Guest h-enri

FS9 vai FSX?

53 viestiä aiheessa

Eli, tuli tilattua uusi läppäri, josta vähän tietoja tässä:

prossu: Intel Core i5-460M

keskusmuisti: 4096MB

kiintolevy:500gb

Näyttis: NVIDIA GeForce GT415 1024MB

käyttis: win7 64-bit home premium

Olen miettinyt kumman simulaattorin hankinta olisi kannattavampaa, fs9 vai fsx? Pyöriikö fsx kunnolla tällä laitteella vai pitäisikö kääntyä fs9:n puoleen, koska järjestelmävaatimukset ovat pienemmät? Onko näiden pelien välillä selviä eroja miksi ostaisin juuri toisen?  ???

Henri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osta molemmat ja kokeile, ei tommosta voi kukaan sinulle päättää kummasta sinä tykkäät.

En tarkota mistä minä tykkään vaan mistä kone tykkää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiesitkö, että pelien sivuilla ja takakansissa lukee aina laitteistovaatimukset. 

Tiesitkö, että ne ovat usein minimivaatimukset että peli yleensäkään toimii, eli koneen on hyvä olla huomattavasti niitä vaatimuksia parempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiesitkö, että ne ovat usein minimivaatimukset että peli yleensäkään toimii, eli koneen on hyvä olla huomattavasti niitä vaatimuksia parempi.

Niissä on yleensä sekä minimi- että suositusvaatimukset. Ne suositusvaatimukset ovat yleensä lähes kaksinkertaiset niihin minivaatimuksiin verrattuna. On aina hyvä että on vähän parempi kone. Mutta kyllä minä olen niihin luottanut ja hyvin on toiminut.

Perus FS9 ilman lisäosia toimii siinä koneessa joka täyttää suositusvaatimukset. Lisäosille on sitten jo ihan omat laitteistovaatimukset.

PS. http://www.systemrequirementslab.com/cyri/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisää: Demo pyörii huomattavasti sujuvammin, kun täysi simu. Muistan aikoinani kun latasin demon ja sitten kun ostin fsx:n, niin eipä pyörinyt niin hienosti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisää: Demo pyörii huomattavasti sujuvammin, kun täysi simu. Muistan aikoinani kun latasin demon ja sitten kun ostin fsx:n, niin eipä pyörinyt niin hienosti.

Minulla on ihan päinvastaisia kokemuksia. Kokeiluversiossa ei ole mukana kaikki korjauspaketit jotka vauhdittavat ja parantavat ohjelmaa. Demo voi siis pyöriä huonommin, kuin varsinainen täysversio SP2:lla. Toki se nopeus riippuu lopulta tietokoneen komponenteista ja varsinkin asennetuista lisäosista joten… Kannattaa silti kokeilla ennen ostamista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Perus FS9 ilman lisäosia toimii siinä koneessa joka täyttää suositusvaatimukset. Lisäosille on sitten jo ihan omat laitteistovaatimukset.

...

Perus-FS9 toimii varmaan kaikissa tänä päivänä kaupan olevissa koneissa sujuvasti (ehkä miniläppäreitä lukuun ottamatta). Jotta FSX toimisi kaikki "napit kaakossa", pitää olla parasta mitä rahalla saa ja ehkä vielä sittenkin jossain tökkii (en tiedä kun ei ole mitään järkeä sijoittaa 4000 euroa tietokoneeseen).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tarkota mistä minä tykkään vaan mistä kone tykkää.

Osta molemmat ja kokeile, sitten sen näet kummasta kone tykkää.

Saat varmaan nyt niitä 50€ molemmat jollei halvemmallakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kiitoksia vastauksistanne! Taidan nyt kuitenkin päätyä FS9:iin  ;)

Henri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Tuohan on ihan hauska testausohjelma. Ongelmana oli, että ohjelma vertasi tietokonekonevaatimuksia pelien (ainakin simulaattoreiden osalta) juuri noihin minimivaatimuksiiin.

Edes FS 2004 ei pyöri täydellisesti tehokkaimmillakaan nykykoneilla (FSX:stä puhumattakaan), jos on käytössä kaikki vaativimmat lisäosat, sääolosuhteet ym. ja simun kaikki säädöt aivan täysillä.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Edes FS 2004 ei pyöri täydellisesti tehokkaimmillakaan nykykoneilla (FSX:stä puhumattakaan), jos on käytössä kaikki vaativimmat lisäosat, sääolosuhteet ym. ja simun kaikki säädöt aivan täysillä.

Ei niin, jos sen koko ylittää esimerkiksi 200 gigaa kuten minulla  :laugh:, mutta suunnilleen peruskokoonpano kyllä pyörii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei niin, jos sen koko ylittää esimerkiksi 200 gigaa kuten minulla  :laugh:, mutta suunnilleen peruskokoonpano kyllä pyörii.

Mitä maisemalisäosia sinulla oikein on, Pekka?

Jos lennät Suomessa niin eikö silloin simun pyörimiseen vaikuta vain ko. alueella ja sen läheisyydessä olevat maisemalisäosat? Eri asia on sitten lentokoneen paneelin vaativuus ja sääilmiöt.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä maisemalisäosia sinulla oikein on, Pekka?

Jos lennät Suomessa niin eikö silloin simun pyörimiseen vaikuta vain ko. alueella ja sen läheisyydessä olevat maisemalisäosat? Eri asia on sitten lentokoneen paneelin vaativuus ja sääilmiöt.

Monenlaisia - on mm. kaikki Suomesta - ne eivät tosin toimi FSX:ssä. Minusta maisemien määrä ei niin hirveästi vaikuta nopeuteen, mutta maisemat tai koneet tai molemmat hidastavat kyllä käynnistymistä selvästi. Maisemissa taas on sekä kevyitä (ei havaittavaa hidastumista) että raskaita, joissa jopa tiettyyn suuntaan katsottaessa joystickin hattukytkimellä FPS pienenee rajusti. Minulla on vain freeware-maisemia ja -koneita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Monenlaisia - on mm. kaikki Suomesta - ne eivät tosin toimi FSX:ssä. Minusta maisemien määrä ei niin hirveästi vaikuta nopeuteen, mutta maisemat tai koneet tai molemmat hidastavat kyllä käynnistymistä selvästi. Maisemissa taas on sekä kevyitä (ei havaittavaa hidastumista) että raskaita, joissa jopa tiettyyn suuntaan katsottaessa joystickin hattukytkimellä FPS pienenee rajusti. Minulla on vain freeware-maisemia ja -koneita.

Esim. mikä freewaremaisema pudottaa frameja rajusti, kun katsoo sen suuntaan? Siis FS 2004:ssa. Kiinnostaisi kokeilla omalla koneella.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esim. mikä freewaremaisema pudottaa frameja rajusti, kun katsoo sen suuntaan? Siis FS 2004:ssa. Kiinnostaisi kokeilla omalla koneella.

yES

Mulla oli yksi Hawaijin maisema (Honolulu, Pearl harbour ym. - en muista nimeä), joka pani entisen koneen totaalisesti polvilleen (FPS putosi jopa ykköseen) ja nimenomaan esimerkiksi tiettyyn suuntaan menevällä kiitotiellä. Yritin etsiä sitä, mutta nähtävästi olen hävittänyt sen pois. En siis ole asentanut sitä tähän uuteen koneeseen. Ehkä löytyy Walhallasta tai googlaamalla. Muitakin raskaita on tullut vastaan, mutta en nyt yhtäkkiä muista. Niin - FS9:ssä jopa jotkut USA:n oletuksena tulevat suurkaupunkimaisemat hidastivat toimintaa selvästi entisellä koneella. Muistaakseni esimerkiksi Chicago oli sellainen oletusmaisema.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan niitä maisemia jotka ovat kevyempiä kuin defu scenut. Itsellä ainakin juuri kävi silleen että ostin Active skyn ja ground environment pron ja FPS nousi helsingin alueella 5 pykälää ylöspäin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään