Rolf Niemi

Yksi keino parantaa frameja

10 viestiä aiheessa

Täällä en tähän keinoon ole törmännyt, mutta jos tämä täältä jo löytyy niin tsori vaan. Toimii sekä FSX:ssä että FS2004:ssä ja paransi kummankin simun yleisilmettä. FSX:ssä Seatlesta lähdettäessä framet meni alhaisimmillaan n. 14:sta eikä nykinyt yhtään. Ennen tätä tipahti joskus 9:äänkin ja nyki alvariinsa.

Tässä niille, jotka eivät tästä vielä tiedä:

http://www.simforums.com/forums/topic21493.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä en tähän keinoon ole törmännyt, mutta jos tämä täältä jo löytyy niin tsori vaan. Toimii sekä FSX:ssä että FS2004:ssä ja paransi kummankin simun yleisilmettä. FSX:ssä Seatlesta lähdettäessä framet meni alhaisimmillaan n. 14:sta eikä nykinyt yhtään. Ennen tätä tipahti joskus 9:äänkin ja nyki alvariinsa.

Tässä niille, jotka eivät tästä vielä tiedä:

http://www.simforums.com/forums/topic21493.html

Mikä tuossa linkin tekstissä on se olennainen tweakki/framehen parannusohje?

yES ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä tuossa linkin tekstissä on se olennainen tweakki/framehen parannusohje?

yES ???

Kelaa alaspäin ja katso 7. keskustelun pätkä, jossa opastetaan kohta kohdalta, miten toimia saadaksesi yli kaksi gigaa muistia käyttöösi. Siinä on myös latauslinkki pikkuohjelmaan, jota tarvitaan. Minä en tuota ennen tiennyt enkä siihen ole täällä aikaisemmin törmännyt. Toimii molemmissa simuissa kuin myös Win 7:ssa. Löysin tuon eilen kun tutkailin erilaiasia tweakkeja maailmalta. Samalla löytyi jippo, miten saada kaikki ytimet simussa käyttöön, jollei ne sitä jo ole. Minulla se ainakin FSX:ssä toi lisää tehoa frameihin, mikä lienee aika loogista kun kyseessä on tehosyöppö simulaattori.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni olen sittenkin joskus kokeillut tuota muistin lisäämistä. Siitä ei ollut mitään hyötyä FS 2004:lle, joten peruin asian.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Väittäisin vastaan FS2004 osalta lyhyen testin perusteella. Helsinki sisältää melkoisen tiheästi mallinnetun ympäristön rakennuksineen kaikkineen. Lennettyäni 900-1000:ssa jalassa silloin tällöin esiintyi pieni nykäys, mutta eipä nyi enää. Samaa esiintyi Köpiksen ympäristössä Copenhagen Cityn asennuksen jälkeen, joka sekin pitää sisällään melkoisen rakennushärdellin. Mutta joo - en minä tätä kellekkään tuputa - kunhan nyt kerroin, jos joku haluaa kokeilla ja saa kenties siitä jotakin apuja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Väittäisin vastaan FS2004 osalta lyhyen testin perusteella. Helsinki sisältää melkoisen tiheästi mallinnetun ympäristön rakennuksineen kaikkineen. Lennettyäni 900-1000:ssa jalassa silloin tällöin esiintyi pieni nykäys, mutta eipä nyi enää. Samaa esiintyi Köpiksen ympäristössä Copenhagen Cityn asennuksen jälkeen, joka sekin pitää sisällään melkoisen rakennushärdellin. Mutta joo - en minä tätä kellekkään tuputa - kunhan nyt kerroin, jos joku haluaa kokeilla ja saa kenties siitä jotakin apuja.

Voi olla. Riippunee ehkä myös siitä, millainen tietokone on kyseessä. Millainen kone sinulla on pyörittämässä FS 2004:ta?

Ehkä kokeilen joskus uudelleen, koska itsellänikin FS 2004 on uudessa, alkuvuonna hankitussa tietokoneessa.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Frameraten parantumisesta ei ole havaintoa, mutta ainakin Out Of Memory-kaatumiset ovat kokonaan poistuneet. Käytössä tuo kikka on ollut jo vuoden päivät eikä sinä aikana ole tullut OOM kaatumisia enää, vaikka ennen tuota mm. PMDG:n koneilla tuli melko tiuhaankin tahtiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi olla. Riippunee ehkä myös siitä, millainen tietokone on kyseessä. Millainen kone sinulla on pyörittämässä FS 2004:ta?

Ehkä kokeilen joskus uudelleen, koska itsellänikin FS 2004 on uudessa, alkuvuonna hankitussa tietokoneessa.

yES

No minulla on vähän kevyempi versio sinun kokoonpanostasi. Ram 4 G ja prossukin on AMD Phenom II X3 720 ja näyttis Ati Radeon 4890 1 GB. Kootessani konetta tuli muistien kanssa jostain syystä nuukailtua suotta, koska takaraivossa takoi ettei simussa ole hyötyä yli kahdesta gigasta. Kokoamisesta on nyt puolitoista vuotta aikaa.

Prossun ajattelin päivittää vähän tehokkaampaan - kenties... AM3-kanta ei hirveästi anna mahdollisuuksia, mutta jotain sentään katseltuani kauppoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla näytti olevan täppä siinä App can hanle over 2gb- kohdassa jo valmiiksi, joten tuskin on mitään hyötyä.

No ota täppä pois ja testaa  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään