Guest Juha.S

Maisemat, kentät ongelma FSX:ssä.

31 viestiä aiheessa

(en viittiny laittaa vanhoihin aiheisiin tätä)

Morot, ja FSX hommattua, ja kun ajattelin lisätä kenttiä ilmaantui heti pari ongelmaa:

1. Asensin FSX http://jpv.kapsi.fi/flightsim/category/scenery-projects/efhf/ ohjeitten mukaan.... no sain ketän. Sitten latasin SP1 ja alko näyttää paremmalta... sitten latasin SP2, näytti että oltais metsässä jossa kasvaa puita aina silloni tällöin asematasosta. Poistin EFHK, laitoin uudestaan näyttää paremmalta... mutta... ainakin 126 portti/parkkipaikkojen (sis. portin 28 edessä olevat 126,125 jne) ne tolpat, punaiset siinä välissä ei näy. Sitten näkyy PI-valot kahteen kertaan.

2. Kun käynnistän FSX:n tulee ilmoitus: "SCENYRY.CFG file error. Invalid Remote

scenery path in scenery Area.122. Click ok to continue" Mikä toi Area.122 on oikeasti?

3. Siinä Scenyry librarys ei näy EFHK kohtaa. Se on tyhjä! Seiska on käyttöjärjestelmää ja kuulema on ongelmia seiskan kanssa asentamisessa, mutta aina tulee tyhjä!

mitä avuksi näihin ongelmiin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

3. Siinä Scenyry librarys ei näy EFHK kohtaa. Se on tyhjä! Seiska on käyttöjärjestelmää ja kuulema on ongelmia seiskan kanssa asentamisessa, mutta aina tulee tyhjä!

Tästä on noin kolme miljoonaa triidiä olemassa tälläkin alueella. Lonkalta veikkaisin, että etusivulla vieläpä kaksi triidiä.

Scenery Libraryssa avaat sen EFHK-kansion, painat OK siinä kansioikkunassa ja sen jälkeen valkoista aluetta kansioikkunassa ja kas kummaa, sinnehän se tuli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä on noin kolme miljoonaa triidiä olemassa tälläkin alueella. Lonkalta veikkaisin, että etusivulla vieläpä kaksi triidiä.

Scenery Libraryssa avaat sen EFHK-kansion, painat OK siinä kansioikkunassa ja sen jälkeen valkoista aluetta kansioikkunassa ja kas kummaa, sinnehän se tuli.

jees, sain tän hoidettua jo yöllä, nyt tulee EFHK teksti, mutta edelleen kenttä näkyy niinkun näkyy (ks. kohta 1 ja 2)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jees, sain tän hoidettua jo yöllä, nyt tulee EFHK teksti, mutta edelleen kenttä näkyy niinkun näkyy (ks. kohta 1 ja 2)

Katsohan sieltä scenery.cfg tiedostosta se Area.122, että mikä se on. Todennäköisesti EFHK, jonka hakemistopolku ei ole tiedostossa oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm, nyt ei sitäkään tuu enään Finland X ja vantaan maisenan jälkeen, nyt on se ongelma, miten saan EFHK toimii? tällä hetkellä kaikki rullaustiet, tiet, asema taso, mustalla ja viivat näkyy, ja taloja ei näy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hei, ekaks itellä tulee mieleen että olethan  patchannut sen efhk kentän x sopivaksi siihen on erillinen paketti mikä pitäs purkaa siihen fs9 efhk kansioon?

itsellä efhk , efhl , toimii täydellisen upeasti photosceneillä ja finland x ällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hei, ekaks itellä tulee mieleen että olethan  patchannut sen efhk kentän x sopivaksi siihen on erillinen paketti mikä pitäs purkaa siihen fs9 efhk kansioon?

itsellä efhk , efhl , toimii täydellisen upeasti photosceneillä ja finland x ällä.

latasin kaksi pakettia osoitteesta http://jpv.kapsi.fi/flightsim/efhk-and-efhf-fsx-updates/ ja luulis et toi on se pach?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

juuh eiköhän toi ollu oikee, teithän sen hyvin tarkasti koska ekaa kertaa kun itse tein ton pätchäyksen ryssin jotain ja oli saman tapasta ongelmaa ku sulla..

eli purithan sen fixi paketin juuri oikeaan paikkaan.`

ja tietty järjestys kai pitäs olla mitä isot pojat neuvo niin että finland x maisemalistauksessa alhaalla photoscenet sen päällä ja kentät niitten päällä niin kaiken pitäs toimia kuin se kuuluisa junan vessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

juuh eiköhän toi ollu oikee, teithän sen hyvin tarkasti koska ekaa kertaa kun itse tein ton pätchäyksen ryssin jotain ja oli saman tapasta ongelmaa ku sulla..

eli purithan sen fixi paketin juuri oikeaan paikkaan.`

ja tietty järjestys kai pitäs olla mitä isot pojat neuvo niin että finland x maisemalistauksessa alhaalla photoscenet sen päällä ja kentät niitten päällä niin kaiken pitäs toimia kuin se kuuluisa junan vessa.

siis täh? Siis finland x maisemalistalla, x:n sisään vantaan photomaisema, sen sisään EFHK? Kiitos jos voi saada paremman selityksen kun en ole mikään asiiatuntija näissä lentosimuissa :)

Mulla ei taida olla finland x missään maisemalistalla mutta löytyy addon kansiosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pelkästään addon scenery kansioon lisääminen ei riitä, pitää myös lisätä FSX:ssä scenery libraryyn, jolloin simu vasta tunnistaa lisäosat. ja scenery libraryn järjestys pitää olla kuten jan sanoi, että finlandx alimpana, sen jälkeen photosceneryt, sitten lentokentät. Näin kaikki näkyy oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tältä näyttää siis kenttä:

kentt.png

ja se lista on tälläinen:

kirjasto.png

FSX SP1 ja SP2 on asennettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomio Huomio FSX SP1 ja SP2 tulee asentaa puhtaalle simulle eli siinä ei saa olla mitään addoneita asennettuna. Vasta kun SP:t asennetuna ala laittelemaan lisureita.!!!

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihme kun ei kukaan ole tätä tajunnut sulle neuvoa.  Tämä on täälläkin moneen kertaan jo käyty läpi eli kun SP:t asentaa ne tulee asentaa puhtaalle simulle.  Muuten tökkii ja pahasti.

Ohjeita täällä englanniksi:http://205.252.250.26/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1197380641

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

koko fsx poistettu - asennettu uudelleen. SP1 asennettu jonka perään SP2.

Pitääkö nyt lataa FinlandX sen jälkeen, hesan, espoon, vantaan maisemat, ja sitten EFHK?

Vai pitääkö FinlandX kanssa viel jotain FinnObjects yms?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

koko fsx poistettu - asennettu uudelleen. SP1 asennettu jonka perään SP2.

Pitääkö nyt lataa FinlandX sen jälkeen, hesan, espoon, vantaan maisemat, ja sitten EFHK?

Vai pitääkö FinlandX kanssa viel jotain FinnObjects yms?

Vähän omatoimisuutta saanko pyytää.  Täällä on nämäkin asiat moneen kertaan neuvottu ja lue ohjeet filuista!!!

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän omatoimisuutta saanko pyytää.  Täällä on nämäkin asiat moneen kertaan neuvottu ja lue ohjeet filuista!!!

Jukka

nois readme tiedostois lukee ainakin mulla vaan tekijäoikeusjutuista. Olisko missään valmista tälläistä pakettia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

nois readme tiedostois lukee ainakin mulla vaan tekijäoikeusjutuista. Olisko missään valmista tälläistä pakettia?

Asennat sein maiseman ja pätchin vain ohjeiden mukaan, finland x ja photoscenet voi asentaa myöhemminkin kunhan tulevat scenery libraryssa tuon efhk:n scenen alle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja ihan varmasti lukee asennusohjeet kuten kaikilla muillakin. Samat readme-tiedostot me ollaan kaikki muutkin luettu. Ei ne sulla ole mitenkään erilaisia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nykyajan nuoriso haluaa kaiken tarjoiltavan tarjottimella eteensä että itse ei tarvitse mitään tehdä!!!

Kannattaako edes silloin tämä simuharrastus koska tämä on tunnetusti itsetoimisten puuhaa!!  Kokeilkaa vaikka nintendoa .

Kun aloitin 15 vuotta sitten simuharrastuksen ei ollut edes nettiä mistä hakea neuvoja!!

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Kun aloitin 15 vuotta sitten simuharrastuksen ei ollut edes nettiä mistä hakea neuvoja!!

Jukka

Minä kokeilin jo ihan ensimmäisiä MS:n flight-simulaattoreita. Eivät jaksaneet kauan kiinnostaa, koska olivat valmisohjelmia (paino sanalla valmis). Viimeisin oli FS 95 - muistaakseni. Sitten meni kymmenkunta vuotta ilman simuja. Vasta 2004:n myötä heräsi todellinen kiinnostus, kun nyt sai itse muokata simulaattoria mieleisekseen. Tuosta koukusta en ole päässyt vieläkään. Nyt on alkamassa FSX-harrastus. Olen kuitenkin hieman eri mieltä siitä pitääkö aloittelijoita aina neuvoa vai ei (olen FSX:n suhteen itsekin aloittelija) niissäkin kysymyksissä, joihin vastaus löytyy helposti itse hakemalla.

Kun aloittelin FS2004-harrastusta olin täysin pihalla siitä miten "systeemi pyörii". Olisi varmaan mennyt hyvin kauan päästä jyvälle asioista (olisin hakenut vääriä asioita vääristä paikoista) ilman tätä foorumia ja ystävällisten asiantuntijoiden pyyteetöntä apua kyllästymättä "tyhmiin kysymyksiini". Työkseni olen jo kymmeniä vuosia joka päivä vastaillut minusta "itsestään selviin" tai "tyhmiin" kysymyksiin (olen opettaja). Siltä ne näyttävät siitä, jolle asiat ovat jopa kyllästyttävän selviä. Sille joka kysyy, asiat voivat olla täysin epäselviä ja niistä voi olla aivan vääränlaisia ennakkokäsityksiä (ne ovat kaiken oppimisen pahin kanto kaskessa). Yritän aina vastata kaikkiin kysymyksiin, joihin tiedän vastauksen. Kysyjän kiitollisuus kyllä palkitsee vaivan ja vähitellen hän näin oppii itsekin mistä päin tietoa pitää hakea.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksinkertaista:

Lataat tuon FISD EFHK 1.61 FS9:lle Sen jälkeen sen FSX korjauksen.

Sitten FinlandX ja photomaisemat.

Asennat ne peliin seuraavassa järjestyksessä:

EFHK

Photomaisemat

FinlandX

Tarkista myös asetukset, koska jos kaikki asetukset ovat nollassa niin ei tietenkään rakennuksia näy.

Onko tarpeeksi yksinkertaista?

Näin pitkä ketju vain siitä että miten nuo asennetaan.  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksinkertaista:

Lataat tuon FISD EFHK 1.61 FS9:lle Sen jälkeen sen FSX korjauksen.

Sitten FinlandX ja photomaisemat.

Asennat ne peliin seuraavassa järjestyksessä:

EFHK

Photomaisemat

FinlandX

Tarkista myös asetukset, koska jos kaikki asetukset ovat nollassa niin ei tietenkään rakennuksia näy.

Onko tarpeeksi yksinkertaista?

Näin pitkä ketju vain siitä että miten nuo asennetaan.  ???

Mulla kenttä näkyy ihan kun latasin sieltä blogista jommankumman (en muista minkä) niin kenttä ilmesty. pistän koht sreenshotit miltä kenttä näyttää

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla kenttä näkyy ihan kun latasin sieltä blogista jommankumman (en muista minkä) niin kenttä ilmesty. pistän koht sreenshotit miltä kenttä näyttää

Siis olethan asentanut efhkn ja tuon fsx päivityksen tuolta blogista sen päälle? tulis mieleen, että sulla on pelkkä päivitys käytössä ja siksi puolet on mustana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nykyajan nuoriso haluaa kaiken tarjoiltavan tarjottimella eteensä että itse ei tarvitse mitään tehdä!!!

Sinä sitten aina jaksat yleistää, äly hoi älä jätä  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään