Guest Jps

Pään liikkeiden seuraaminen web-kameralla

5 viestiä aiheessa

Satuin löytämään YouTubesta videon, jossa pään liikkeiden jäljitys oli TrackIR:n tai WiiMoten sijaan tehty pelkän webkameran avulla. Tutkittuani hieman lisää, mm. tälläinen ohje löytyi.

Onko kukaan kokeillut vastaavaa eli onko kokemuksia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekkin teen tuollaista webcam + ledi viritystä, toimii jopa yhdellä ledillä paremmin kuin hiiri!

tein tommosen videon, se on tuollaisenaan siis kuin mouse look, mutta saa kuitenkin kädet vapaaksi. Pitää hankkia oikeita infrapuna ledejä 3 kpl niin saa samanlaisen kuin track ir 5. (6 degrees of freedom)

ohjelmana on freetrack, joka on ilmainen ladata ja tehty auto- ja lentosimuille, niin siinä suora automaattinen yhdistys joko fsx tai fs9.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitääpä tuollaista FreeTrack-räpellystä testata.

Ei huvita maksaa 170€(?) TrackIR:stä, varsinkaan jos lähes ilmaiseksi saa DIY

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitää testata ensi viikolla.  :thmbup: Toimisikohan tuo TrackIR:n TrackClip PRO tavallisen webbikameran kanssa, jos ei 3 ledin hässäkkää jaksa itse väsäillä? Toisaalta esim. otsalampun modaaminen ei olisi kovin vaikeata?

track-clip-pro-on-headest.jpg

EDIT: Pikaisen google-haun mukaan toimii! Olisi vain 35$...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimii tosiaan, mutta 35$.... Kun samanlaisen tekee itse alle kympillä. Mutta onhan tuo helpompaa, pakko myöntää, saa nyt nähdä onko mulla aikaa sählätä tuon teossa, jos sitä vaan ostais Trackir5. Se kun on vain plug and play, jonka jälkeen sitten on vain sensivityn säätöä. Taskulampulla voisi toimia, kunhan säätää tresholdin tarpeeksi isolle jotta ottaa sen valon yhtenä pallona. Näin saisi tuollaisen kuin mullakin on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään