c0000005

Poikkeuksen poikkeama: 00045dad

Käyttöjärjestelmän versio: 6.0.6002.2.2.0.768.3

Lokaalin tunnus: 1035

Lisätietoja 1: f3b5

Lisätietoja 2: 67157acfc10691bf1c01accd62406c5a

Lisätietoja 3: b4f4

Lisätietoja 4: 686b80d14c6be7494511e7ba36846343

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaatuuko simu aina samassa kohdassa vai kaatuilekoo se satunnaisesti miten sattuu. Pitäisi löytää jokin seikka mistä lähteä arpomaan lisää...

Satunnaisesti. Monesti myös juuri silloin jos esimerkiksi katselen maisemia/koneita "ulkokuvassa".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Satunnaisesti. Monesti myös juuri silloin jos esimerkiksi katselen maisemia/koneita "ulkokuvassa".

Ja aina tulee sama virheilmoitus mikä viittaa tuohon ivapiin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja aina tulee sama virheilmoitus mikä viittaa tuohon ivapiin?

Siis tuo virheilmoitus on sama, mutta lokin mukaan sen aiheuttaja on eri. Eli aika usein on näköjään tuo ntdll.dll -niminen tiedosto syyllisenä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

vähän myöhässä tulee mutta ittellä sama ongelma, simu kaatuu aina kun katon esim maisemia sama teksi suurinpiirtein 85% lennoista kaatuu aina loput viistoist onnistuu....  :( jos joku vain keksii ratkaisun nii viittiskö hihkasta pikkase ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSX:llä älkää ajako ivappia simun sisällä vaan erillisenä softana omassa ikkunassaan. Jos ivap kaatuu ei simu kaadu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään