Guest Tonppa

Wilcon a330-200 ei laske plaaniin.

8 viestiä aiheessa

Uusi virtuaalilentäjä ihmettelee, että mitä lentämisen perusteilta on nyt mennyt ohi. Default Airbusilla lentäminen onnistuu ihan ok, mutta Wilcon A330-200 menee nokka ylhäällä. Miten saan koneen menemään suoraan (siis säilyttämään lentokorkeutensa) siten, että kone on suorassa ja ikkunasta näkyy muutakin kuin taivasta. Jos oikein osaan tulkita, kone on joku 8-10 astetta nokka pystyssä kun mennään siten, että korkeus pysyy samana.

 

Kysytään nyt tässä samalla, että löytyykö jostain näppärää suomenkielistä ohjetta FMGCn käyttöön. Entä täytyykö tuohon koneeseen hankkia navigaattori jostain, vai saako sen simun oletus-garminin jotenkin käyttöön?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kys. koneella en ole lentänyt, mutta kuvittelisin että, joko trimmi tai massakeskiö on väärin...

Viisaammat korjatkoon....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Löysin Load Managerin ja koitin säätää kuormausta sekä matkustajien että rahdin osalta. Mielestäni sillä ei ollut vaikutusta. Miten näen, missä massakeskiö on, vai pitäisikö se osata jotenkin laskea? Ja missä sen massakeskiön pitäisi olla? Jos FS:n Fuel ja Payload-toiminto näyttää lisäosakoneille sen oikein, viimeisimmässä testissä massakeskiö oli suunnilleen siipien etureunan kohdalla ja lentokone meni noin 5 asteen kulmassa.

 

Mistä sitä trimmiä säädetään. Default-koneilla joystickin L3 ja R3 säätää sitä. Tälläpä ei säädä eikä Key configissa ollut sopivaa kohtaa, mistä trimmiä olisi voinut säätää.

 

Nopeudella ei ole vaikutusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän mikään kone juurikaan lennä 0 kulmalla. Kyllä se nokka on yleensä aina jonkun asteen ylöspäin. Bussilla jos on tarpeeksi tavaraa kyydissä ja esim FL380 niin kyllä se sen 5 asteen kulman tuntuu pitävän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pidä Ctrl+q pohjassa niin kauan että naurattaa. Toimii ainakin FSX:llä. Shift+Ctrl+q on toiseen suuntaan.

 

ja sitten Wikipedia- tekstiä tähän perään:

 

Center of gravity out of range

When the fore-aft center of gravity is out of range, the aircraft may pitch uncontrollably down or up, and this tendency may exceed the control authority available to the pilot, causing a loss of control. The excessive pitch may be apparent in all phases of flight, or only during certain phases, such as take-off or descent. Because the burning of fuel gradually produces a loss of weight and possibly a shift in the center of gravity, it is possible for an aircraft to take off with the center of gravity in a position that allows full control, and yet later develop an imbalance that exceeds control authority. Calculations of center of gravity must take this into account (often part of this is calculated in advance by the manufacturer and incorporated into CG limits).

 

jari

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään