Pekka Holopainen

Maisemien nimet eivät näy scenery-valikossa?

20 viestiä aiheessa

Tämä maisemien lisäämismenettely FSX:ään Windows 7:ssä on jo tarpeeksi omituinen.

Nyt on alkanut kummittelemaan lisäksi se, että lisättyjen maisemien nimet eivät näy scenery-valikossa (siinä ikkunassa missä maisemia lisätään, poistetaan, jne.). On pelkkää blankkoa!? Tämä tekee lisäosamaisemien käytön vähitellen mahdottomaksi, jos/kun niitä tulee lisää. Mistään ei tiedä (ellei muista tarkkaa järjestystä) mikä tyhjä kohta valikossa tarkoitta mitäkin maisemaa. Aiemmin lisättyjen maisemien nimet kyllä näkyvät normaalisti valikossa. Nämä uudet lisätytkin kyllä toimivat.

Onko joku muu törmännyt tällaiseen ongelmaan tai tietää siihen ratkaisun?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko joku muu törmännyt tällaiseen ongelmaan tai tietää siihen ratkaisun?

Poista ja lisää uudestaan. Tuo on ihan normaalia välillä. Tai vaihtoehtoisesti voit lisätä nimen käsin Scenery.cfg:hen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

oletko saanut sen toimimaan koskaan aikaisemmin vai onko tämä ilmiö tullut nyt viimeaikoina, sinä et siis näe mitään maisemia "scenery library":ssä ? ovatko ne siellä "go to airport" listalla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

oletko saanut sen toimimaan koskaan aikaisemmin vai onko tämä ilmiö tullut nyt viimeaikoina, sinä et siis näe mitään maisemia "scenery library":ssä ? ovatko ne siellä "go to airport" listalla

Kuten Pekka sanoi, maisemat kyllä toimivat. Scenery librarysta vain puuttuu nimi niiden kohdalta ja rivi on tyhjä. Ihan yleinen vika FSX:ssä. Ainakin minulla ollut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Poista ja lisää uudestaan. Tuo on ihan normaalia välillä. Tai vaihtoehtoisesti voit lisätä nimen käsin Scenery.cfg:hen.

Olen kokeillut poistaa ja lisätä monta kertaa, mutta yksikään nimi ei enää tartu kohtaan "scenery area:" ! Aiemmin lisätyt siellä kyllä ovat.

Voihan sitä cfg-tiedostoa aina editoida, mutta mikä ihme tässä normaalissa tavassa on oikein vikana?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

oletko kokeillut tätä konstia, kun aktivoit sen sceneryn  sinne scenery libraryyn niin silloin painat viimeiseksi OK sitten siirrä hiiren nuolen siihen aluelle jossa ovat ne Scenery ja texture kansiot ja painat vielä kerran vasenta nappia

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ahaa noinko se pitääkin tehdä? (ei tosin näköjään tarvitse painaa OK vaan yksinkertaisesti klikata tuolla ruksitulla valkealla alueella)

Aiemmin minä klikkasin tuon alueen yläpuolelta aukeavassa valikossa, kun ymmärsin luetun ohjeen sillä tavoin. Sekin toimi jonkin aikaa kunnes nyt maisemien nimet alkoivat jäämään pois.

Laita tuo kuva ja ohje tunne käytännön vinkkejä-alueelle, niin monelta aloittelevalta FSX-käyttäjältä säästyy suuri vaiva.

Kiitos!

Pekka

Edit:

Missäs se scenery.cfg tässä FSX:ssä oikein on? Ainakaan samassa paikassa kuin FS9:ssä (eli simun pääkansiossa) se ei ole, sillä siellä on vain alkuperäinen scenery.cfg, jossa on vain oletusmaisemat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laita tuo kuva ja ohje tunne käytännön vinkkejä-alueelle, niin monelta aloittelevalta FSX-käyttäjältä säästyy suuri vaiva.

Eiköhän tuo ole neuvottu jo jokaisessa asiaa käsittelevässä triidissä..

Missäs se scenery.cfg tässä FSX:ssä oikein on? Ainakaan samassa paikassa kuin FS9:ssä (eli simun pääkansiossa) se ei ole, sillä siellä on vain alkuperäinen scenery.cfg, jossa on vain oletusmaisemat.

C:\Users\käyttäjänimi\AppData\Roaming\Microsoft\FSX

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mikset sinä neuvonut sitä heti kysyttäessä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mikset sinä neuvonut sitä heti kysyttäessä?

Muistelin, että mikäli ei tuota valkoista aluetta klikkaa, scenery ei tule listaan ollenkaan. Siitä on myös niin kauan, kun minulla on ollut kyseistä vikaa. Ja muistelin sen nimenomaan häviävän sillä, että poistaa sceneryn listasta ja lisää takaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Kyllä - neuvottu sillä tavoin, että ainakin minä ymmärsin sen väärin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusi kummallisuus?

Etsin tuolta Joonan ilmoittamasta kansiosta scenery.cfg-tiedostoa ja löysinkin sen.

Se on kuitenkin aivan sama kuin FSX:n pääkansiossa oleva. Sen sisältö ei muutu mitenkään, vaikka lisää maisemia. Toisin sanoen siellä on vain ne oletusmaisemat, jotka ovat mukana FSX:n asennuksen jälkeen. Myös tiedoston päiväys paljastaa, että ohjelma ei ole editoinut sitä.

Mitenkäs selitätte tämän?

Pekka

P.S.

Älkää vain sanoko, että minä en tiedä sitä miten maisema tulee lisätä tai asentaa. Olen asentanut satoja maisemia FS9:iin. Onko tämä taas jokin FSX:n tai Windows 7  64:n "ominaisuus"?

Meneekö FSX:n uudellenasennukseksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellänikin molemmat scenery.cfg:t jotka mainitsit ovat vuodelta 2007, ja sisältävät ainoastaan default tiedot. Kuitenkin simu toimii kuten pitääkin, ilman mitään ongelmia, ja addon maisemat toimivat kunnolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellänikin molemmat scenery.cfg:t jotka mainitsit ovat vuodelta 2007, ja sisältävät ainoastaan default tiedot. Kuitenkin simu toimii kuten pitääkin, ilman mitään ongelmia, ja addon maisemat toimivat kunnolla.

Aivan sama tilanne minullakin on. Ho hoi! Onko täällä yhtään "gurua", joka osaa selittää miksi näin on ja onko mitään mahdollisuutta editoida manuaalisesti maisemia FSX-simuun? En tiedä vielä tarvitaanko tätä FSX:ssä, mutta FS9:ssä täytyi joskus laittaa flatteniä scenery.cfg-tiedostoon, jotta kenttä näkyi oikein. Sitä ei saa tehtyä pelkästään simun valikoiden kautta. Missä on scenery.cfg tai vastaava FSX:ssä - siis se jossa näkyvät lisätyt maisemat ja jota voisi editoida?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vilkaise Terrain.cfg... (simun pääkansio)

Vilkaistaan...

...hetken kuluttua...

Olihan siellä kaikenlaista, mutta en minä kyllä sieltä löytänyt lisättyjä maisemia. Olen tuota vilkaissut ennenkin. En silloin tosin edes odottanut löytäväni sieltä mitään viittauksia lisättyihin maisemiin. Sekin tiedosto on muuten päivätty vuodelle 2007.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään