Rolf Niemi

FSX:n taxi-lights

14 viestiä aiheessa

Niinpä - kysymys kuuluu, että toimiiko teillä vaikkapa default Cessnan taxi-valot normaalisti vai ainoastaan laskeutumisvalot? Löysin kyllä yhden fixin asiaan, mutta en ole vielä kokeilut sitä. Asensin koko systeemin eilen uusiksi käyttiksestä lähtien ja ajattelin edetä askel kerrallaan. Minulla oli ja on edelleen ActiveSkyX ja GrapichsX asennettuna koneelle, joista viimemainitun epäiltiin Hifin foorumilla aiheuttavan ongelmia valojen kirkkauteen. Tämän totesin itsekkin - tosin syytä siihen en osaa sanoa, mutta ohjaamosta käsin yöllä oli aivan sama, oliko valot päällä vai ei. Muut, kuten majakka ja muut "ajovalot" toimivat hyvin. Minulla on tuossa vielä ShockWave Lights asentamatta, mutta kuten sanottua, askel kerrallaan.

Windows 7 Ultimate 64 bit

Ati Radeon 4890 1 G + viimeisimmät ajurit

FSX Gold Edition

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itellä ainakin näkyy defukoneissa pelkästään ländärit. Taxi lights nappi kyllä liikkuu mutta mitään tuikkuja ei syty :thmbdn:

Jep, jep ja sama ongelma oli PMDG:n MD 11:stakin, joten siksipä yritän selvitellä tätä edelleen. Löysin eilen tuollaisen nlf_v2-fixin, jota en ole vielä kokeillut.

Edit

Tuo fixi olikin FS9.1:lle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eipä tuonnut ShockWave Lights asiaan paljoakaan parannusta noin pilotin kannalta - näkyvyys pimeässä on eteenpäin huono, vaikka muuten ulkoapäin katsottaessa näyttää hyvältä. FS9:ssä kaikki toimi hienosti tuon valolisurin ansiosta ja FSX on ilmeisesti ottanut takapakkia tässä asiassa???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perfect flightin 717:ssa toimii taxi ja ldg- valot erikseen ettei ole fsx:n moka tai vika tms. Ne defukoneet ei monipuolisia ole muutenkaan.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kateellisena katsoin, että niinpä näyttää toimivan juuri siten kuin toivoisin. Hmmm - joku on minulla nyt pielessä, mutta en sitten tiedä, että mikä.

Edit.

Tässä minun vastaavat:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo - kiitos vain Toni, mutta noin helppoa ratkaisua asiaan ei ole, sillä kyllä minulla nämä perustäpät on paikoillaan. En kyllä ole yksin ongelmani kanssa lueskeltuani asiasta vähän sieltä täältä. Kokeilin kaikkia jippoja, mitä löysin, mutta ilman tulosta tai no - sain lopulta perus-Cessnassa laskeutumisvalot näkymään jollain lailla maassakin, mutta MD11:sta valot eivät oikein toimi vaan näkyvät kaukana. Jos vertaisi oikeaan elämään, niin jossain 100 metrin päässä melko himmeinä.

Se, etä sain nuo valot Cessnassa toimimaan vaati Atin vanhempia ajureita eli nyt mennään joulukuun 2009 (9.12) versiolla ;D

En sitten tiedä, onko jokin textuuri kateissa. Kokeilin myös erilaisilla Halo.bmp:llä ilman mainittavaa tulosta. Siis ongelmahan on loppupelissä se, että ne eivät näy maassa vaikka koneessa on kaikki paiskarit päällä. FS9.1:n ajoilta muistan, että nuo ShockWavesin valot olivat hieno lisä ja toimivat ilman ongelmia, kuten valot muutenkin.

En ole tuota ongelmaa tullut aikaisemmin FSX:ssä huomanneeksi syystä, että pääasiassa olen viimeaikoina jyristellyt puska-koneilla Australiassa tai Alaskan kulmilla VFR-tyyliin niin kauan kuin "luonnonvaloa" on piisannut.

Lisätään vielä yksi kuva eli kyseessä on Bush Hawk ja valot näkyvät kuin pitääkin (ei taxi-valot, mutta se on bugi), joten ongelma keskittyy nyt lähinnä tähän PMDG:n MD11:sta:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

... joten ongelma keskittyy nyt lähinnä tähän PMDG:n MD11:sta:

Eli sama minullakin, haileat on MD11 valot, en ole jaksanut PMDG:n supporttisivuja kelata asian tiimoilta, niin paljon tuo ei haittaa, näkeepähän taxiwayn valot paremmin..

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asennetuissa valotekstuureissa piilee vika, joka hajottaa lisäosakoneiden valoja, mm. MD11. Ainakin REXin kaikki muut paitsi for RealAir Duke -valot hajottaa, XGraphicsista en tiedä mutta oireet ovat identtiset. Koita asentaa jostain täysin defaultit valotekstuurit niin homman pitäisi toimia.

No näinhän se varmasti on. XGraphicsin sivuilta löytämäni tiedon mukaan asennus ei muokkaa mitään valoefektejä niin että se vaikuttaisi asiaan. Täytynee etsiä jostakin noita default valotekstuureja. PMDG:n sivuilla oli maininta koskien esitallennettua lentoa. Siinä kehoitettiin tallentamaan jokin yksinkertainen kone tähän tarkoitukseen ja valo-ongelmat pitäisi poistua. No minulla on tuo default-Cessna tuohon tarkoitukseen. Olen ladannut siis aina ensin tuon defaultlennon ja vasta sitten MD11-sta. Tosin homman voinee hoitaa niinkin, että aloitusvalikosta valitsee suoraan em. koneen ja homman pitäisi toimia Ok. Mystistä touhuaa aina välillä...

XGraphics ei näytä tekevän mihinkään backupia, josta voisi palauttaa mahdollisia tekstuureita, vaikka kuinka etsin tiedostojen syövereistä eilen luettuani tuosta REXin vaikutuksesta valoihin.

Mitä minä nyt olen asentanut ovat siis:

ActiveSky ja Graphics

ShockWave Lights

UTTerrain Europe

PMDG 11

Aerosoft Bush Hawk

MallorcaX

Sim Giantsin GCLP

UK2000 4 freeware kenttää

3 ensimainittua ovat enemmän tai vähemmän tekemisissä valojen kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PMDG:n MD-11 support-sivulta lainaus:

Kysymys:

Landing lights don't illuminate the ground or appear off to the side of the aircraft

Vastaus:

This is caused by various texture replacement addons including but not limited to the XGraphics texture enhancement part of the Active Sky weather program. We do not recommend use of XGraphics with the MD-11. Restoring XGraphics's backup and disabling it should fix the issue for now.

http://support.precisionmanuals.com/KB/a17/landing-lights-dont-illuminate-ground-appear-off-to.aspx

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaaha - harmi, mutta kiitos sinulle vaivannäöstäsi :thmbup:

Kävin kyllä läpi PMDG:n foorumia, mutta tuo meni ohi johtuen ilmeisesti lukuisten foorumien kahlailusta ja tästä aiheutuneesta loivasta väsymyksestä. Taidan kuitenkin toistaiseksi tyytyä olemassa olevaan tilanteeseen ja pitää XGraphicsin asennettuna toivoen, että asiaan löytyy Hifiltä jokin korjaus tilanteeseen. Se on kyllä outoa, että väittivät omalla foorumillaan samaisessa ongelmassa eräälle kaverille ettei ongelma johdu heidän tuotteistaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kyllä hävettää, mutta pakkohan se on oma mokansa tunnustaa. En ole tuota XG:sia vielä niin hirveän paljoa käyttänyt, joten äsken lueskelin Hifin foorumia uudestaan ja löysin vinkin. Menin kipin kapin  tutkimaan valoasetuksia XG:sta ja kuinka ollakkaan - sieltähän löytyi valot Addon-koneille, joista valitsin yhden High density Addon -vaihtoehdon. Sitten simuun ja koneeksi MD11, yöaika ja valot päälle. Nyt piisasi valoa ja kaikki toimi oikein. Mitä tähän muuta voi sanoa kuin että oppia ikä kaikki.

Anteeksi turha jorina tästä aiheesta ja kiitos kaikille vaivannäostä. Pieni lohtu tässä on se, että tästä saattaa olla jollekkin hyötyä tulevaisuudessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään