Markus Mäkelä

fs9 ja baro asetus

18 viestiä aiheessa

tämmöinen peruskysymys:

miten saan tuon baron vaihdettua

29.92 qnh 1013:seen?

laitin intermational setting kohdasta

us systems (default) kohtaan feet, mutta

atc antaa vaan 29.92?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joissakin lisäosissa voi sieltä paneelista valita ihan sen että onko käytössä qnh vai tuo toinen, mutta miksi et voi ajella noilla 2992 asetuksilla? Ja sitten voit laittaa sieltä sen Metric (altimeter in feet).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Ikävä kyllä korkeusmittarin asetuksen muoto 1013 QNH/A2992 inHg riippuu täysin koneesi paneelista sitä ei voi mistään muuttaa kuin paneelia tai koekeusmittaria vaihtamalla jossa on QNH 1013 mittari tai molemmat.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä probleema esiintyy tietyissä mittareissa/paneeleissa. Mittareiden vaihto/muokkaaminen on yksi vaihtoehto tai sitten tulostat vain konversiotaulukon, jonka avulla voit muuntaa elohopeatuumat hehtopascaleiksi. :)

Tässä on yksi taulukko.

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aha, FSX:llä tuo ei ollut ongelma. Mulla on project magenta josta voi toki valita kumman tahansa,

mutta ATC heittää jenkkityyliin, harmi.

No sitten vaan mennään jenkkityyliin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on se simun lennonjohto mitä on, käyttää aina elohopeatuumia vaikka olisikin asetettu millibaarit muutoin käyttöön ja mittaristakin löytyisi.. Suosittelen IVAO:ta, se on kotiohjaamosimun suola myöskin :-) Jos jännittää, tuu kokeilemaan MIKin simulla joku kerta ensin niin saat jujusta kiinni.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta, tuo MS atc on surkea. Koneet rullaavat toistensa yli ja muuta.

x-plane 10:iin tulee fiksumpi viritelmä ja Radar Contact on tulossa.

Mä luulen että mä siirryn x-planeen kokonaan pian. Vaihdoin fsx:n fs9

erinäisten vakaus ja toimivuusasioiden vuoksi.

Pitänee taas odottaa, et tulee uusi haku vfinnairiin.

Ongelma on vähän aika. Mä olen illat duunissa, viikonloput on vähän niin ja näin.

Voisin tulla toki piipahtamaan siellä MIK:issä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on se simun lennonjohto mitä on, käyttää aina elohopeatuumia vaikka olisikin asetettu millibaarit muutoin käyttöön ja mittaristakin löytyisi..

Kannattaa asentaa se Editvoicepack (joka on muutenkin yksi pakollisista FS9/FSX-lisäpalikoista). Saa esimerkiksi sen ATC:n käyttämään sitä QNH 1013, eikä altimeter 29.92...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa asentaa se Editvoicepack (joka on muutenkin yksi pakollisista FS9/FSX-lisäpalikoista). Saa esimerkiksi sen ATC:n käyttämään sitä QNH 1013, eikä altimeter 29.92...

Mistäs semmoisen saa ja tuleeko se tosiaan simun defu-atc:n tilalle korvaamaan sen iänikuisen jenkkien altimeter-sanonnan, entä tuleeko siinä eurooppalaiset siirtopinnat tuon jenkkien 18000ft:n tilalle?

P.S. Ostin muuten sen aerosoftin myymän proflight emulatorin ja täytyy sanoa, että oli aika turha hankinta, sillä en ole saanut sitä millään toimimaan. Ongelma on siinä, etten pääse edes alkuun kun yrittää tehdä ohjelman käyttöliittymällä sitä plaania, niin se ei suostu siirtämään sitä sinne itse simuun. Voi olla myös etten vain osaa, mutta jos joltakulta löytyisi tähän hyvät ohjeet miten tuota pfe:tä pystyy käyttämään simussa niin, että atc:n toiminnasta tulisi realistista! Kaipaisi vain jotain sellaista ohjelmaa, joka korvaisi tuon simun oman tyhmän atc:n.  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistäs semmoisen saa ja tuleeko se tosiaan simun defu-atc:n tilalle korvaamaan sen iänikuisen jenkkien altimeter-sanonnan, entä tuleeko siinä eurooppalaiset siirtopinnat tuon jenkkien 18000ft:n tilalle?

P.S. Ostin muuten sen aerosoftin myymän proflight emulatorin ja täytyy sanoa, että oli aika turha hankinta, sillä en ole saanut sitä millään toimimaan. Ongelma on siinä, etten pääse edes alkuun kun yrittää tehdä ohjelman käyttöliittymällä sitä plaania, niin se ei suostu siirtämään sitä sinne itse simuun. Voi olla myös etten vain osaa, mutta jos joltakulta löytyisi tähän hyvät ohjeet miten tuota pfe:tä pystyy käyttämään simussa niin, että atc:n toiminnasta tulisi realistista! Kaipaisi vain jotain sellaista ohjelmaa, joka korvaisi tuon simun oman tyhmän atc:n.  ???

Kannattaa ehkä laittaa kuukkelin hakuun Editvoicepack, saattaa homma edistyä. :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä ensimmäinen linkki joka googlella tuli vastaan http://www.fsonline.dk/en/index.php?title=EditVoicepack

Ja tämä linkki löytyy edelllisestä linkistä http://www.editvoicepack.com/

Kyllä se korvaa sen altimeterin QNH:lla ja vaihtaa inHg:n hPa:ksi. Ainakin FSX-versio. Muistaakseni FS9-versio teki myös ihan saman. Ei se muistaakseni tuota siirtopintaa muuta. Kannattaa lukea huolella kaikki asetukset. Tuo lisää myös kaikki lentoyhtiöiden radiokutsut FS:ään, tarvittaessa nopeuttaa ATC-puhetta ja tekee monia muita asioita. Samaten muokkauksia löytyy lisää netistä ja niitä pystyy itsekin tekemään, tosin hiukan hankalaa.. Kyllä tuo on ehdottomasti yksi tärkeimmistä lisäosista, mikäli et lennä netissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä ensimmäinen linkki joka googlella tuli vastaan http://www.fsonline.dk/en/index.php?title=EditVoicepack

Ja tämä linkki löytyy edelllisestä linkistä http://www.editvoicepack.com/

Kyllä se korvaa sen altimeterin QNH:lla ja vaihtaa inHg:n hPa:ksi. Ainakin FSX-versio. Muistaakseni FS9-versio teki myös ihan saman. Ei se muistaakseni tuota siirtopintaa muuta. Kannattaa lukea huolella kaikki asetukset. Tuo lisää myös kaikki lentoyhtiöiden radiokutsut FS:ään, tarvittaessa nopeuttaa ATC-puhetta ja tekee monia muita asioita. Samaten muokkauksia löytyy lisää netistä ja niitä pystyy itsekin tekemään, tosin hiukan hankalaa.. Kyllä tuo on ehdottomasti yksi tärkeimmistä lisäosista, mikäli et lennä netissä.

Ok, kokeillaanpa tuota, kiitoksia paljon!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

latasin tuon Editvoicepack fs9 version.

Koitin asentaa mut ilmoitti heti kättelyssä, et tarvii jonkun

netframework 1.1.4322 version. Ok, hain tämän, mutta sen

asennuksessa windows ilmoittaa yhteensopivuusongelmasta.

mulla on siis win7 64bit. uskaltaako tuon silti asentaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota tuota, mites tuolla editvoicepackillä tuon baron saa eurooppalaiseen muotoon atc:ssä?

latasin updaten, jonka seurauksena atc höpötti niin vikkelästi, ettei tämmönen vanhus saanut

selvää ohjeista. Muuta muutosta en huomannut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota tuota, mites tuolla editvoicepackillä tuon baron saa eurooppalaiseen muotoon atc:ssä?

latasin updaten, jonka seurauksena atc höpötti niin vikkelästi, ettei tämmönen vanhus saanut

selvää ohjeista. Muuta muutosta en huomannut.

Mulla näyttää olevan FAA valittuna ATC-optioksi EditvoicepackX:ssä. Liekö siitä sitten. Ei muista kun siitä on niin kauan kuin olen tuota käyttänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista, kokeilin FAA ja int.ICAO eikä mikään muuttunut, paitsi että default koneestani katosi äänet.  simu kaatui käynnistämisen aikana.

Huomasin että simussa luki versio 9.0 vaikka olin asentanut 9.1 päivityksen.  Tutoriaalissa ei ollut mainintaa ilmanpaineasetuksista.  Kumma juttu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista, kokeilin FAA ja int.ICAO eikä mikään muuttunut, paitsi että default koneestani katosi äänet.  simu kaatui käynnistämisen aikana.

Huomasin että simussa luki versio 9.0 vaikka olin asentanut 9.1 päivityksen.  Tutoriaalissa ei ollut mainintaa ilmanpaineasetuksista.  Kumma juttu?

Ei ole mulla vain ollut mitään ongelmaa FS9:ssä eikä FSX:ssä Editvoicepackin kanssa. Mitä lie käynyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään