Jari Vanhatupa

SWED2011

21 viestiä aiheessa

Ruotsalaisilla hurjia scenery suunnitelmia. Tulossa aikamoiset näkymät naapurimaan simumaisemiin, mikäli tämä projekti toteutuu.

http://lennartshangar.bloggsida.se/

Itsekkin bongasin tuon tuolta ruottalaiselta foorumilta, hyvältä näyttää!  :thmbup: Otettu mallia FTX:stä, joka on mielestäni hyvä, pitäisi useampienkin käyttää samaa tekniikkaa, meinaan siitä tulee erittäin hyvää jälkeä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahottoman hienon näköistä!

Joo, toivottavasti valmistuu oikeasti joskus...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistäköhän tässä Ruotsalaisten käyttämässä systeemissä ja FTX systeemissä noin niinkuin pääpiirteittäin on kysymys jos sen jotenkin joku osaisi suomenkielelle tiivistää. Tarkoitan sitä, että jos noita systeemejä vertaa perinteiseen photosceneryn tekemiseen.

Etkös sinä Kimi ole itsekin tehnyt jotain FTX maisemaa. Jouduitko siinä käyttämään "firman" työkaluja? Mitenkähän ja millä ohjelmilla Ruotsalaiset toimivat?

???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ehdotin joskus, että Finnterrainiin (FXS:ssä FinnlandX) laitettaisiin talot ja metsät  (autogenit) oikeille paikoillen - vastaavalla tavoin kuin photosceneryissä.

Työ olisi suunnattoman suuri jos koko Suomi käsiteltäisiiin. Sitten tarvittaisiin varmaan joku ohjelma ( en osaa näitä tehdä itse), jonka avulla talot ja metsät sijoitettaiiin karttakuvien mukaan alueittain paikoilleen. Eli teknisestikin vaativaa.

Tulos olisi kuitenkin hieno, paljon realistisempi kuin Fintterrain sellaisenaan (hyvä sekin on!) ja maisema olisi jo puolivälissä photosceneryjen antamaa uskottavuutta.

Miten lie ruotsalaiset tehnevät tuota maisemaansa?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ehdotin joskus, että Finnterrainiin (FXS:ssä FinnlandX) laitettaisiin talot ja metsät  (autogenit) oikeille paikoillen - vastaavalla tavoin kuin photosceneryissä.

Työ olisi suunnattoman suuri jos koko Suomi käsiteltäisiiin. Sitten tarvittaisiin varmaan joku ohjelma ( en osaa näitä tehdä itse), jonka avulla talot ja metsät sijoitettaiiin karttakuvien mukaan alueittain paikoilleen. Eli teknisestikin vaativaa.

Tulos olisi kuitenkin hieno, paljon realistisempi kuin Fintterrain sellaisenaan (hyvä sekin on!) ja maisema olisi jo puolivälissä photosceneryjen antamaa uskottavuutta.

Miten lie ruotsalaiset tehnevät tuota maisemaansa?

yES

Onhan se mahdollista, ORBXin pojat ovat tehneet sen homman koko Austraalialle ja pohjois amerikassa jo 2 palasta valmiiksi (pacific fjords ei vielä julkaistu, mutta vielä viimeistelyä vaille), ja yksi tulossa (northern rocky mountains).

NL2000, tarkoittanet autogenin laittoa, niin joo, käsin se täytyy tehdä. NL2000 on taas aika erilainen projekti, kuin FTX ja SWED2011, jos taas sitä tarkoitit...

Ja Jari, joo, aloittelin tekemään, mutta ajanpuutteen vuoksi sekin jäänyt taka-alalle. FTX:n saa tehdä ihan millaisia maisemia haluaa, mutta FTX:n objekteja niissä ei saa käyttää. Eli ei ole minkäänlaisia "FTX työkaluja", vain ne millä tein käy vaikkapa Vaasan kentän tekoon, mutta se käyttää google earthin kuvia, ja mihinkään suomessa ei ole tarpeeksi hyvää satelliittikuvaa.. Paitsi maarianhaminassa on ihan kelpo, mutta siinä on pilviä, joten se ei oikein käy. :( Muuten olisin aloittanut tekemään jotain maisemaa suomeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mutta HEJSAN taas pitkästä aikaa!

Olen tässä joku aika sitten tolle Loden Pepelle sanonut, että kun tämä maisemisto tulee ihan oikeasti kaikkien saataville, niin kyllä silloin minäkin otan ton FSX:n käyttöön ja lentelen ympäri tätä kotomaatani, ei siis synnyinmaatani. Unohtamatta silti FS9:n kotosuomea. Paitsi, jos FSX:änkin tulee joskus yhtä komeat suomen maisemat, mitkä ovat FS9:ssä, niin sittenhän voikin ton ysin laittaa ikäänkuin museokaluksi.

M.V.H:

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeiltu kymmeniä kertoja eikä vaan jostakin syystä toimi ???

Outoa . . . kyllä tuo linkki minulla toimii. Uusin sen vielä silloin kun Esa valitti, ettei toimi. Kokeilin äsken ja noin 10s. aukeaa sivu.

Mutta pari päivää sitten kesti minuutin verran. Tuolla ruotsalaisella puolella on sama linkki, kokeile sitäkin.

:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Outoa . . . kyllä tuo linkki minulla toimii. Uusin sen vielä silloin kun Esa valitti, ettei toimi. Kokeilin äsken ja noin 10s. aukeaa sivu.

Mutta pari päivää sitten kesti minuutin verran. Tuolla ruotsalaisella puolella on sama linkki, kokeile sitäkin.

:-\

Outoa!

On sekin, että mulla se on auenut joka kerta, kun olen sitä klikannut. Yleensähän on niin, että jos joku asia jollakulla mättää, niin minulla se ainakin mättää.

Nyt ei tällä Esalla ainakaan ole valittamista.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ero on että Esa on paikan päällä, mitä te siellä suomessa ette ole, pitempi matka ja solmuja laajakaistassa

Tiedä häntä. Tuonne on toiminut koko ajan kuin se wanhan junan wessa. Työpaikan sähköpostipalvelimelle (ihan tuossa lähellä) taas on tökkinyt jo pitemmän aikaa. Muutkin syyt kuin matka voivat siis hankaloittaa yhteyksiä.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimein koelento alueella. Ihan asiallista sanoisin. Ei ristiriitoja Tanskan aleiden kanssa. Lähtö Tommelillasta, mukavia yksityiskohtia maisemassa, kuten tuo juna.

Rantaviivassa ei mitään häikkää, vaikea asennus ilmeisesti onnistui.

Sturup aivan tunnistettavissa keltaisine rakennuksineen.

Malmö.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään