Guest macklin

Vähän mesheistä jatkokysymys.

13 viestiä aiheessa

Moro!

Kun on tullut lenneltyä vähän useammin tuolla Pohjois-Ameriikassa ja käytössä siellä on FSGenesiksen 153m mesh joka käsittää koko tuon alueen. Tuli mieleen voisinko asentaa joltain määrätyltä alueelta esim. New York tarkemman 76m tai 36m meshin vai tuleeko ongelmia tuon perus meshin 153m kanssa?

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simu käyttää aina tarkinta meshiä, jonka se löytää. Varmuuden vuoksi kannattaa laittaa kuitenkin tarkempi mesh epätarkemman alapuolelle, kerta alustana on FS9.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on käytössä koko Pohjois-Amerikan (USA:n) kattava 76 metrin mesh. Tämä on ilmaista tavaraa, tekijänä Justin Tyme/FSGenesis. Kannattaa asentaa tuon 153 metrisen tilalle niin tarkkuus tuplaantuu.

Pitää imuroida aika monena palasena, jotta saadaan koko USA peitettyä. Siis löytyvät FSComista. Siellä tosin lukee tarkkuuden olevan 38 metriä, mutta minulla FS 2004 käyttää tarkkuutta 76 m, koska fs9.cfg:ssä minulla on oletusarvo TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=19.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on käytössä koko Pohjois-Amerikan (USA:n) kattava 76 metrin mesh. Tämä on ilmaista tavaraa, tekijänä Justin Tyme/FSGenesis. Kannattaa asentaa tuon 153 metrisen tilalle niin tarkkuus tuplaantuu.

Pitää imuroida aika monena palasena, jotta saadaan koko USA peitettyä. Siis löytyvät FSComista. Siellä tosin lukee tarkkuuden olevan 38 metriä, mutta minulla FS 2004 käyttää tarkkuutta 76 m, koska fs9.cfg:ssä minulla on oletusarvo TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=19.

yES

Moro!

Kiitos vastauksesta. Tuosta TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVELISTA pitikin kysyä jos lisä mesh kaipaa 20 tai 21 niin mitä tapahtuu jos ei muuta vaan pitää tuon 19?

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni asia menee niin että jos TMVL arvo on vakio eli 19, on suurin mesh-tarkkuus silloin tuo 76 metriä, joka on ihan riittävä. Simu näyttää tarkemman mehsin tällöin 76 metrin tarkkuudella.

Jos arvoksi laittaa 20, pystyy FS 2004 näyttämään 38 metrin meshin 38 metrin tarkkuudella. Jos arvoksi laittaa 21, näyttää simu 19 metrin meshin oikein. EN SUOSITTELE MUUTTAMAAN ARVOA VAKIOARVOSTA 19 SUUREMMAKSI, KOSKA TÄLLÖIN SIMUN MAASTOON TULEE VÄÄRISTYMIÄ, JYRKKIÄ SEINÄMIÄ, IHMEELLISIA PUTOUKSIA YM. SELLAISILLE ALUEILLE JOILLA EI OLE ASENNETTUNA TARKEMPAA MESHIÄ KUIN TUO 76 METRIÄ.

Esim. Suomen maisema pilaantuu täysin, jos käyttää arvoa 20 tai 21, ja on asennettuna Finnmesh, jonka tarkkuus on 76 metriä ja joka siis vaatii vakioarvon 19 näkyäkseen oikein.

Itse asiassa ei ole hyötyä laajasti ajatellen asentaa tarkempaa mehsiä kuin 76 metriä.

Taisin selittää aika mutkikkaasti...?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kiitos Esa vastauksesta. Tuolla FSGenesicsen sivuilla on Libanonin ja Israelin 19m freeware (demo) meshit ja ne pyytää 20 tai 21. Taidan kumminkin ladata nuo ja pitää 19 ennallaan.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kiitos Esa vastauksesta. Tuolla FSGenesicsen sivuilla on Libanonin ja Israelin 19m freeware (demo) meshit ja ne pyytää 20 tai 21. Taidan kumminkin ladata nuo ja pitää 19 ennallaan.

jukka

Juuri niin kuin sanot. Kannattaa ladata joka tapauksessa FSComista koko USA myös.

Euroopassa minulla on Yohan Baptisten kaikki Euroopan meshit, tarkkuus 76 metriä. Norjassa Norway Quality Mesh, samoin 76 m. Ja Suomessa tietenkin Finnmesh, 76m. Ruotsiin ei kaikille alueille ole saatavana kunnon meshiä.

Tietenkin meshejä kannatta laittaa minne itse haluaa tai missä lentelee tai minne esim, juuri 76 metrisiä on saatavilla. Lähes kaikkialla voi mesheillä parantaa vakiokorkeusmallinnusta, joka useimmiten on tarkkuudeltaan vain 1200 metriä.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Lataukseen meni on vain tuo Flightsim.com niin riivatun hidas tällaiselle normaali käyttäjälle mutta onhan tässä päivä aikaa.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Lataukseen meni on vain tuo Flightsim.com niin riivatun hidas tällaiselle normaali käyttäjälle mutta onhan tässä päivä aikaa.

jukka

Voi olla että noita meshejä saa muualtakin ja nopeammin kuin FSComista. Avsimissä ei näytä olevan, joka on nykyisellään nopea ladata.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kysymys liittyen noihin FS9 asetuksiin. Miten seuraavat asetukset vaikuttavat sceneryn latautumiseen?

TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=240

TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=4.000000

TERRAIN_EXTENTED_RADIUS=4.000000

TERRAIN_EXTENTED_LEVELS=1242456

Olen tuolta Googlella selvittää asiaa mutta ikävä kyllä minulle ei ole auennut. Asetukset omassa simussa ovat koneen tehoihin verrattuna ovat melko lailla kunnossa. Ainoa mitä kaipaisin on noiden ihan tarkkojen viimeisten scernery texturien hieman aikaisempaa latautumista, mitä lukua muuttamalla tähän voi vaikuttaa ja mihin suuntaan?

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Homma on nyt hyvällä mallilla ja olen tyytyväinen muutin vain allaolevan:

TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=900

Texturet latautuvat hienosti.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Homma on nyt hyvällä mallilla ja olen tyytyväinen muutin vain allaolevan:

TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=900

Texturet latautuvat hienosti.

jukka

Minulla on muutoin samat asetukset, mutta TERRAIN_EXTENTED_LEVELS=4. Kokeile tätä (4) mutta jos oma lukusi tuottaa paremman tuloksen niin hyvä niin.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on muutoin samat asetukset, mutta TERRAIN_EXTENTED_LEVELS=4. Kokeile tätä (4) mutta jos oma lukusi tuottaa paremman tuloksen niin hyvä niin.

yES

Moro!

Täytyy kokeilla vähän myöhemmin olen nyt niin tyytyväinen etten välitä hetkeen ruveta muuttelemaan. Myös kun on lennelty vähän eri puolilla maailmaa nyt olen pyörinyt tuossa EFHK:n nurkilla kun olen miettinyt että se on simussani se raskain alue.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään