Guest Brugi

X-plane v9 kokemuksia

7 viestiä aiheessa

Pikkuhiljaa tuo  Microsoftin FSX on tullut liiankin tutuksi, eikä uutta ole ihan kohta näkyvissä. Ostinpa puoli vuotta sitten  X-Plane v9. Sen trimmaaminen lennettävään kuntoon vei melkoisesti aikaa ja kokeilua, mutta nyt ohjelma toimii hyvin ja simulentämiseen on tullut huomattavasti lisää aitoutta. Olen lennellyt jonkin verran kesäisin purjekoneella ja tunnen nyt lähes saman tunteen X-planen kanssa.

Kokemuksia on monista simuista: Fly,  Fly II. kaikki Microsoftit 2000-X, Flight Unlimited.

Ja tässä kysymykseni: Onko niin, että joukossamme on vain yksinomaan MFSX:n käyttäjiä, kun vain kerran olen nähnyt käsiteltävän X-Plane 9:n asioita. Silloinen käsitteli EFHK:n saattamista siedettäväksi.

Joukkomme on, havaintojeni perusteella,  erittäin tietorikasta ja varmaankin heidän joukossaan on myös X-Planen käyttäjiä. Suomen kentät  ja maasto tarvitsisivat teidän taitojanne, jotta se X-Plane v9:n suuri heikkous vähenisi.

Lauri Tanskanen 79v

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys Lauri.

Suomalaisia X-Plane pilotteja on kyllä mutta ei heitä kannata täältä huudella. Suosittelen siirtymistä X-Plane.orgin foorumille. X-Planen suhteen katseet on oikeastaan käännetty jo tulevan versio 10:n ominaisuuksiin. Sieltä on odotettavissa uusia herkkuja myös lisäosien tekijöille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täältä löytyy X-Plane lentäjä!

Löytyy itseltäni melkein kaikki FISD:in maisemat konvertoituna. Itse myös väsäillyt Finnairin paintteja.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksista.

Karin tapa seurata x-Plane.org sivustoa on ollut minullakin ja siellähän on paljon tietoa.

Akulta tuli se tieto, jota etsin; suomalaisia maisemia.kerropa Aku,mistä minä voisin niitä löytää, sillä omat taitoni eivät siihen riitä. Kaipailen Helsinki-Vantaa kenttää, jossa olin Aerolla kesätöissä silloin, kun kenttä avattiin eli Olympiavuonna 1952

Lauri Tanskanen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro! Itse lennellyt aika paljon FSX:llä, mutta nykyään olen tykästynyt XPlaneen, koska se muistuttaa fysiikaltaan oikeata, koska itse olen alkanut lentämään ihan oikeasti ja tuntuma on hyvä tuossa xplanes.

Tässä oma laskeutuminen 787 Dreamliner koneella Ronald Reagan kentälle. Xplane kehittyy koko ajan ja sieltä on tulossa 10 versio ulos.

http://www.youtube.com/watch?v=Q8qYlKAKxqs&fmt=18

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro! Itse lennellyt aika paljon FSX:llä, mutta nykyään olen tykästynyt XPlaneen, koska se muistuttaa fysiikaltaan oikeata, koska itse olen alkanut lentämään ihan oikeasti ja tuntuma on hyvä tuossa xplanes.

Tässä oma laskeutuminen 787 Dreamliner koneella Ronald Reagan kentälle. Xplane kehittyy koko ajan ja sieltä on tulossa 10 versio ulos.

http://www.youtube.com/watch?v=Q8qYlKAKxqs&fmt=18

En kyseenalaista kokemustasi, mutta mihin vertaat lentotuntumassa simu vs. "real life" ? Varmaan kuitenkin puhut pikkuräpistimistä? Kerro tästä lisää, aihe on kiinnostava :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyseenalaista kokemustasi, mutta mihin vertaat lentotuntumassa simu vs. "real life" ? Varmaan kuitenkin puhut pikkuräpistimistä? Kerro tästä lisää, aihe on kiinnostava :thmbup:

Simut eivät varman pääse lähellekkään oikeata, paitsi jos on pumppujen päällä. Itse aloitin Lentokurssit viime tammikuussa ja lentotunnit alkoi hutikuun alussa ja koko kesä lennetty. Se mihin vertaan on koneen käyttäytyminen lentäessä erilaisissa olosuhteissa. FSX ei pääse lähelle, mutta XPlane kyllä.

Ensimmäinen yksinlentoni

http://www.youtube.com/watch?v=nqwChbvys5I

Läpilaskuja tehtiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään