Pekka Holopainen

FSX:ään ei voi lisätä maisemia

11 viestiä aiheessa

No jo nyt on kumma, kun mikään ei tunnu toimivan tässä kuten FS2004:ssa vai johtuneeko käyttiksestä (W 7 Pro 64 FIN)?

Yritän lisätä maisemaa, jonka olen kopioinut AddonScenery-kansioon, mutta OK-napin painalluksella ei tapahdu yhtikäs mitään eikä maisema ilmesty maisemavalikkoon (ei edes simun uudelleenkäynnistyksen jälkeen). Olen varmuuden vuoksi antanut vielä FSX-kansioihin täydet oikeudet käyttäjille. Olen tehnyt tämän saman tuhat kertaa FS2004:ssa joten mistään aloittelijan ongelmasta (paitsi FSX:n suhteen) ei ole kyse. Mikä on?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinka montaa kertaa tämäkin kysymys on täällä esillä??!!!! oma aloitteinen kun on niin sekin selviää täältä foorumilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Normaali juttu win 7 kanssa, maisemat asennetaan niin että klikkaa scenery kansiota sen maiseman pääkansion sisällä, ja paina ok. Sitten klikkaa ylhäältä valintapalkista sen maiseman pääkansiota, ja sceneryn pitäisi ilmestyä libraryyn.

Haulla olisi tosiaan löytynyt varmasti tuloksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensiksi kiitos! ja sitten

Anteeksi vain. Olen uusi FSX:n ja Win 7:n kanssa .. ja vanha muuten. Eivät pysy asiat päässä (en muistanut tästä olleen aiemmin keskustelua enkä toisekseen ole ennen edes seurannut FSX-juttuja) ja uuden erilaisen oppiminen on hidasta (miksi näitä aina pitää muuttaa, kun yhden tavan on juuri oppinut?). Ymmärrätte sen viimeistään, kun tulette tähän ikään.

Pekka

Edit: Olipa ouzoa. Löysin myös linkin, jossa sama asia on näytetty elokuvana: http://www.burnbabyburn-clan.de/upload/FSX.wmv . Koska tätä asiaa kysytään varmasti vielä uudelleen ja uudelleen kannattaisi ehkä panna tuonne sticky-alueelle "käytännön vihjeitä..." myös ilmoitus tästä erikoisuudesta. Moderaattorit haloo...

Muut maisemat asentuvat nyt, mutta edelleen ongelmana on FinlandX, jota ensin yritin asentaa. Se ei ilmesty simun maisemavalikkoon eikä scenery.cfg-tiedostoon, mutta uudelleenasenusyritys ilmoittaa, että sellainen polku on jo olemassa??? Sitä ei voi asentaa eikä poistaa! vai onko tämäkin joku "ominaisuus"?

Edit2: Kesti aikansa netistä hakua (en vaivannut arvon herroja) ennen kuin löysin tiedon, jonka mukaan tässä FSX:ssä scenery.cfg, jota simu muuttaa, onkin ihan eri kansiossa kuin itse simu ja sen pääkansiossa oleva scenery.cfg, joka näyttää pysyvän koko ajan samana. Eikä tuo simuun vaikuttava oletuksena edes näy.

Sieltä huomasin, että olin jotenkin onnistunut sörssimään sen FinlandX:n AddonSceneryn tilalle etsiessäni tapaa lisätä maisema. Editoin tiedostoa ja poistin FinlandX:n, palautin asiaat järjestykseen  ja asensin FinlandX:n uudelleen. Nyt toimii. Minä olen ihan uuno uusien ohjelmien ja niiden erilaisen toimintatapojen kanssa aluksi (aivan kuten kaupassa, jossa hyllyt on pantu uuteen järjestykseen - en löydä mitään), mutta kun pääsen editorilla suoraan käsiksi tiedostoihin, alkaa Lyyti kirjoittaa. En myöskään pidä tästä M$:n tavasta automatisoida liikaa asioita ja piilottaa oletuksena kansioita ja tiedostoja. Toki ymmärrän sen, että se lienee turvatoimenpide, sillä kuka tahansa voisi muuten äkkiä saada koneensa solmuun kuten minä tämän scenery.cfg:n, kun en tiennyt miten homma hoidetaan. Olen nääs tietotekniikkaihmisiä 1970-luvulta, jolloin kaikki tehtiin manuaalisesti. GUI:ta ei ollut edes olemassa  ;D

Arvaan kuitenkin, että moni muu FSX-aloittelija painiskelee samojen ongelmien kanssa. Olisi erittäin hyödyllistä jos joku asioista perillä oleva viitsisi kirjoitella suomeksi (koska kaikki eivät osaa englantia) perusohjeet ja niksit FSX:n aloitukseen. Teen sen vaikka itse myöhemmin kunhan ensin itse opin tämän.

Sama

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tappelin tuon saman asian kanssa kait ainakin viikon verran, ennekuin sain sen vahingossa meneen paikoilleen, ja sitten sain hakea syytä miksi se sinne meni.

Eikä se vastauksen kirjottaminen ota sen enempää aikaa kuin vastata että hae sieltä ja täältä ja siitä on aikaisemmin kirjotettu jne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin vielä tiedoksi kaikille, jotka hukkaavat aikaansa saman ongelman kanssa. Kun FS2004:ssa scenery.cfg-tiedosto oli simun pääkansiossa, on se FSX-simuun vaikuttava näköjään kansiossa C:\Program Data\Microsoft\FSX ja varmuudeksi Program Data-kansio on vielä piilotettuna. Kuin pisteenä i:n päällä tai hämäyksen vuoksi (mahdollisesti joku yhteensopivuus- tms. seikka vaatii sen?) myös FSX:n pääkansiosta löytyy scenery.cfg, mutta se ei muutu, vaikka maisemia lisää/poistaa. Onpa homma tehty helpoksi aloittelijalle! Kaikki tietysti sujuu hyvin niin kauan kun ei tarvitse manuaalisesti editoida scenery.cfg-tiedostoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on sama ongelma, ja sain sen laitettua jotenkin.

Mutta maisema ei toimi. Siis ei näy rullaustiet, ruohot juu, talot näkyy.

Mikä olisi toimiva maisema fsx?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on sama ongelma, ja sain sen laitettua jotenkin.

Mutta maisema ei toimi. Siis ei näy rullaustiet, ruohot juu, talot näkyy.

Mikä olisi toimiva maisema fsx?

Fs2004:lle tehdyt photosceneryt toimivat yleensä fsx:ssä, kentistä osa toimii ja osa ei, ja jotkut osittain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juha vois kertoa mitä maisemaa se yritti lisätä. FISD:n phottoscene-maisemat toimii kaikki ja kentistä HK (Muista patch), HF ja OU ainakin. Kaikki kentät toimii jotenkin, mutta bugeja on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juha vois kertoa mitä maisemaa se yritti lisätä. FISD:n phottoscene-maisemat toimii kaikki ja kentistä HK (Muista patch), HF ja OU ainakin. Kaikki kentät toimii jotenkin, mutta bugeja on.

http://fisd.fsnordic.net/projects/efhk/ tuota yritin latada, sain sen laitettuu, mutta ruohikkoo näkyy putkien alla, eli koko asemataso ruohikossa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla jännä juttu tässä; Saattaa ehkä alkaa "building new..." mutta välttämättä mikään ei muutu. Samoin tuolla addon -jutuissa on muutama "rivi" tyhjänä, eli jotain on asennettuna mutta nimeä ei näy. Ainakin Espoo -photoscenery on laitettu ja tuntuis toimivankin.

Mulle tuli suurin osa ongelmista Win7 jälkeen. Tosin muuten käyttis on kyllä miljuuna kertaa parempi...

Niin joo, lisäosa Flight1 ATR72, autopilot ei suostu kytkeytymään päälle! Prkl että tuo osaa ottaa päähän! Monesti kun yrittää AP:tä kytkeä, saattaa Yaw damper kytkeytyä (on tai off) tai VS muuttuu. Ihan outo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään