Pekka Holopainen

CH Fighterstickin toimintaongelma FSX:ssä

6 viestiä aiheessa

Kun asentaa CH:n ajurit ja ohjelmat Fighterstickille Windows 7 Pro 64:ssa, tulee ohjaamisesta "yliherkkää" vaikka asetukset sen suhteen simussa (FSX) ovat minimissä.

Kone ottaa reilusti vaakakierrettä pelkällä hipaisulla tikkuun (siivekkeet) ja vastaavasti pyrkii kohtisuoraan taivaalle tai alas maastoon (korkeusperäsin).

Ehdotuksia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

CH:n ohjeissa sanotaan, että tikun (USB) pitää olla kytkettynä, kun softaa asennetaan. Kun kytken joikan, asentuu hetikohta joku Wintoosan "generic-ohjain" tms. Simussa tikkua kalibroitaessa pitäisi sitten mm. kiertää kahvaa, mutta eihän se onnistu, kun Fighterstickissä kahva ei kierry milliäkään!

Jos asennan tuon yleisohjaimen jälkeen CH:n ajurit, tulee tämä yliherkkyysongelma. Tikku reagoi liian herkästi (toleranssialueen jälkeen). Käytännössä se on silloin käyttökelvoton. Laitehallinnassakin näkyy kaksi tikkua!

Sain tämän "kahden ajurin ongelman" poistettua niin, että liitin tikun USB-liittimen paikalleen vasta juuri ennen ajurien asennusta. Tämä järjestelmän ohjain tunki itsensä kuitenkin perään, mutta onneksi tikku käyttäytyy nyt normaalisti simussa. Kalibrointi simussa ei kuitenkaan vieläkään oikein onnistu, sillä siellä on vain tämän yleisohjaimen (jossa pitäisi olla kierrettävä kahva) kalibrointiohjelma. CH:n tälle tikulle tarkoitettu kalibrointiohjelma pitää ajaa erikseen.

Kyllä tietotekniikkaa on sitten helpottanut elämäämme.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ongelmitta tuo minulla asentui, win 7 64bit

Onko sinulla siellä simun valikossa CH:n kalibrointiohjelma ja miten teit asennuksen?

Kyllä se tikku nyt minullakin toimii, mutta simussa on väärä kalibrointiohjelma.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sinulla siellä simun valikossa CH:n kalibrointiohjelma ja miten teit asennuksen?

Kyllä se tikku nyt minullakin toimii, mutta simussa on väärä kalibrointiohjelma.

Pekka

käytän desktopilla ch:n omaa kalibrointia ja joskus olen simulaattorissa säätänyt, simussa on microsoftin oma kalibrointi.

eli ihan oikein sulla tuo toimii

ps. samalla tavalla toimi vistassa ja xp:ssä tuo kalibrointi mun kohdalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

käytän desktopilla ch:n omaa kalibrointia ja joskus olen simulaattorissa säätänyt, simussa on microsoftin oma kalibrointi.

eli ihan oikein sulla tuo toimii

ps. samalla tavalla toimi vistassa ja xp:ssä tuo kalibrointi mun kohdalla.

En tiennyt tuota FSX:stä. FS2004:ssa minulla on simussa CH:n oma kalibrointi. En enää muista miten olen sen sinne saanut.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään