Niklas Kivinen

Swedflight Pro:n scenery-lisäosat nyt ilmaiseksi

23 viestiä aiheessa

Hienoa! Menikin pitkään, ettei noita ammattilaisten tekemiä tärkeitä Ruotsin kenttiä saanut mistään. Aikaoinaan tuli nuo kaikki ostettua ja ovat kyllä upeita tuotoksia. Nyt kannattaa laittaa Ruotsin maisemat kuntoon. Ruotsin saa  simussa melkein yhtä hienoksi kuin Suomenkin ja senverran tarkaksi, että siellä pystyy lentämään VFR-lentoja ilmailukarttojen avulla.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaisin nähneeni avsimissa noihin swedflightin nkenttiin fsx patcheja? Vai onko noista myös FSX versio (muistakin kuin kallax)?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle ainakin nuo ruotsin kentät ovat lähes täysin tuntemattomia, joten tein FSX-versioista (22 kenttää) Google Earth:iä varten KMZ tiedoston. Ladattavissa tästä jos jotakuta muutakin kiinnostaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paketti nro1 meni lataukseen. Kiitos

T: Mika

Mikä paketti? En löydä tuolta kun yksittäisiä kenttiä. En mitään tukholman maisemia mistä muut puhu... ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämähän on hienoa. Lataan ainakin Tukholman ja muitakin, kunhan ehdin.

yES

Tuosta vain sain sellaisen käsityksen, että on maisemia tarjolla. Siis muitakin kun kenttiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta vain sain sellaisen käsityksen, että on maisemia tarjolla. Siis muitakin kun kenttiä.

Monissa noissa Swedlightin kentissä on mukana pala photosceneryä kentän ympäristöstä. Esim Umeåssa on aika paljonkin, ainakin Fs2004 versiossa.

Aikoinaan kun nuo olivat maksullisia, niin ne myytiin SimMarketissa tuollaisissa paketeissa Pacage 1 jne.

Tuossa Aleksin linkittämällä sivulla näkyy se alimmainen kenttä, joka on ilman nimeä. Se on Copenhangen/Kastrup EKCH/CPH ja se on myöskin Swedflightin aiemmin maksullinen kenttä.. Koska tuo RB Desing on keskittynyt Ruotsin maisemiin niin tuo on jätetty ilmeisesti siksi ilman nimeä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuules Jari!

Onkos nämä kaikki kentät 2004:ssä toimivia, vaikka niissä onkin , joko harmaalla, tai sinisellä se FSX huomautus?

Mulla on, aikanaan kun ostin levyt:  Scandinavian Airports 1&2, Noita samoja kenttiä niissä mukana. Ei tosin noin montaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuules Jari!

Onkos nämä kaikki kentät 2004:ssä toimivia, vaikka niissä onkin , joko harmaalla, tai sinisellä se FSX huomautus?

Mulla on, aikanaan kun ostin levyt:  Scandinavian Airports 1&2, Noita samoja kenttiä niissä mukana. Ei tosin noin montaa.

Nuo kaikki Swedflight PRO sarjan kentät on tehty nimenomaan Fs2004:selle. Niistä on ilmeisesti osa myöskin päivitetty Fsx:sään . . en ole varma . . . oliskohan niin, että nuo josissa näkyy sinisellä Fsx teksti sopivat myös siihen mutta pitää silti ladata se Fs2004 paketti? Korjatkaa tämä tieto jos on väärin ymmärretty.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jäitä hattuun noiden Ruotsin kenttien kanssa, hyvät ystävät!

Testasin neljää eri kenttää ESSA, ESGG, ESMS ja ESSB. Positiivista niissä oli itse kenttä ja kenttärakennusten mallintaminen ja ai-liikennekin sijoittui hyvin.

Sen sijaan negatiivistä havaitsin niin paljon, että en jättänyt yhtäkään kenttää koneelleni. Ohessa pahimmat puutteellisuudet tai mokat:

Kaikista noista puuttui itse kenttärakennusten ja joidenkin maamerkkirakennusten ulkopuoliset autogenit, siis rakennukset ja metsät. Jopa photoalueen ulkopuolelta puuttuivat tietyiltä osilta autogenit.

Sitten vuodenajoista puuttuivat syksy ja kevättekstuurit. Photoalueiden reunoja ei oltu viimeistelty mitenkään ulkopuoliseen vakiomaastoon nähden. Tiet ja vesistöt olivat karmean näköisiä rajakohdilla.

Edelleen ainakin Bromman maisemasta puuttuivat myös vesitekstuurit. Sitten ESGG:ssä ja ESMS:ssä ainakin oli kentän pinnalta katsottaessa metsää näkyvissä kentän ulkopuolella mutta kun noustiin hieman ylöspäin, tuo "metsäraita" häipyi ja autogenien puuttuminen teki maisemasta todella epärealistisen.

Arlandan (ESSA) suhteen palautin täältä FSN:stä imuroimani freewareversion, joka on ihan kelvollinen minulle. Muiden mainittujen kenttien suhteen tyydyn vakiokenttiin.

Lopputuloksena pitää todeta että Suomi (FISDIN maisemat) voittaa SwedFlightin kentät 10 - 6!

Kuinka joku on viitsinyt maksaa noinkin puutteellisesti tehdyistä mallinnuksista?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esa pistää pahoja!  ;D

Tilannehan oli ja on edelleenkin niin, että nuo Ruotsin tärkeimmät kentät olivat Swedflightin tekemiä, eli ne oli pakko ostaa. Juuri kukaan ei astunut heidän varpailleen tekemällä päällekkäisiä freewareja ja jos tekikin niin Swedflightit olivat silti parempia. Kyllä ne kentät menivät ilmeisesti ihan hyvin kaupaksi. Syy heidän lopettamiseen oli se, että he olivat jo ikämiehiä ja halusivat lopettaa mallinnushommelit.

Kun noita Ruotsin maisemia alkaa simuun asentamaan eri lähteistä niin ongelmia tulee selvästi enemmän kuin Suomen maisemien kanssa. Kaikki ei ole itsestäänselvästi yhteensopivaa ja paljon saa pähkäillä ja jotain on pakko silloin tällöin jättää pois. Kenttiähän siellä on selvästi enemmän kuin Suomessa, liekö sillä sitten jotain vaikutusta asiaan . . . 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaimalleni kiitos valistuksesta!

Samoin Jarille!

Taidanpa sitten antaa olla noi kahden levyn kentät, nyt ainakin toistaisexi koneellani.

Suomen kentät olenkin jo imuroinut FSN:än arkistosta.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistäköhän johtui EKCH:n AI-koneiden kato, kun asensin Swedflightin kentän FSX:ään AVSIMista löytyvän patchin kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jäitä hattuun noiden Ruotsin kenttien kanssa, hyvät ystävät!

Testasin neljää eri kenttää ESSA, ESGG, ESMS ja ESSB. Positiivista niissä oli itse kenttä ja kenttärakennusten mallintaminen ja ai-liikennekin sijoittui hyvin.

Sen sijaan negatiivistä havaitsin niin paljon, että en jättänyt yhtäkään kenttää koneelleni. Ohessa pahimmat puutteellisuudet tai mokat:

Kaikista noista puuttui itse kenttärakennusten ja joidenkin maamerkkirakennusten ulkopuoliset autogenit, siis rakennukset ja metsät. Jopa photoalueen ulkopuolelta puuttuivat tietyiltä osilta autogenit.

Sitten vuodenajoista puuttuivat syksy ja kevättekstuurit. Photoalueiden reunoja ei oltu viimeistelty mitenkään ulkopuoliseen vakiomaastoon nähden. Tiet ja vesistöt olivat karmean näköisiä rajakohdilla.

Edelleen ainakin Bromman maisemasta puuttuivat myös vesitekstuurit. Sitten ESGG:ssä ja ESMS:ssä ainakin oli kentän pinnalta katsottaessa metsää näkyvissä kentän ulkopuolella mutta kun noustiin hieman ylöspäin, tuo "metsäraita" häipyi ja autogenien puuttuminen teki maisemasta todella epärealistisen.

Arlandan (ESSA) suhteen palautin täältä FSN:stä imuroimani freewareversion, joka on ihan kelvollinen minulle. Muiden mainittujen kenttien suhteen tyydyn vakiokenttiin.

Lopputuloksena pitää todeta että Suomi (FISDIN maisemat) voittaa SwedFlightin kentät 10 - 6!

Kuinka joku on viitsinyt maksaa noinkin puutteellisesti tehdyistä mallinnuksista?

yES

Asensin myös nämä kentät + FSX patsit Avsimista. Roskiin lensi heti. :thmbdn: Aivan onnetonta, komppaan Esaa tässä asiassa. Lisäksi ne FSX patsit aiheuttivat omat probleemasa jo valmiiksi surkeaan scenuun... unhotakaa koko juttu!

Kim

P.S. Olikos Aerosoftilla olemassa joku scenery Tukholmaan? Vai oliko muita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aerosoftilla on oma mega-airport scenunsa arlandalle, ja toimii vielä mahtavasti FSX:ssä. On kyllä pakko ostos, jos vähänkään täällä pohjolassa päin lentelee, ja etenkin arlandaan. Pienellä guuglailulla löytynee, itse en tältä miniläppäriltä onnistu helposti kuuklailemaan puolestasi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin!

Tässä pari kuvaa siitä mun Scandinavia airports:in Arlandastani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aerosoftilla on oma mega-airport scenunsa arlandalle, ja toimii vielä mahtavasti FSX:ssä. On kyllä pakko ostos, jos vähänkään täällä pohjolassa päin lentelee, ja etenkin arlandaan. Pienellä guuglailulla löytynee, itse en tältä miniläppäriltä onnistu helposti kuuklailemaan puolestasi.

Juu, löysinkin tuon Aerosoftin tekeleen... siis teoksen. ;D Sitä vaan kattelin noista kuvankaappauksista, että liekö vähän vanhempi juttu, kun Air Botnian logot on Blue1:n hallien ovissa ::).

Täytyypi laittaa tilaukseen, kun tulee kummiskin lenneltyä ahkerasti Arlandaan.

Kim

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään