Rolf Niemi

FS2004/9.1 poisto ja uudelleenasennus

3 viestiä aiheessa

Hyvin sujuneen FS 9.1:n asennuksen jälkeen meni jokin pahasti pieleen UltimateTerrain asennusten yhteydessä (Europe, USA ja USA & Canada). Maisemat olivat pahempia  kuin default lukuunottamatta niitä alueita, joilla vaikutti jokin muu kuin itse UltimateTerrain. Esimerkiksi Suomi, TongassFjord, Misty jne. toimivat oikein hyvin. Asennetut kentät toimivat nekin hyvin, mutta se ympäristö kenttien ympärillä oli hirveää katsottavaa. Vasta pari viikkoa sitten asensin käyttistä myöden kaiken uusiksi, mutta nyt en viitsisi ihan heti siihen hommaan alkaa ja siksipä kysynkin, että:

Käyttöjärjestelmän ollessa Windows 7 Home Premium 64 bit

- onko kaikkien lisurien (maisemat ja koneet) poistaminen järkevämpää tehdä ennen varsinaista simun poistoa lisurien omilla "uninstallereilla" vaiko Ohajuspaneelin kautta Ohjelmat / Poista haluttu ohjelma?

- sitten poistetaan nocd ja palautetaan orginaali fs.exe, jonka jälkeen poistetaan 9.1 päivitys ja tämän jälkeen varsinainen simun poisto ja rekisterin siivous + jälkeen jääneiden kansioiden poisto sekä levyn eheytys - eikö se jotenkin näin mennyt?

Olen yleensä tehnyt homman siten, että olen formatoinnut koko levyn saman tien enkä ole käyttänyt esimerkiksi levyosiointia, koska sen suoma mahdollinen hyöty on minulle mysteeri.

Etenkin tuohon ensimmäiseen kysymykseeni haluaisin varmaa tietoa, sillä koneen voi saada pahaankin solmuun, jos homman tekee väärin - nimimerkillä kokemusta on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ymmärtääkseni tuo ohjauspaneelin poista ohjelma toiminto hakee ne lisurien uninstallerit sieltä tiedostoista ja käynnistää ne, jolloin voi vain ohjauspaneelista valita mitä haluaa, eikä etsiä sitä uninstalleria kansioista.

Ja homma sujunee suurinpiirtein noin, levyn osiointi on niin ja näin, itse aina formatoin osiotkin kun jos sinnä jättää jotain, niin niillä ei ole rekisteritietoja ja voi koitua jotain ongelmia/pitää korjata ne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään