Jan Sandholm

MADDOG 2010 Pro: FMA-näyttö Taxi-vaiheessa

10 viestiä aiheessa

Tai siis oikeammin mitä FMA:ssa pitäisi tuolloin näkyä Tutoriaalin mukaan (sivu 33). Siellä pitäisi näkyä: ALT / TAK OFF / TAK OFF. En saa millään tuota ALT -lippua näkyviin, mulla tulee joko vain tyhjä / TAK OFF / TAK OFF tai sitten =40 / TAK OFF / TAK OFF valitun SID:n alkukorkeuden mukaan niin kuin on guidanceen lätkäisty (riippuen olenko right- vai left-clickannut guidancen ALT-nappia). En millään keksi miten saan oikean datan ruutuun, varmaan jotain nolon helppoa jäänyt huomaamatta, mutta mitä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole sillä väliä, se antaa vaan TAK OFF TAK OFF moodit FGS:lle. Maddogin configuratorista on tutorialissa jätetty klikkaamatta kohta "Show armed altitude as FL". Eli kun sinulla tulee tuo =40, on se ihan oikein :)

Ok, kiitos. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistetäänpä samaan ketjuun... FMS OVRD ei toimi. FMA on VNAV DES ja manuskan mukaan (vol2/chap6/page22) kun VNAV on esim. tuossa mainitussa tilassa, pitäisi olla mahdollista käyttää FMS OVRD ja asettaa oma nopeus FG:sta. En taaskaan keksi mitä olen tehnyt väärin :-[ ... Ideoita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistetäänpä samaan ketjuun... FMS OVRD ei toimi. FMA on VNAV DES ja manuskan mukaan (vol2/chap6/page22) kun VNAV on esim. tuossa mainitussa tilassa, pitäisi olla mahdollista käyttää FMS OVRD ja asettaa oma nopeus FG:sta. En taaskaan keksi mitä olen tehnyt väärin :-[ ... Ideoita?

Näkyykö FMA:ssa OVRD + nopeus, kuten kuvassa on? Automatic Flight sivu 9 on hieman lisäinfoa. Kokeilisin, mutta en ole FS9 vielä asentanut tätä menopeliä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei vaan siinä on ja pysyy teksti FMS SPD. Multi Crew ei sekään oikein toiminut kunnolla. Lennon EFHK ESSA lopussa alkoi lägi olemaan aivan mahdotonta ja kävipä niinkin, ettei kumpikaan saanut laskutelineitä alas. Ei vaan totellut G -nappia tahi vivun vetämistä VC:ssä. Aika bugiselta vaikuttaa. Tai sitten ei vaan osata. Vielä en osaa sanoa kummasta kyse. Tosin tämä on uusi versio 2010 Pro, ehkäpä siinä on uusia bugejakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei vaan siinä on ja pysyy teksti FMS SPD. Multi Crew ei sekään oikein toiminut kunnolla. Lennon EFHK ESSA lopussa alkoi lägi olemaan aivan mahdotonta ja kävipä niinkin, ettei kumpikaan saanut laskutelineitä alas. Ei vaan totellut G -nappia tahi vivun vetämistä VC:ssä. Aika bugiselta vaikuttaa. Tai sitten ei vaan osata. Vielä en osaa sanoa kummasta kyse. Tosin tämä on uusi versio 2010 Pro, ehkäpä siinä on uusia bugejakin.

No moi! Asensin ja testasin välillä EFIV-EFHK. Ei mitään ongelmia FMS OVRD:n kanssa eli toimi kuten pitääkin kuten kaikki muukin. Tee (jollet ole tehnyt) retki Tutoriaalin mukaan tarkasti sitä seuraten. Joskus jää joku "pikkujuttu" huomaamatta eikä homma sitten tämän tason vempeleissä enää toimikkaan.

Itse olen tehnyt Tutoriaalin mukaan oman version "Proceduurista", jota seuraamalla saa juonesta kiinni pitemmän tauon jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rolf, haluaisitko kenties jakaa tämän tekemäsi "tietopaketin?" Itse olen pitkän tauon jälkeen taas muistelemassa miten lennetään, ja tuo tutoriaali oli kyllä pitkä ja vaikea seurata, kun kaikki turvaproseduuritkin siinä tehtiin, ja itse haluaisin vain tietää miten konetta lennetään niin että se pysyy ilmassa. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rolf, haluaisitko kenties jakaa tämän tekemäsi "tietopaketin?" Itse olen pitkän tauon jälkeen taas muistelemassa miten lennetään, ja tuo tutoriaali oli kyllä pitkä ja vaikea seurata, kun kaikki turvaproseduuritkin siinä tehtiin, ja itse haluaisin vain tietää miten konetta lennetään niin että se pysyy ilmassa. ;D

Jaaha joo - voinhan laittaa sen sinulle privana, jos löydän sen koneen uumenista. Se kun on tehty vähän niin kuin itseä ajatellen - ei niinkään julkaistavaksi. Kaikki näppylöiden sijainti ja tuntemus täytyy kuitenkin olla hallinnassa, sillä kuvia ei ole. No yritän etsiä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään