Vesa Rautakoura

Accusim B17

14 viestiä aiheessa

Ihmeen vähän tuosta ollut mainintaa täällä tai sitten en vaan osaa?

Onko tuosta kokemusta? Vaikuttaa niin hemmetin hienolta koneelta. Eniten huolettaa että onko tuo miten raskas?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On kyllä ihan hemmetin hyvin tehty kone 8) Suosittelen :)

Miten tuo raskaus vrt muut koneet? Onko siinä hyvät manuaalit ja onko se sen verran simppeli ettei tarvi kahtatuhatta sivua lukea turhaa matskua? Tiedän että siinä saa automatisoitua kaikki mutta tahdon tietää joka nippelin koneesta mutta en välttämättä jaksa opetella mitään ÄLYTTÖMIÄ järjestelmiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten tuo raskaus vrt muut koneet? Onko siinä hyvät manuaalit ja onko se sen verran simppeli ettei tarvi kahtatuhatta sivua lukea turhaa matskua? Tiedän että siinä saa automatisoitua kaikki mutta tahdon tietää joka nippelin koneesta mutta en välttämättä jaksa opetella mitään ÄLYTTÖMIÄ järjestelmiä.

ei noita pakosti tarvii opetella, osta se ja laita arkistoon

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

A2A koneet ovat kyllä mielestäni oman vintage genrensä eliittiä. Loistavia koneita, mulla on sekä Piper että B377 (Accu-sim versiot) ja ei niitä voi kuin kehua. Ainoa ongelma on, että sekä B377 että käsittääkseni tuo B17 vaativat FSX Acceleration lisäosan, jotta *kaikki* Accu-sim ominaisuudet saataisiin täysin käyttöön. Siksi tuo B17 on jäänyt toistaiseksi ostamatta (en tiennyt tuosta kun ostin B377). Ehkä sitten jos joskus vielä hankin Accelerationin...

Hmm... Voikohan Accelerationin muuten asentaa SP2:n päälle ja hajoaakohan kaikki lisurit?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

voi ja itseasiassa luulen että sp2 pitää olla asennettuna ennen accelerationia, koska accl... on periaatteessa samalla sp3

Accelerationhan sisältää myös samat asiat kuin sp2, joten ei tarvita kuin sp1 ennen accelerationin asennusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SP2 on jo asennettu, joten mietin lähinnä että mitenkähän käy jos asentaa päälle kylmästi Accelerationin... Mitä kaikkea potentiaalisesti hajoaa mm. lisuriosastolta... Ei kai se muuten tietty selviä kuin kokeilemalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

voi ja itseasiassa luulen että sp2 pitää olla asennettuna ennen accelerationia, koska accl... on periaatteessa samalla sp3

FSX:lle on ilmestynyt päivityksiä SP1 ja SP2. Acceleration sisältää lisäkoneita ym matskua, sekä tuo mukanaan SP2:n. Jotkut lisäosakoneet käyttävät accelerationin mukana tulleiden koneiden mittareita, joten ne vaativat sen toimiakseen. MS ei ole julkaissut muita päivityksiä kuin SP1 ja SP2:n sekä maksullisen acceleration lisäosan. FSX Gold edition sisältää nuon kaikki edellämainitut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käsitin että Accelerationissa on myös ihan oikeaa lisätoiminnallisuutta, jota ei löydy SP2:sta. Ainakin moottorien mallintamiseen liittyen. Siksi Accusim toimii täydellisesti vain Accelerationin kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käsitin että Accelerationissa on myös ihan oikeaa lisätoiminnallisuutta, jota ei löydy SP2:sta. Ainakin moottorien mallintamiseen liittyen. Siksi Accusim toimii täydellisesti vain Accelerationin kanssa.

Oisko noin? Itsellä ei accelerationia ole, mutta tiedän että sielä on lisäasetuksissa se ruksi jolla saa rääkättyttyä moottorit rikki, mutta olen ymmärtänyt että tämä on AINOASTAAN niiden acceleration koneiden, tai lähinnä P51:n ominaisuus?

Olen kyllä erittäin hämmästynyt jos tuo Acceleration toisi mitään tai että edes Accusim sen vaatisi.

EDIT: No kyllähän tuo B17:n manuaalikin sen selvästi sanoo: "Only Service Pack 2 is required. The Acceleration expansion pack is fully supported but is NOT REQUIRED"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä tietää, mutta B377:n Accusim ainakin käyttää ominaisuuksia, joita on vain Accelerationissa. Taisi olla niin, että turbot ovat B377 SP2:ssa automaattiset kun taas Accelerationissa niitä voi säätää itse. SP2 ei sisällä mallinnusta turboahtimille (turbocharger), vain mekaaniselle ahtimelle (supercharger). Acceleration sisältää. Tai ainakin näin se oli jossain heidän foorumeillaan selitetty, pitäisi jaksaa kaivaa...

EDIT:

http://www.a2asimulations.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=12369

Ja meni just toisin päin, eli SP2 sis. turboahdin, Acc sis. Turbo ja mekaaninen ahdin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hemmetin hieno paketti tuo A2A Accusim B17 on, suosittelen! Ihmettelen kyllä, että miten tuosta voi olla kukaan pitämättä jos B17 lentokoneena yhtään kiinnostaa? Moottorien kulumisen mallinnus yhdistettynä mahtavaan äänimaailmaan luo mielestäni aivan älyttömän hienon "siellä olemisen"-tunteen mihin harva muu simukone on mielestäni yltänyt. Ja tämä siis pitää paikkansa ainakin omistamissani B17 ja Piper Cub Accusim koneissa. On tullut tuolla Cubillakin pörrättyä hullun lailla ja aina tulee hymy naamalle kun iskee koneen käyntiin. Mielestäni noissa Accusim koneissa on vaan sitä jotain ilmailun "tunnetta" mitä en ole vielä muissa koneissa kohdannut. Varsinkin se, että joka kerta kun lähdet simulla lentämään istut "saman" koneen ohjaimiin millä lensit viime kerralla (moottorin kulumiset sun muut kirjautuu muistiin) lisää mielestäni tunnelmaa erittäin paljon. Ei joka simukerta odota hallilla täysin tehdasuusi ja lentämätön kone. Tämä saa himan välittämään siitä, miten sillä koneellaan lentää ja miten koneen moottoria käsittelee. Itse suosittelen hankkimaan ja syventymään mitä kaikkea noilla Accusim-koneilla on tarjottavana. Yhdellä lentotestillä ei todellakaan tuo Accusim-pakettien taika avaudu. Mielestäni lisäosien parhaimmistoa mitä olen simuuni hankkinut! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään